[Teszt] Full Throttle Remastered

Full Throttle Remastered

mcmackoGéczy Attila2017.04.18. 19:00

A kilencvenes évek kalandjátékainak mezsgyéjét Lucasartsék nagy magabiztossággal uralták. A SCUMM motorral készült játékaikról a mai napig örömódákat zengünk, a legnagyobb franchise-ok pedig a modern korba is átevickéltek. Aztán egy ponton úgy gondolták az okosok, hogy a bázikus alapművekkel manapság sem lehet mellélőni. Két Monkey Island felújítás, egy Grim Fandango és a Day of the Tentacle után a Full Throttle sem kerülte el a remake-hullámot. Ben, Mo, Ripburger és a többiek kalandja pedig 2017-ben is remek móka - még akkor is, ha a Full Throttle közel sem annyira minőségi kalandjáték, mint akár a DOTT, vagy akár a Grim Fandango voltak.

Mo-nak az első forgatókönyvben egy ikertesója is szerepelt.

Schafer apó első vérbeli projektje vastagon magán viseli a mester jellegzetességeit. A Mad Max-ből, westernekből és klasszikus szamurájtörténetekből (!) merítő történet egyszerre vicces, drámai, sarkos és kerek. Megjegyezhető, emberi karakterek, óriási dumák és rettentő hangulatos hátterek forgatagában robogunk előre a történetben, amely egy motoros csapat főnökére, egy gyilkosságra és egy céges puccskísérletre építkezik. A Full Throttle világában a meg nem jelenő mellékszereplőktől a helyszínek történelméig minden míves kidolgozottsággal bír... Minden, csak talán maga a játék lényegi része nem. Félre ne értsetek, a Full Throttle remek kalandjáték-mechanikai megoldásokat, és korrekt fejtörőket alkalmazó alkotás, de a készítők a szokásos vaskos tartalmat beáldozták a (rajz)filmszerűség oltárán. Hiába, a kis csapatnak nagy kihívás volt a sok újítás és az addig nem látott animációs színvonal megvalósítása. Ez pedig abban csúcsosodik ki, hogy a játékot első blikkre valószínű 4-5 óra alatt ki lehet végezni. A cikkíró szűk húsz éve lehúzott első (és utolsó) Full Throttle végigjátszása után is úgy haladt előre a történetben, mint kés a vajban - egy-két fejvakarós momentumot leszámítva.

Egy kedvenc és nagy becsben tartott példány a cikkíró gyerekkori gyűjteményéből.

A kétségkívül innovatív, ám már a maga korában is kicsit kilógó motorbiciklis harcok, vagy az aknamezős szakasz ma sem jobb, vagy izgalmasabb, mint a maga korában - legfeljebb érdekességként tekinthetünk ezekre a pontokra, amellyekkel a csapat próbált előrelépést produkálni az akkor már évtizednyi múlttal rendelkező műfajban. Persze vannak jól sikerült fejlesztései is a Schafer-játéknak. a szabványos megoldásoktól szakító HUD és cselekvéslista, valamint a tényleg szájtátós filmes hatás (olyan illusztris szinkronhangokkal, mint a kilencvenes években B vonalon mozgó Mark Hamill) mostanáig képes mély hatást gyakorolni az emberre.

Persze a hölgy a motorokhoz ért a legjobban. Mehet rá a "cool" pecsét.

Sajnos az újrarajzolás most sem sikerült olyan kiemelkedőre. A DOTT-hoz hasonlóan a Throttle is olyan hatást kapott, mintha egy élő vektorizáló algoritmus húzná fel HD-be a látványt. Persze a karakterek kidolgozásban nagyobb hangsúlyt kaptak, mint a háttérelemek. A szélesvásznú bővítésnél, valamint a korának kezdetleges CG járgányainál is látható az extra erőfeszítés. A retro-látványra visszaváltva mindenesetre úgy érezhetjük, hogy spriteok a régi összképben jobban illeszkedtek a háttér stílusára. (Erről külön mesélnek a fejlesztői kommentárban.) Valamint attól a gondolattól sem tudunk szabadulni, hogy manapság sok stílustárs pont a pixeles megoldásból próbál előnyt kovácsolni magának. Most pedig itt van egy klasszikus, amely picit mattul, picit erőtlenül generál nagyfelbontásút a retróból. Az sem segít a látványon, hogy bár a karakterek tényleg jól festenek, a helyszíneken látható standard animációs fázisok maradtak a régi darabos mivoltukban. (Ez az 1997-es Monkey Island 3 folytonossága után fájdalmas pont minden hasonszőrű remasternél…) Sőt, a hátterek mozgó elemei (pl. felhők) az új verzióban teljesen statikusak maradtak.

Hamarosan kezdődik a részvényesek ülése. Talán nem vagyok késésben!

De elég lesz már az ecetből, lássuk miben voltak bőkezűek Double Fine-ék. A felújított változatnak több olyan kiegészülő bónusz lehetősége is adott, amely miatt már önmagában is érdemes a rajongóknak végigtekerni történeten. Ott a fejlesztői kommentár, amely (a Grim Fandango óta tudjuk) rettentő jópofa dumákkal és belsős infókkal zúdítja nyakon a játékosokat. A készítők külön menüből is hallgathatóvá tették ezeket a sorokat, sőt a játék zenei anyagán is végigtrappolhatunk. (The Gone Jackals rule!) Aztán ott vannak az új menük, adott a kicsit finomított irányítási lehetőség, lehet dialógust átlépni (Ejnye Thimbleweed Park!), és persze nem hiányzik az áramvonalas élmény, hogy a Lucas hőskor egyik remeke pöccre indul a mai gépeken, Playstation konzolokon. A játék ára is baráti (12 Euró körül mérik), így ezzel együtt talán megbocsájtható, hogy nem lett fullosan átrajzolva és újraanimálva az alapmű.

Ígérem Corley, Ripburger megfizet aljas gaztetteiért.

Röffentsük be a motort és locsoljunk szét a poros úton egy korsóval az öreg Corley emlékére! A Full Throttle legnagyobb érdeme, hogy magasabb szintre próbálta emelni a grafikus point and click kalandjátékok színvonalát, picikét megelőzve a korát. Ez a vállalása ma már nem úgy érződik, mint annak idején - ám az aszfalt sűrű illata, a tesztoszterontól duzzadó sztori, a benzingőz és a hihetetlen atmoszféra a játék minden tizedmásodpercéből árad a játékosra. Kinek lehet ezt a felújítást ajánlani? Kezdők és veteránok egyaránt elővehetik a slusszkulcsot. De akkor is „ráteheted az ajkaidat”, ha alapvetően idegenkedsz a retro kalandjátékoktól, mégis nagytudású geeknek tartod magad. A Full Throttle ugyanis egy darabka történelem, és ékes példája a 2017-ben is messziről megismerhető schaferi út elemi erejének, egyediségének. Kedves Double Fine, akkor végre jöhet a Sam and Max is!

[A játékot remaster jellegéből fakadóan nem pontozzuk.]

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 órája

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

10 órája
7

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

1 napja
13

Heti megjelenések

2 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

3 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

4 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

5 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

5 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

6 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

6 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

7 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

7 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

8 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

9 napja
21

Heti megjelenések

9 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==