[Teszt] Malicious Fallen

Malicious Fallen

dragCsető Zsolt2017.03.04. 09:00

Sokan talán nem is hallottak még a Malicious szériáról, pedig az elmúlt években leginkább a PlatinumGames "szárnysegédjeként" ténykedő Alvion hack and slash-szériája már hét éves múltra tekint vissza, ami alatt ki is alakította aprócska rajongótáborát. A történet PS3-on kezdődött 2010-ben, melyet a Rebirth alcímű PS Vita-epizód követett két évre rá. Az aktuális alany, a Malicious Fallen pedig immáron PS4-en igyekszik kiszolgálni a villámgyorsra hangolt akciójátékok szerelmeseit, méghozzá igencsak tartalmas formában, hiszen nem csupán a korábbi két epizódot tartalmazza, hanem egy teljesen új fejezetet is kapunk. Félig újrakiadásról, félig folytatásról beszélhetünk tehát.

A Malicious Fallen egyes fejezetei a bossharcokról szólnak. Mármint csak arról: a cél az, hogy sorra legyőzzük az összes főellenfelet, megnyitva ezzel az utat a végső összecsapás előtt. A felépítését és a jellegét tekintve nyugodt szívvel nevezhetjük árkádnak a játékot: az egyes szinteket bármilyen sorrendben teljesíthetjük, az alapszinten sem éppen alacsony kihívást pedig még tovább növeli, hogy a Malicious Fallen életekkel operál, ami alaposan szűkíti a csatákon belüli hibázási lehetőségeket. Ha legyőzünk egy főnököt, megkapjuk a képességét, ezáltal a harci repertoár folyamatosan bővül a játék során - ezzel párhuzamosan persze a bossok nehézségi szintje is emelkedik, így állandósítva a kihívás színvonalát.

Lényegében tehát egy boss-rush játékról beszélünk: mindegyik pálya egy hatalmas aréna, ahol az aktuális főnök mellett rengeteg apró, folyamatosan újratermelődő ellenfél állja utunkat. Szó szerint, ők ugyanis különösebb nehézséget nem okoznak - sokkal inkább csak azt a célt szolgálják, hogy farmolásukkal feltölthessük Auránkat, amely alapvetően két célt szolgál: erősíthetjük vele támadásainkat, illetve visszatölthetjük vele életerőnket. Egyszerű és letisztult rendszerről beszélünk tehát, ami jól illeszkedik a Malicious által képviselt nagyon gyors játékmenethez, hiszen általában könnyedén és rövid idő alatt összekaszabolhatjuk magunknak az éppen szükséges extra energiát, hogy aztán újból rávessük magunkat az aktuális főellenfélre.

A Malicious Fallen a körítés és a bossok terén is igen változatos: méreteiket, harcstílusukat és támadásaik jellegét tekintve is igen széles skálán mozognak a főnökök - egyetlen közös tulajdonságuk, hogy mindegyik nagyon stílusosra sikeredett, a vizuális dizájn tekintetében egészen megkapó alkotásról beszélhetünk. Nagy kár, hogy a gameplay oldaláról már nem feltétlenül sikerült reprodukálni ezt a fajta sokszínűséget. A játék elején rendkívül szűkös eszköztár miatt a csaták kezdetben borzasztóan repetitívek lesznek: nemcsak azért, mert a kevés mozdulat miatt ugyanazt az egy-két (és tényleg egy-két) kombót leszünk kénytelenek spamelni, hanem mert a harcok hosszúak. Mármint tényleg hosszúak: félórás időlimit van rajtuk, amit - legalábbis normal nehézségen - gyakran meg is fogunk közelíteni. Ahogy sorra győzzük le a bossokat, úgy kapjuk majd az újabbnál újabb képességeket, ami némileg javít a helyzeten, az én személyes tapasztalatom azonban az, hogy a későbbiekben is igen szűkös marad a valóban hasznos mozdulatok száma. Hiába tehát a négyféle fegyver és a támadások egyre bővülő listája, nem egyszer azon kaptam magam, hogy valójában pontosan ugyanazt csinálom már öt perce, miközben valahol teljesen máshol járok fejben. Mindezt csak tetézi, hogy ennek a folyamatnak a játék is sokszor megágyaz: sok esetben egyetlen gomb nyomvatartásával nullázni tudjuk az összes minket ért sebzést, így elég a "kivárás, ütés" folyamatot ismételgetni a végtelenségig.

