[Teszt] Lego Worlds

Lego Worlds

GhzSzabó Ákos2017.04.05. 00:40

A LEGO egy olyan játék, amit szinte mindenki szeret. Az elképesztő változatossága miatt igazi szórakozás kicsiknek és nagyoknak is és mivel szinte bármilyen téma megvalósítható a színes kis kockák segítségével, évek óta kapjuk a jobbnál jobb alkotásokat is a videojátékok világában is. Ezek nagy része az utóbbi időkben az Anglia székhelyű TT Games-től érkezett, ahogyan a frissen megjelent LEGO Worlds is. Nos, cikkünk tárgya egyáltalán nem tartozik a fentebb említett kiemelkedő színvonalú játékok közé.

A hozzáértő szemek már az első trailer alapján megállapíthatták, hogy a játéknak elég sok „inspirációs elődje" volt. Le sem tagadhatnák például a Minecraftet ugye, ami eléggé adta magát, hiszen itt is kockákból kell építkezni és a a franchise elképesztően sikeres a virtuális legózás (sic!) műfajában. A korrektség jegyében azért érdemes azt is megemlíteni ezen a ponton, hogy mégiscsak a LEGO volt előbb, mint Notchék őrülten sikeres játéka. Természetesen itt nem arról van szó, hogy a pixelkockákat kicserélték műanyagra és hadd szóljon, hanem megpróbálták a műfajt egy kicsit tovább gondolni, ha már úgyis meg akarják vetni a lábukat a zsáner talaján. Ez abban az esetben sikerülhetett volna, ha nem létezne már egy Dragon Quest Builders, ami ezt már megtette, hiszen a folyamatos építgetést egy egész jól sikerült történet orientált csomagba tette, amely bár nem volt rettentő mély, cserébe annál szórakoztatóbb játékórákat tartogatott.

A LW egészen átlagosan indul: egy kis asztronautát alakítunk, akinek elromlik a hajója és lezuhan egy ismeretlen bolygóra. Itt első körben kisebb feladatokat kell megoldanunk, hogy megszerezzük az arany téglákat, amiknek a segítségével meg tudjuk javítani a hajónkat és egyben üzemanyagként is szolgálnak, hogy tovább utazhassunk a világok között. Az első kisebb bolygókon tanuljuk meg az irányítás alapjait, sajátítjuk el a különböző eszközök használatát és ismerkedünk meg a különböző feladatok elvégzéséhez szükséges szerszámok használatával. Az elején még minden helyszínnek saját témája van, de amint egyre több arany téglát gyűjtünk be, úgy lesznek ezek a világok egyre nagyobbak és változatosabbak. Ha már eleget fejlődtünk és elég téglával rendelkezünk, megnyílik a saját világ kreálásának a lehetősége is, ahol egy adott bolygót szinte teljesen a saját ízlésünk szerint „rendezhetünk be”. Telerakhatjuk a saját magunk által létrehozott épületekkel, benépesíthetjük ismert LEGO karakterekkel és állatokkal. Eddig mondjuk nem könnyen juthatunk el, mert 100 aranykockát kell megtalálnunk, a teljes variálhatóság eléréséhez.

A jó munkához továbbá szükségünk lesz az első világokban megszerezhető eszközökre. Az első és egyben talán legfontosabb kütyünk a Felfedező Cucli (TM). Ez, ahogy már a neve is sejtetni engedi, egyszerűen arra szolgál, hogy ráirányítsuk bármire, legyen az egy tárgy, személy vagy állat és ha sikerült ráfókuszálni akkor egy gombnyomással eltárolhatjuk a kis gyűjteményünkben. Onnantól fogva bármikor „legyárthatunk” egy példányt belőle. A következő a sorban a Szobrász Cucli (TM), aminek a segítségével szépen átformálhatjuk a talajt, illetve nagyjából bármilyen természetes képződményt. Van a Másoló Cucli (TM), ami abban segít, hogy ha mondjuk egy szépen felépített ház tetszett meg egy másik lokációban, akkor az egészet lementhetjük, sőt, saját névvel ellátva is eltárolhatjuk, így nem kell majd egyenként darabokból megépíteni ha legközelebb használni akarjuk. És ha már az építkezésnél tartunk, természetesen erre is kapunk egy Cuclit, így már szinte tényleg csak a képzeletünk (és a játék által használt LEGO franchiseok) szabhatnak határt annak, hogy mit építünk meg a nap végére.

