[Teszt] Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands

Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands

Gamer3652017.03.13. 12:30

Egy nagyon magas szikla tetején volt az ellátmány csomag, amit meg kellett jelölnöm. Gyalogosan képtelenség volt egyszerűen odajutni, úgyhogy improvizáltam: egy közeli támaszpontra lopakodtam, ahol egy magányos helikopter ácsorgott. Az éjszaka leple alatt, a zuhogó eső kopogása közepette jártam túl az őrök eszén. Amikor a hajtóművek beindultak, és az összesereglő drogkereskedők spanyolul küldtek el mindenhová, már késő volt. Én még vigyorogva integettem nekik, aztán a szikla fölé manővereztem, kiugrottam, és ejtőernyővel elegánsan a doboz tetején landoltam. Küldetés teljesítve, háttérben a város fényeivel, és a magára hagyott, zuhanó helikopterrel.

Az ilyen pillanatok azok, amik megmaradnak az emberben játék után is, a Ghost Recon: Wildlands pedig szerencsére bőven kínál lehetőséget az ehhez hasonló jelenetek kivitelezéséhez. Szerencse bizony, mert ha pusztán a játékmenettel és a dizájnnal kéne kitűnni, a Ubisoft Paris alkotása komoly bajban lenne.

Bolívia kormánya nem ezt a játékot fogja turista csalogatónak használni, az biztos. A történet szerint 2019-re a dél-amerikai országot a Santa Blanca nevű drogkartell vonja irányítása alá, felszabadítására pedig csak egyetlen csapat, a négyfős Szellem Osztag alkalmas. A cselekmény még Ubisoft mércével is faék egyszerűségű, hiszen a játék nem áll másból, mint a térkép egyes provinciáinak megtisztításából, a kisfőnökök, majd a nagyfőnökök likvidálásából. A sztori végén még megpróbálnak egyet csavarni az eseményeken, és kapunk többféle (na jó, kétféle) lehetséges befejezést, de ettől még nem ez lesz a sandbox narratívák csimborasszója. Ráadásul Tom Clancy's játéknak is határeset - háborús konfliktus és politikai háttérjátszmák helyett ez csak négy nagyszájú fenegyerek kalandja lesz egy egzotikus országban.

A játékmenet pont úgy zajlik, ahogy a bétában láttuk, és tényleg durva, de a világon semmit nem változik a sztoriban előre haladva. Adott Bolívia őrületesen nagy (de tényleg, talán már túl nagy) térképe, amit gyakorlatilag szabadon bejárhatunk, és tetszőleges sorrendben oldhatjuk meg a feladatokat. Van hét-nyolcféle küldetés, és ezek ismétlődnek szinte végtelenítve. Járművek ellopása, célpontok megölése vagy megfenyegetése, roham- vagy védekező missziók, konvojok megállítása. Eredetiséggel nem lehet vádolni a játékot, sőt ha a klisékre járna pont, a Wildlands kiverné a skálát. A biztosítékkal ezt néha meg is teszi, köszönhetően a sandbox akciójátékok néhány égbekiáltó hibájának. A járművek kezelése erősen kérdőjeles (a légi járművekkel konkrétan csak úgy sikerül közlekednem, mintha egy Benny Hill epizódhoz készülnének felvételek), a feladatok monotonná válnak, az ellenfél mesterséges intelligenciája pedig a két véglet között ugrál.

Az életünkre törő katonák (drogkereskedők, vagy a zsebükben lévő Unidad hadsereg) néha képesek a sötét éjszaka közepén, kétszáz méterről egy bokorban lapulva is kiszúrni bennünket, de arra ügyet sem vetnek, ha fényes nappal pár méterre tőlük éppen agyonlőjük a társukat. A kihívás persze fokozható, a „realisztikus” szinten elég két lövés, és halottak vagyunk, az egyes körzetekben pedig egyre komolyabb erődítményeket kell megtisztítanunk. Földrajzi mellett technikai különbségek is akadnak a különböző tanyák, villák, kikötők, falvak és támaszpontok között - néhol a felderítő drónt zavarják, máshol riasztók vannak élesítve, vagy a legjobb videojátékos trükk, hogy egyszerűen csak sokan vannak.

