[Teszt] Sniper: Ghost Warrior 3

Sniper: Ghost Warrior 3

GhzSzabó Ákos2017.05.14. 18:00

Férfiasan bevallom, én sokáig azt hittem, hogy a Sniper Elite és a Ghost warrior ugyanaz a franchise, mint a COD-ok, és ugyanúgy évenként váltogatják, hogy éppen a múltban vagy a jelenben osztjuk a fejeseket. Természetesen, amikor Mackó „rámsózta” ezt a Snipert IS, (Köszi Ákos, imádlak! ;) - macko) utánanéztem a sorozatnak. De az igazság az, hogy ha nem is tettem volna ezt meg, nagyjából fél óra játék után kiderült volna, hogy a két játék bár ugyanaz a műfaj, ugyanaz a sportág, de durvára nem ugyanaz a liga. (Csak, hogy egy örök klasszikust idézzek kicsit megfordítva).

A lengyel illetőségű CI games (...van ezeknek a lengyeleknek valami C fétisük, ha a CD projekt meg a CI games után felbukkan egy CN software, esküszöm felsírok!) nagyon komolyan gondolta ezt a harmadik részt. Valószínűleg az amúgy remek témának köszönhetően az előző részek a kritikusoknál ugyan nem, viszont a játékosoknál valamiért sikeresek voltak. Így úgy gondolták a kiadónál, hogy a jóindulattal is középszerű státuszból ugranak egyet a tripla A (illetve náluk inkább tripla C…) kategóriába, és instant világuralomra törnek. A tervük megvalósításához vezető utat első körben az open world stílus bevezetésével kívánták megalapozni. Ami nem is lett volna probléma. Csak ugye Michel Jordan óta tudjuk, hogy azért, mert „megyeget” a kosárlabda, nem leszel rögtön baseball legenda. Ahhoz ugyanis nagyon sokat kell gyakorolni. Erre valószínűleg lengyel testvéreink is rájöttek, mivel ha jól tudom, a játéknak már tavaly meg kellett volna jelennie. Őszintén szólva tolhatták volna még egy kicsit a kiadást, mert a manapság olyan divatos day one patch intézményét nem teljesen arra találták ki, hogy a játék béta verzióját tegyék lemezre, aztán majd kiadjuk a többit, ha kész leszünk. Na de erről majd egy kicsit később.

Az új irányhoz új főhős is dukál, így elköszönhetünk az előző rész főszereplőjétől, Cole Anderson kapitánytól, és üdvözölhetjük a harmadik rész protagonistáját (fú de sokat használtuk ezt a szót pár éve…) Jonathan „JON” North-ot, aki bár északról jött (bocs), de teljesen új fiú. A prológusban láthatjuk, hogy Jon már gyerekként sem vízipisztollyal locsolgatta a falu lánykáit, hanem rendes puskával lyuggatta ki a konzervipar termékeit az erdő közepén. Bátyja, Robert, szintén zenész, azaz a haditengerészet különleges egységében szolgál. Egy nagyobbacska ugrás után felnőttként már együtt mennek egy szupertitkos küldetésre a ruszkikhoz (hova máshova), hogy egy „titkos” (mind az…) létesítményben tárolt, titkos biológiai fegyver raktárat semmisítsenek meg. Természetesen a küldetés nem várt fordulatot vesz, menekülés közben egy titkos (mi más) katonákból álló társaság rajtaüt a srácokon. Robertet elrabolják, minket meg miután gyengéden megsimogattak egy puskatussal, a jó kis orosz anyaföld gondjaira bíznak. Ezt sikerül valahogy túlélnünk (elég rövid kis játék lett volna, ha nem), ezután pedig megpróbáljuk kideríteni, hogy kik voltak ezek a jóvágású srácok, illetve hogy hova tűnt a testvérünk.

Két évvel később eljutunk Grúziába, ami a fő játszóterünk lesz. Emlékeztek még a Far Cry 2-re? Én igen, még tesztet is írtam róla egy örökévalósággal ezelőtt. Sajnos. Mármint nem az a sajnos, hogy én írtam a tesztet, hanem, hogy még mindig emlékeszem arra a hiper-szuper unalmas játékmenetre, ami számomra kinyírta az egészet, holott maga a megvalósítás abszolúte rendben volt. Na, ez az érzés köszön vissza itt is, csak kisebb szabadsággal. Van egy nagy térkép (vagy kicsi, ha a GTA, Witcher, Wildlands tükrében nézzük), amin vannak checkpointok, amiket szépen ki kell takarítani. Vannak bázisok, ahol lehet aludni, mindenfélét legyártani és a küldetéseket felvenni. Elszórva a világban találunk még mellékküldetéseket, valamint nyersanyagokat gyűjtögethetünk ládákból. Egyedül magas tornyokat nem tudunk megmászni, hogy majd leugorjunk róla valahogy… Ezekkel a dolgokkal nem is lenne semmi baj, ha nem láttuk volna már 10 évvel ezelőtt, és ami szomorú, hogy jobban kivitelezve.