A feladatok amúgy kezdetben borzasztó egyszerűek: fedezz fel valamit és építsd meg, vagy simán csak másolj le és tegyél egy bizonyos pontra egy házat, színezd be a oldalát, esetleg az építkező szerszámmal bontsd le ugyanazt a falat, hogy lego Frédi kiszabaduljon, vagy a szobrászkodós kütyüvel emeld meg vagy csökkentsd le a talaj szintjét, hogy LEGO Béni biztonságban hazajusson. Természetesen, ahogy haladunk előre, ezek a feladatok bonyolódnak, esetleg már azt is megkívánják, hogy egyik bolygóról a másikra utazunk át. Viszont sohasem lesznek túl bonyolultak vagy nehezek, így a fiatalabb korosztály is végig élvezheti a játékot.

Mert az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a LW inkább nekik szól. Akik már a fentebb is említett Minecraft szintű mélységet keresik, azok sajnos csalódni fognak. Függetlenül attól, hogy rengeteg eszközzel ügyködhetünk, kreálni mi magunk nagyobb szabású LEGO modulokat nem tudunk. Azaz, bár a kínálat nagyon bőséges, csak meghatározott számú LEGO darabka áll a rendelkezésünkre. A feladatok bár néha jópofák, sok kihívással nem fognak szolgálni egy tapasztaltabb játékosnak, valamint sajnos az építkezés/alkotás megvalósítása nagyon nyögvenyelős lett.

Nem tudtam eldönteni, hogy ez annak köszönhető, hogy egy alapvetően PC-s irányítást kellett (volna) normálisan átültetni a konzolok dupla analógos világába, vagy egész egyszerűen a funkcionalitás oltárán beáldozták a játszhatóságot. Kicsit olyan érzésem volt, mintha egy 3D-s tervező/építő program köré akartak volna felhúzni egy játékot. Amúgy kis túlzással valószínűleg ez is történt, hiszen az egésznek az alapját az építés adja. A másik dolog, hogy valószínűleg ismeritek azt az érzést, amikor mondjuk autókat teszteltek, vagy akár csak vezettek. Sok fajtát és gyakran cserélgetitek őket, de mindegyik nagyjából ugyanolyan élményt nyújt, amikor beülsz. Tudod, hogy hol a kormány, melyik pedál mit csinál, hogyan kapcsolod be a lámpákat, törlöd le az ablakot stb. Na itt ez egy kicsit olyan, mintha beültem volna egy új autóba és egy helikopter kezelőfelületével találtam volna magam szemben. Egész egyszerűen semmi sem ott van, illetve semmi sem csinálja azt, amit az ember 20+ év autózás (játék) után elvárna. Szó szerint hosszú percekig csak szenvedtem az első bolygón, hogy végre meg tudjam csinálni az alap feladatokat. Sajnos nem volt lehetőségem kipróbálni de nagyobb összeget tennék arra, hogy a PC-s verzió sokkal jobban irányítható.

Ha ez még nem lenne elég, jelen pillanatban a játék nagyon bugos is. Rendszeresek a beragadások (ami ugye azért vicces, mert szinte mindenhonnan ki tudsz valahogy keveredni, hiszen az egész világot át tudod alakítani magad körül), találkoztam frame rate ingadozással is és egyik alkalommal a játékból való kilépéskor, az egész menet kifagyott…

Azért is vagyok egy kicsit szomorú az irányítási problémák miatt, mert sajnos a játék egyedül elég gyorsan el tud fogyni. A küldetések unalmassá és monotonná válnak, és sok kihívás sincs bennük, hiába van benne rengeteg világ, különböző témákkal, és több ezer LEGO darab, ami csak arra vár, hogy használjuk őket. Amikor eljutunk arra a szintre, hogy a saját világunkat építgethessük, egyszerűen a sorozatos kínszenvedés a kamerával és a gombkiosztással elveszi a kedvünket attól, hogy nekiálljunk komolyabb építményekkel szöszmötölni. Kár érte, pedig a potenciál megvolt a témában. Akiknek igazán tudnám ajánlani ezt a virtuális játszóteret, azok fiatalabb gyerekek, akik megfelelő mennyiségű idővel rendelkeznek az építgetéshez, és elég toleránsak ahhoz, hogy szemet hunyjanak az irányítás és a játék tartalmi-koncepcionális hiányosságai felett.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

7 órája
6

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==