[Teszt] Flatout 4: Total Insanity

Flatout 4: Total Insanity

liquidSomosi László2017.03.23. 18:36

Az a játék / film / akármi, ami folytatást jelölő számozást a címe egyik betűjének helyére helyezi, más aljasságokra is képes - tartja a mondás, és mivel a Flatout 4 (bocsánat: Fl4tout) pontosan így tesz, így a mondás rá is vonatkozik. A "más aljasságok" ezúttal szerencsére elmaradnak, a Flatout 4 (csakazértis) egy egész jó B-kategóriás árkád autóverseny széria többnyire tisztességesen megcsinált, de teljesen átlagos negyedik része.

Tudni illik, hogy a játék (már a harmadik résszel) fejlesztőt cserélt, már régen nem a finn Bugbear áll a sorozat mögött, és ez meg is látszik rajta. Az első két rész vizuális szempontból simán hozta (az akkori) kor színvonalát, a Flatout 4 ezzel szemben határozottan az előző konzolgeneráció felé kacsingat grafikailag, ha nem lenne nagyon szépen bevilágítva (különösen a naplementék és felkelték szépek), simán meggyőzhető lettem volna, hogy nem Xbox One-on (ezt a verziót teszteltük), hanem Xbox 360-on fut a játék. A szériára jellemző rombolós versenyzés (a harmadik epizód kisiklásai után) teljes erővel tér vissza, látszik, hogy a Kylotonn (ez a stúdió csinálta a negyedik részt) az első két epizód játékmenetéhez akart visszatérni. Ez jobbára sikerült is nekik, a Flatout 4 pályái, autói nyugodtan szerepelhettek volna a Bugbear-féle Flatoutokban is.

Vagyis: most is sebesség párosul rombolással és egy semmi különösebb kunsztot felmutató, de megbízható és könnyen kezelhető árkád irányítással. A sebesség a korábbinál nagyobb hangsúlyt kap, a nitróra lépve olyan érzésed támad, mintha fénysebességre ugrottál volna a Star Wars-ban, a gép meglódul, és repülsz előre - az autó ilyenkor majdnem irányíthatatlan, az öngyilkosság legbiztosabb formája, ha kanyarban, vagy nem belátható szakaszon lököd be a nitrót. A rombolás / ütközés kötelező, ebből lehet nitrót nyerni. A leghatásosabb módszer az ellenfelek hátsó-oldal irányú lezúzása, pár ilyen manőver, és tele van a nitrócsík. Mivel ugyanezt ellened is alkalmazni fogják meglehetősen gyakran és agresszíven, a lökdösődésre maximálisan igaz a karácsonyi ajándékozásra és az anális szexre is érvényes elv, miszerint jobb adni, mint kapni.

Tartalom szempontjából a Flatout 4 nagyon kétarcú játék. A játékmódok frontján a bőség zavara fogad minket, van itt minden. Normál versenyek a karriermódban, Assault Versenyek szintén a karriermódban (hozzáadott fegyverekkel), és a Flatout Mode kölön játékmódjai, ahol (például) visszatérnek a klasszikus "röptesd ki a sofőrt a szélvédőn, és juttasd célba mindenféle furcsa módokon" feladatok, kapásból tizenkét formában, de van arénaharc (a pályára random bedobált bónuszokkal), kombózós-pontszámos, erősen a pusztításra koncentráló versenytípus (Carnage) és egy idő ellen vívott "érd el a csekkpontot időben, vagy robban a bomba" típusú kihívás is. Vagyis: a változatosság megvan, nem mondom, hogy minden játékmód odaragaszt a képernyő elé - a fegyveres Assault szerintem feleslegesen kaotikus, például - de kifejezetten rossz nincs közöttük, és mindegyik sokszor újrajátszható.

Ugyanakkor: kevés a pálya, így a karriermód baromi gyorsan unalmassá válik. A Kylotonn próbál trükközni, ugyanaz a pálya tükrözve, más napszakban - de ez nem változtat azon a tényen, hogy maroknyi helyszín váltogatja egymást. A karriermód ráadásul egy idő után kőkemény grindelésbe csap át, a felsőbb szintű bajnokságokhoz szükséges autók (plusz a bónusz fejlesztések) sok pénzbe kerülnek, a játék pedig elég szűkmarkúan osztja a dollárokat, sokszor vissza kell majd térned egy-egy versenyre szimplán azért, hogy megvedd az előrelépéshez szükséges járgányt. A pályákkal amúgy nincsen baj, több útvonalat kínáló, viszonylag változatos helyszínek, de még ezzel együtt is hamar kiismerhetőek.

A Flatout 4 másik (két) problémája, hogy következetlen, és csiszolatlan. Következetlen, mert sokszor nem tudod eldönteni, hogy mi rombolható és mi nem (ha a villanyoszlop igen, a fatönk miért nem?), mert nem rombolható tárgyakat tesz rombolhatók mögé, mert egyes versenyei feleslegesen hosszúak (három kör a leghosszabb pályákon) vagy zavaróan rövidek (két kör a legrövidebb pályán), mert az AI hol hiper-agresszív, hol keresztbeáll előtted, és nem engedi, hogy kikerüld. És igen, csiszolatlan, tele van zavaró hülyeségekkel. Nem jegyzi meg, hogy milyen kamerát használsz, mindig visszaállítja külsőre. A három kamerából kettő gyakran használhatatlan, mert a butácska fizika úgy dönt, hogy az előbb szétrombolt raklap valamiért feltapad a szélvédőre, mint a rágógumi. Hogy az ellenfél néha szellemmé változik, és keresztülmegy rajtad minden fizikai kontaktus nélkül. Vagyis: a játék több területen is megérdemelt volna néhány kritikus pillantást és pluszmunkát.

A Flatout 4-ben a címében ígért Totális Őrület ugyan csak nyomokban fedezhető fel, de teljesíti, ami a sorozat korábbi epizódjainak ismeretében elvárható tőle. Szolid, adrenalindús, de helyenként kissé butácska és nem-túl-szépecske árkád autóverseny, ami talán feljebb is kúszhatott volna képzeletbeli ranglétrán, ha játékmódjai egy részét további pályák megalkotására cserélte volna be.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

6 órája
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

14 órája
4

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

23 órája
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

1 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

1 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

3 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

3 napja
21

Heti megjelenések

3 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

5 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

6 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

7 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

7 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

7 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

8 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

8 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

8 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

9 napja
8

Heti megjelenések

2024.04.08.
1

Bulwark: Falconeer Chronicles - az Ursee úttörői

A Bulwark egy különleges, teljesen egyedi világlátást közvetítő, művészi városépítő játék, amely egy egyszemélyes fejlesztő kreatív csatornáinak teljes keresztmetszetében kínálja az áramlást a játékosok irányába. Tesztlaborba vittük az egész Urseet.

2024.04.07.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==