Elmondok egy gyors példát. Első küldetés, ülünk az autóban, megy a sztori, beszélgetünk a rádión a parancsnok dudával. Sztori közben szépen áthajtunk egy az ellenség felügyelete alatt lévő ellenőrzési ponton, aminek következtében vagy 3-4 arc tüzet nyit ránk. Lövik a kocsit, meg minket is mint az állat, már vörös a képernyő, de mi nyugodtan sztorizgatunk tovább a parancsnokkal a rádióban, mintha mi sem történt volna. Egyetlen egy darab dzsipünk van, amivel lehet furikázni, bár a falvakban, út szélén van több is, viszont mind zárva vannak. Szóval vagy teleportálunk, amit hál' Isten bármikor tudunk, vagy kutyagolunk tovább. Van nálunk kis pisztoly, gépfegyver, sniper puska, drón, kés, töltények, éjjellátó, computer, 2 fajta gránát, hangtompító, tampon, fogselyem, kés, villa, kanál (van amúgy egy kakukktojás a listában az éles szemű mesterlövész palántáknak), DE egy zártörő nem fért bele. Arról már nem is beszélve, hogy mi lett volna ha egyszerűen bezúzzuk az ablakot?

A fő küldetések területe mindig le van kerítve jól láthatóan, amin belül kell az esetek 99%-ban eliminálni egy vagy több embert. Ezt igazából többféleképpen is megtehetjük, mert ellentétben az előző részekkel, itt most három metódust támogat a játék amikhez perk „fákat” is készítettek. A sikeresen teljesített küldetések után kapott XP segítségével fejleszthetjük azon képességeinket, amik nekünk szimpatikusak. A Ghost a lopakodós, hátulról elkapós, esőben, sötétben sárban fekvős, settenkedős. A Snipert hagyom, hogy mindenki maga találja ki, a Warrior pedig Schwarzenegger a Commandoból, bumm bele előre, ami a csövön kifér. Mindhárom módszer hatékony tud lenni - itt tényleg csak az számít, hogy ki melyiket preferálja. Maga a kampány nem túl hosszú, 10-12 óra alatt teljesíthető, és még egészen kellemesnek is nevezhető.

A megvalósítással azonban akadtak gondok sajnos. Első körben a játékot egy átalakított CryEngine hajtja, ami tuti, hogy végig zokogta, amit a lengyelek műveltek vele. Az összkép még elmegy, de a karakterek, a textúrák, tárgyak megvalósítása finoman szólva is hagy némi kívánnivalót maga után. Aztán ott van a döbbenetes töltési idő. Főmenü - continue - megkapjuk az irányítást, ez kérem szépen 2017-ben egy PS4 PRO-n kemény 4 perc 20 másodperc. Igen, tuti, lemértem. És MINDIG ennyi, tehát nem arról van szó, hogy shadereket konvertál vagy tölt be a gép első alkalommal, itt mindig ennyit kell várni. Simán el lehet szívni egy cigit ennyi idő alatt. Nekem kétszer is teljesen csonttá fagyott a játék, és csak ha újraindítottam, akkor javult meg. Sok játékosnak törölte a teljes save datáját, aminél bosszantóbb dolog a világon nincs. Ha nem egy küldetés területén belül ugrunk, vagy esünk le egy 100+ méter magas szikláról, akkor nem történik velünk semmi. Küldetés közben persze instant a halál. Valamint a legfájóbb pont, hogy a sokat beharangozott multiplayer mód még sehol sincs, később tudjuk majd letölteni a játékhoz kapott „ingyenes” season pass-szel.

A nagyon beharangozott über-realisztikus játékmenet is kimerül abban, hogy ha nem gyártunk magunknak lőszert a bázison, akkor küldetés közben egész egyszerűen kifogyunk belőle és természetesen a katonák holttestéből nem lehet töltényt lootolni, csak nyersanyagot. Maga a sniperkedés nem rossz, de az Elite-ben én jobban élveztem, talán mert nagyobb távolságból kiszedni valakit azokkal a régi puskákkal nagyobb élmény volt. De amúgy a fizikától sem voltam elájulva, kis túlzással a BF3-ban már jobb volt csipogtatni.

A játék ebben a jelenlegi formájában sajnos eléggé az elkerülendő kategóriába tartozik. Na nem azért, mert a stílus szerelmesei ne tudnának vele elszórakozni pár estét, hanem mert egész egyszerűen ár/érték arányban sokkal jobban járnak a Sniper Elite 4-gyel. Ebből pedig meg kell szépen várni egy GOTY kiadást, ahol már van a lemezen MP, és minden idegesítő bugot fixáltak - már ha egyáltalán várhatunk ilyesmit. Kár érte, mert a potenciál benne volt a játékban.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

18 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
8

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==