Minden klisét sikerült tehát összegyűjteni a játékhoz, néha olyan, mintha a Just Cause, a GTA és a Metal Gear Solid V furcsa ötvözetét látnánk dél-amerikai köntösben. Mégis van két dolog, ami megmenti a középszerűségtől a játékot. Az egyik maga az a bizonyos köntös: a Wildlands világa nemcsak hatalmas, de elképesztően szép is - élő, lélegző környezet saját lakókkal, közlekedéssel, gyönyörű napszakokkal és brutális időjárással a verőfényes napsütéstől a kegyetlen viharokig. Döbbenetes a helyszínek, létesítmények, tájak sokfélesége, gyakran olyan panoráma tárul a szemünk elé, hogy csak ámulunk. Igaz, technikailag messze van a tökéletestől - a tesztelt Xbox One verzió folyamatos képtöréstől és framerate problémáktól szenved -, de néhány foltozással valószínűleg rendbe hozható a dolog. Valamit valamiért, persze: a játék óriási méretei miatt a részletein látszik, hogy nincs úgy kidolgozva, mint (csak hogy a kiadónál maradjunk) mondjuk a Division vagy a For Honor. A látvány és a világ természetessége viszont így is lehengerlő, már csak emiatt is érdemes virtuálisan elutazni a közeljövő drogállamába.

A másik dolog, ami egyértelműen a Wildlands előnye, a négyfős kooperatív mód. A játékmenet és a némileg taktikus, mégis elég egyszerű harcrendszer jó alapot ad arra, hogy minden helyzetet kreatívan közelítsünk meg. Négy játékossal ez a nagyon komoly hadviseléstől a bitang nagy marhulásokig bármi lehet, megbeszélés és képesség kérdése az egész. Több jármű egyidejű használata, vagy egy-egy küldetés több irányú megközelítése remek pillanatokat szül - olyan történeteket, amiket aztán később lehet mesélni. Ezért jó, illetve jobb az egyjátékos kalandoknál, mert így sokkal nagyobb szabadságot nyújt. Ezt pedig csak fokozza a sok fejleszthető képesség, az összeszedhető fegyverek és kiegészítők. Taktikai repertoárunk tehát, ha nem is fogható a klasszikus Ghost Recon játékokhoz, azért bőven kínál lehetőséget a kísérletezésre.

Furcsa kettősség van bennem a Wildlands miatt - a monoton, önismétlő, mindenfajta újdonságot nélkülöző játékmenet ütközik a brutális tartalom, a gyönyörű tájak és a valahogy mindig addiktív, taktikus harcrendszer nyújtotta örömökkel. Rengeteg órát felemészt, de lehet, hogy bőven a vége előtt ráununk. Nem „igazi” Ghost Recon, de a biztonsági játék ellenére is egy profi, élvezhető, szórakoztató produkció. Reménykedjünk azért, hogy a Szellem csapat hamarosan régi formájában is visszatér.

dreampage

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

20 órája

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

22 órája
13

Heti megjelenések

23 órája
1

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

3 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

4 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

4 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

5 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

5 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

5 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

5 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

6 napja
8

Heti megjelenések

7 napja
1

Bulwark: Falconeer Chronicles - az Ursee úttörői

A Bulwark egy különleges, teljesen egyedi világlátást közvetítő, művészi városépítő játék, amely egy egyszemélyes fejlesztő kreatív csatornáinak teljes keresztmetszetében kínálja az áramlást a játékosok irányába. Tesztlaborba vittük az egész Urseet.

8 napja
1

Dragon Quest producer váltás, Stellar Blade DLC-k - ez történt pénteken

Továbbá: Gears of War 6, Star Wars Outlaws, Sam Lake a Kojima Productions-nél.

9 napja
3

Llamasoft: The Jeff Minter Story

2024.04.05.
1

Eternal Strands bossfight, Tameem Antoniades leköszönt- ez történt csütörtökön

Továbbá: Flint: Treasure of Oblivion, C-Smash VRS, Pinball FX, Crypt of the NecroDancer, Divine Rush.

2024.04.05.
1

Horizon: Forbidden West - Complete Edition (a PC változat)

Aloy visszatér, hogy másodjára is felrázza a PC-s zsiványokat! A Horizon: Forbidden West - Complete Edition maga a megtestesült blockbuster, PlayStation-gúnyában, a mesterplatformon. Lássuk a Nixxes képes volt-e újra beváltani ígéreteit! Teszt!

2024.04.05.
1

Open Roads - Sétaszimulátor teljes gázzal

A Gone Home és a Tacoma mögött álló Fullbright emberei saját bevallásuk szerint már 2018-ban megkörnyékezték az Annapurnát egy utazásra épülő sétaszimulátor ötletével, a 2020-as bemutatkozás után pedig szinte fű alatt jelent meg a játék. Miért? Hogyan? Lássuk!

2024.04.04.
5

Ubisoft Forward a láthatáron, bemutatkozott a Windblown – ez történt szerdán

Továbbá: NeoSprint, Castaway, Age of Water, SaGa Emerald Beyond, Kamaeru: A Frog Refuge, Timothy and the Tower of Mu, TriggerHeart EXELICA.

2024.04.04.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==