A március végén nagy felhajtás kíséretében kiadott első trailer után a Rockstar végre információkat és részleteket is közöl az idén októberben megjelenő Grand Theft Auto 4-ről. Az amerikai Gameinformer magazin friss száma több oldalon keresztül foglalkozik a játékkal, a lényegesebb infók következnek, libasorban:
A helyszín LIBERTY CITY. Ez az egyetlen város a játékban.
A főhős neve Niko Bellic. A korábbi találgatásokkal ellentétben nem feltétlenül orosz, hanem “kelet-európai”. Niko-t az unokatesója, Roman beszélte rá arra, hogy Liberty City-be utazzon. “Két csajom van, négy medencém, tizenöt sportautóm, remek az élet” - állt az üzenetekben. Niko a Nagy Amerikai Álom reményében indul útnak - ami szokás szerint kapásból darabokra törik. Roman hazudott: se pénz, se csajok, se sportkocsik. Sőt: Roman nagy bajban van, és a múltja elől menekülő Nico segítségére szorul. Az unokatesók közül Roman a barátságosabb karakter, Niko pedig igazi keménylegény.
A Rockstar mindig is New York-ról mintázta Liberty City-t és a jelenleg rendelkezésre álló technológiával végre igazán kiélhetik magukat. A város öt negyedét modellezték le / alakították át a GTAIV-ben. Brooklyn (Broker), Manhattan (Algonquin), Queens (Dukes), The Bronx (Bohan), és New Jersey (Alderney). A város él és lélegzik, mindenki megy a dolga után.
A GTAIV mögött álló technológia roppant impresszív: az autók sokkal részletesebben vannak kidolgozva, mint korábban, a felhőkarcolók üvegtábláiról tükröződik a környezet, normális fizika került a játékba - a terepviszonyok a főhős mozgására, animációjára is kihatnak. Töltő-képerrnyőt egyszer látunk a játékban (az elején), utána soha, a játék folyamatosan szipkázza az adatokat a lemezről. Ezúttal a külső / belső terek közti váltáskor sem kell “loading” feliratot bámulni. A trailerben felvonultatott grafika még nem a végleges állapotokat tükrözi.
A körítés a szokásosan magas színvonalat képviseli: a karakterek hangját válogatott, nagy tapasztalattal rendelkező karakterszínészek adják, és visszatérnek a zenékkel / őrült szövegekkel tömött rádióállomások is.
Lesz multiplayer. És... egyelőre erről ennyi, annyi bizonyos, hogy inkább a GTA LCS / VCS-ben megtapasztalt móduszokra kell számítani, nem az egész városra kiterjedő, MMO-jellegű monumentális multira.
A játékmenet is változik: a feladatok megoldásában és az előrehaladásban a korábbinál jóval nagyobb szabadságot kapunk. A jelek szerint (részben vagy egészben) eltűnik a játékból a légi közlekedés: repülők biztos nem lesznek, más légi járművek talán igen...