[Előzetes] The Elder Scrolls Online: Morrowind
Eddig 4 hozzászólás
Lothar
2017. május 17.
szerda 05:00
Ha igazán szereted az Elder Scrolls világát, akkor biztosan nem kell bemutatni Morrowindet. A helyszín nem más, mint Vvardenfell, a Dunmerek (sötét elfek) hazája. A sziget minden szegletét (aminek szívében amúgy egy vulkán pöfög) kisebb-nagyobb gombák lepik be. Földjeit barátságtalan mocsarak szabdalják, amiket kilométerekre átjár a személy- és áruszállítóra szelidített Silt Striderek összetéveszthetetlenül visszahangzó vonyítása. Ez a legnagyobb lélegzetvételű kiegészítő az Elder Scrolls Onlinehoz, ezért most mi is vetettünk rá egy pillantást.



Az MMO interpretáció nem indult zökkenőmentesen. Ennek három éve, és szemmel láthatóan a Zenimax nem ült az akkor még kérdéses sorsú babérok magvain: az idők folyamán rengeteget fejlődött a TESO. Mára egy teljes értékű MMORPG-vé vált, azonban drasztikus változásra mégsem kell számítani. Amit már csak azért is fontos megjegyezni, mert a Morrowind név hozzám hasonlóan biztosan sokakat nosztalgikus élményekkel áraszt el. Ám ha a régi szép emlékek korhű felidézését várod tőle, akkor csalódni fogsz. Az Elder Scrolls Online továbbra is egy MMO, ami ha a műfaj sajátosságai végett nem nyerte el tetszésedet a debütáláskor, akkor most sem érdemes a vásárláson gondolkoznod.



Az emblematikus helyszínen túl az egyik nagy újdonság az új kaszt, a Warden. Egy hibrid, a klasszikus fantasy rendszer szerint leginkább druidára hajazó forma három iskolája a következő: állatokkal operáló, javarészt sebzésre fókuszáló varázslatok, növényi ihletésű gyógyítás, valamint védekezésre és támadásra egyaránt alkalmas jégmágia. Sokoldalúsága szinkronban van a játék filozófiájával, miszerint MMO léte ellenére magányosan is hatékonyan játszható szinte minden szituációban. Esztétikai szempontból külön említésre méltó az állatkodás „ultimate” képessége, ami egy permanens grizzly macival áldja meg a játékost. A PvE tapasztalatokat alapján méltó tag a meglévő repertoárhoz, mindenre kiterjedően ezt azonban már csak azért is nehéz most megítélni, mert a publikus teszt szerver természetéből fakadóan háromszor kellett szinte nulláról újrakezdenem a fejlesztését, ahogy emberek hiányában a PvP-ben sem tudtam kitapogatni az esetleges balansz problémákat. Ez a jövő zenéje, az viszont biztos, hogy ebben a kategóriában egy új battleground térkép is dukál, amiben három négytagú csapat csaphat össze.



Na, de térjünk a lényegre: Vvanderfellre, és az itt váró kalandokra. A fejlesztők cirka 30 óra tartalmat ígértek, amit 15 óra után nincs okom megkérdőjelezni (bár a resetek eléggé megnehezítették a dolgom). Hajótöröttként érkezünk a szigetre, egész pontosan Seyda
Neenbe, melyet veterán és új játékosok ugyanúgy fognak megélni, miután a kihívások a karakter szintjével együtt skálázódnak.



Mivel az Elder Scrolls III: Morrowind történései előtt járunk több száz évvel, Vivec városa még csak készülőben van, aminek tetején ott trónol a névadó költő-harcos, halandó istenség (nem rossz önéletrajz). Az említett dude zavart érez az erőben, egy ködös prófécia pedig a színei elé tereli a játékost. A feladatok között üdítően ritka volt a robotmeló, némelyik kifejezetten érdekes és szórakoztató a maga fekete, vagy inkább Dunmer humorával. A zárt helyszínek, például a mágikus gomba tornyok belterei hangulatosak, a kültereknek azonban bár kétségtelenül vannak jó pillanatai, design szempontjából néhol nem hatott elég organikusnak a látvány. Ezt meg is fejelik a sorozat méltán hírhedt karakteranimációi. Csúnyának semmiképp sem mondható az összkép, de az alkalmi textúra töltés késései, valamint az említett gondokkal együtt inkább „csak” egy erős jó osztályzatra elengedőek.



