[Teszt] Fast RMX

Fast RMX

dragCsető Zsolt2017.03.10. 14:00

Ha Nintendo és futurisztikus versenyjátékok, akkor elsőre minden bizonnyal sokaknak az F-Zero franchise ugrik be. Captain Falcon és a többiek azonban bő tíz éve nem boldogítottak már bennünket, így ha valaki villámgyors száguldozásra vágyott Nintendo konzolon, az kénytelen volt alternatívák után nézni. Az elmúlt években a Shin'en csapata szállította számunkra az adrenalinfröccsöt a Fast szériával, mely most a harmadik résszel egyben a harmadik generációba is lép - igaz, a Switch-nyitócím Fast RMX, csak félig új epizód, hiszen tartalmilag az előző részre épít.

Az előző generációs alap olyan szempontból mindenképpen pozitív, hogy a Fast RMX kiemelkedően sok, 30 pályát képes felmutatni, ami jókora változatosságot csempész a versenyekbe. Pláne úgy, hogy a körítést tekintve is el tudták engedni a fantáziájukat a készítők: a futurisztikus miliő inkább téma, mintsem korlát, így a metropoliszoktól kezdve a sivatagokon át a dzsungelekig mindenhol megfordulunk a nagy száguldozás közepette. A vonalvezetést és a pályák kialakítását tekintve is rendre izgalmas megoldásokkal találkozunk: a szintkülönbségeket, a döntött kanyarokat és a gravitáció szabályait áthágó szakaszokat rendre jó érzékkel használják a fejlesztők. Vigyáznunk kell emellett a különféle környezeti akadályokkal is: egy rosszkor elnyomott boost könnyen kirepíthet bennünket a pályáról, de egyéb mozgó veszélyek is felbukkannak egy-egy szakaszon.

Ami a konkrét játékmenetet illeti: a Fast RMX alapvetően - márcsak a pályák miatt is - iszonyatosan szórakoztató, mélységeit tekintve viszont nem ér fel a műfaj koronázatlan királyának számító WipEout-széria mellé. Egyrészt nincsenek power-upok, az ellenfeleket kizárólag egy boostolással egybekötött pöccintéssel tudjuk kiforgatni. Másrészt a játék nem nagyon követeli meg a légfékek használatát: az ideális nyomvonal eltalálásával teljes gázzal teljesíthető a Fast RMX szinte összes pályája - maga a művelet persze sokkal nehezebb, mint amilyennek hangzik. Ezen hiányosságokat a széria egyik visszatérő játékeleme kompenzálja valamelyest, ez pedig a színváltás: egyetlen gombnyomással cserélhetünk a kék és a narancs fázis között. Ezzel használhatjuk ki a nyomvonalon elhelyezett sávokat: ha a megfelelő színnel hajtunk rájuk, begyorsítanak bennünket, ha azonban nem, akkor leszívják a boostunkat. Ez a szisztéma pont annyira dobja fel a versenyeket, hogy hosszú távon se váljanak unalmassá, hiszen nagyon komoly hangsúlyt fektet a minél nagyobb lendület megtartására - vagyis hogy a gyorsítópadok közötti szakaszokon jól osszuk be a pályán elszórt energiagömbökből tölthető boostunkat. Ha kellően ügyesek vagyunk, a Fast RMX egészen őrületes átlagsebességgel ajándékoz meg bennünket.

A Shin'en játéka nemcsak gyors, de baromi jól is néz ki: a fejlesztők a rivális konzolokhoz képest gyengébb hardver ellenére is olyan látványt hoztak össze, amely könnyen ámulatba tudja ejteni az embert. A részleteket és a geometriát tekintve persze nem tartogat a játék észveszejtő dolgokat, az általános összkép, na meg persze a jó érzékkel használt effektek összességében a Switch legpompásabban kinéző játékává teszik a Fast RMX-et a Breath of the Wild mellett. Arról nem is beszélve, hogy emellett tökéletesen fut: még a legnagyobb száguldozás közepette sem enged a 60 fps-ből, gyönyörűen és problémamentesen folydogálnak az események a képernyőn. Piros pont jár a szuperrövid töltési időkért is.

Tartalmi felépítését tekintve a Fast RMX semmi különöset nem tartogat - kicsit talán túlságosan is egyszerű, hiszen nincs például egyszerű Single Race, de a Time Attack is csak egy későbi frissítéssel fog bekerülni a játékba. A Championship mód 10 darab háromversenyes minibajnokságot kínál, melyben így szépen végigjárhatjuk a 30 pályát, közben folyamatosan megnyitva 15 különböző versenygépet, melyek közül a gyorsulás, a végsebesség, a boost és a test-test elleni küzdelmek során felértékelődő súly értékek alapján választhatja ki mindenki a versenyzési stílusához illőt. A bajnokságok teljesítésével két magasabb szintű liga is megnyitható, melyek némileg komolyabb sebességet nyújtanak, olyan radikális különbségekre azonban ne számítsunk, mint a már említett WipEout esetében, ahol az egyes osztályok között kis túlzással újra kellett tanulni a játékot és a fékek használatát.


A MULTIPLAYER

A Fast RMX a 2-4 fős osztott képernyős és a 2-8 fős lokális multi mellett online komponenst is tartalmaz, jelenlegi formájában azonban borzasztóan primitív a megvalósítás. Nincsenek bajnokságok vagy éppen egyedi beállítások, csupán egyszerű versenyek egymásutánja, melyek végén a játékosok pontokat kapnak, ami látszódik a profilnevük mellett. Ennyi - bízunk benne, hogy ez a játékmód is új funkciókkal bővül majd a jövőben.

Mindenképpen szót kell még ejteni a Hero módról, melynek sajátossága, hogy boostunk egyben a pajzsunk is, így jóval okosabban kell azt használnunk, hiszen kimerült energia mellett egyetlen apró koccanás is végzetes lehet. Ha összetörjük magunkat, véget is ér a verseny, így ez a mód egyértelműen komolyabb kihívást tartogat - arról nem is beszélve, hogy tükrözött pályákon zajlanak a futamok, ami ad egy kis extra frissességet a versenyeknek.

A Fast RMX nem emeli új szintre sem a műfajt, sem a szériát, ugyanakkor egy csiszolt, látványos és rendkívül szórakoztató darab, amely játszi könnyedséggel elégíti ki a futurisztikus versenyjátékok kedvelőinek igényeit. Egyszerűsége miatt erős túlzás lenne kiemelkedőnek nevezni, összességében azonban minden dicséretet megérdemel - nyugodtan mondhatjuk a Switch-nyitókínálat titkos gyöngyszemének.

***Fast RMX | Platform: Switch

Fejlesztő: Shin'en | Kiadó: Shin'en | Ár: €19.99***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

1 órája

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

1 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

1 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

3 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

3 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

4 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

5 napja
21

Heti megjelenések

5 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

7 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

8 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

9 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

9 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

9 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

9 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==