A játékmenet nem esett át hatalmas változásokon, amit az Online kedvelői nyilván nem bánnak, a sorozat (offline) hívei viszont valószínűleg annál inkább. Átmenet MMO és RPG között, az MMO javára... de erről már Warhawk is értekezett akkoriban jóval bővebben, másodízben is, így én ezt most nem tenném meg. Már csak azért sem, mert az eltelt évek ezen mit sem változtattak. Mi több, rá is térnék a klisés, de annál egyszerűbb konzekvenciára: ha élvezed az Elder Scrolls Online-t, akkor a Morrowindet is fogod. Ha nem, akkor inkább várj türelemmel egy újabb egyjátékos orientált kiadásáig, esetleg a Skywind mod megjelenéséig (ha valaha elkészül). Az idő által megszépített, III. epizód nyújtotta élményeket nem úgy fogod visszakapni, ahogy a név hallatán feltétlenül szeretnéd.

Kiadó: Bethesda | Fejlesztő: Zenimax Online Studios
Megjelenés: 2017. május 22. (PC) / június 6. (PS4 / XB1)

máj 18., csütörtök 15:27 #4
Válasz Laza (#3) üzenetére
Én is akkor és ezért vettem új videokártyát, és nem is bántam meg. Relatíve korai 3D-s játékként rosszul öregszik, pedig az élmény kimagaslóan egyedi volt... és a jelek szerint sajnos (?) pótolhatatlan.
Fraggen und fraggen lassen.
[32] Laza
máj 17., szerda 12:48 #3
Válasz mcmacko (#1) üzenetére
Maga a csoda volt ... emlékszem, a főnököm akkoriban vetetett a gépébe egy szuper Geforce TI4200 kártyát - semmire sem használta -, én meg kicseréltem az enyémben lévő TNT2-vel, csak hogy csodás valójában játszhassak a Morrowinddel

Aztán persze a 4200 sosem került vissza a gépébe, megszerettem
GamerTag: LazaHunter ... Diablo 3 Battle Tag: LazaHunter#2295 ... Steam: **Laza** Twitch: http://twitch.tv/lazahun
[32] Laza
máj 17., szerda 12:43 #2
Néztem róla a régivel összehasonlító videót ... jó volt látni, amíg meg nem jelentek a szokásos MMO stílusban rohangáló karakterek ............

Nagyon remélem, hogy az E3-on bejelentenek egy új, 'normális' TES-t, és nem a már 6 éves Skyrim marad továbbra is a vonal utolsó képviselője.
GamerTag: LazaHunter ... Diablo 3 Battle Tag: LazaHunter#2295 ... Steam: **Laza** Twitch: http://twitch.tv/lazahun
máj 17., szerda 8:37 #1
Nekem már a képektől óriási flessem lett, a Morrowind a maga korában egy kisebb csoda volt.
"This is our time to medicate..."
Friss hírek

12 | Gamer365 Podcast 2017 október

Megérkezett az első őszi fülbevalónk, a Gamer365 Podcast 2017 októberi kiadása, amelyben kendőzetlenül istenítjük a Nintendót, kitekintünk a hamarosan érkező Xbox One X-re, és emellett sok más (remélhetően számotokra is) érdekes témát is megpendítünk. Elő a lejátszóval, szóljon a podcast!

260 | [Nyerd meg!] Sine Mora EX - nyertesekkel frissítve!

Nyereményjáték, nyereményjáték - mégpedig két Sine Mora EX példányért, ahol a Nintendo Switch, Xbox One és a Playstation 4 tulajdonosok is ringbe szállhatnak. Gyere és játssz velünk te is a dobozos PS4 verzióért, vagy a Nintendo- és Xbox letöltőkódért!

14 | Gamer365 podcast GC2017 Epizód Négy

Itt a Gamer365 podcast GC2017 kiadásának utolsó, csütörtöki epizódja, benne: Ace Combat 7, Ni No Kuni 2, Destiny 2, Call of Duty WWII, az idei GC-s Nintendo kínálat, az Evil Within 2, és még sok minden más, több mint egy órában.

50 | Open-world RPG a Forza Horizon-csapattól

200 új ember a Playground Games-nél.

14 | 75%-ról lemond az Axiom Verge kiadója

Jótékony célra megy a pénz: a fejlesztő beteg kisfiát segítik vele.

xbox1 15 | Games with Gold: a decemberi felhozatal

Ez a négy játék jár ingyen a jövő hónapban.

ps4 35 | Új autókkal és játékmóddal bővül a GT Sport

Megkapjuk a GT Mode "utódját", de az év végéig 15 új járgány is érkezik - mindez teljesen ingyen.

7 | Utolsó napló: Hellblade

A legutolsó fejlesztői videó a nyereségességet ünnepli.