Az Alvion alkotása nem elég, hogy unalomba tud fulladni, de technikai szempontból sem feltétlenül áll a helyzet magaslatán. Na ne a nyers teljesítményre tessék gondolni: a korábbi verziók fps-problémáit például gyönyörűen kijavították, még a robbanások és a több tucat ellenség látványától sem lassul be a játék egy pillanatra sem. A kameramozgás azonban - illetve annak olykor rendkívül körülményes kezelése - nem ritkán extra ellenfélként fogja nehezíteni a dolgunkat. Emellett pedig az irányításnak is vannak kényelmetlen megoldásai - a műfajbeli standardokkal teljesen szembemenő kikerülés mozdulatot például én többórányi játék után sem tudtam igazán megszokni és megszeretni, ami leginkább azért probléma, mert esszenciális eleme a harcrendszernek.

Ha a korábbi epizódok pénztárcabarát árszabásával érkezett volna, még így is viszonylag könnyű szívvel lehetne ajánlani a Malicious Fallent a hack and slash műfaj kedvelőinek. A 30 eurós árcédula azonban még a viszonylag tisztességes tartalom ellenére is elgondolkodtatóvá teszi a beszerzést - mindenképpen érdemes beiktatni egy előzetes próbát (legalább Twitch-en keresztül), a játék hibáival és hiányosságaival ugyanis alighanem nem mindenki lesz kompatibilis.

A villámgyors és tipikusan japán hack and slash-ek kedvelői egy aprócska kultcím eddigi legteljesebb verzióját kapják meg a Malicious Fallennel, amely nagyszabású és valóban változatos főellenfélharcok sorát nyújtja a stílus szerelmesei számára. A valóban motiváló szintre belőtt kihívást azonban könnyen alá tudják ásni a gyakran szó szerint primitívvé korcsuló összecsapások: hiába a folyamatosan bővülő és látszólag széles harci repertoár, a kiegyensúlyozottság mintha nem szerepelt volna az Alvion szótárában. A Malicious Fallen ennek megfelelően könnyen unalomba fullad, így inkább kis adagokban javallott - még szerencse, hogy az árkád felépítés minden lehetőséget megad erre.

***Malicious Fallen | Platform: PS4

Fejlesztő: Alvion | Kiadó: Sony Computer Entertainment***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

4 órája
9

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

1 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

1 napja
21

Heti megjelenések

1 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

3 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

4 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

5 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

5 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

5 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

5 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

6 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

6 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

7 napja
8

Heti megjelenések

8 napja
1

Bulwark: Falconeer Chronicles - az Ursee úttörői

A Bulwark egy különleges, teljesen egyedi világlátást közvetítő, művészi városépítő játék, amely egy egyszemélyes fejlesztő kreatív csatornáinak teljes keresztmetszetében kínálja az áramlást a játékosok irányába. Tesztlaborba vittük az egész Urseet.

8 napja
1

Dragon Quest producer váltás, Stellar Blade DLC-k - ez történt pénteken

Továbbá: Gears of War 6, Star Wars Outlaws, Sam Lake a Kojima Productions-nél.

2024.04.06.
3

Llamasoft: The Jeff Minter Story

2024.04.05.
1

Eternal Strands bossfight, Tameem Antoniades leköszönt- ez történt csütörtökön

Továbbá: Flint: Treasure of Oblivion, C-Smash VRS, Pinball FX, Crypt of the NecroDancer, Divine Rush.

2024.04.05.
1

Horizon: Forbidden West - Complete Edition (a PC változat)

Aloy visszatér, hogy másodjára is felrázza a PC-s zsiványokat! A Horizon: Forbidden West - Complete Edition maga a megtestesült blockbuster, PlayStation-gúnyában, a mesterplatformon. Lássuk a Nixxes képes volt-e újra beváltani ígéreteit! Teszt!

2024.04.05.
1

Open Roads - Sétaszimulátor teljes gázzal

A Gone Home és a Tacoma mögött álló Fullbright emberei saját bevallásuk szerint már 2018-ban megkörnyékezték az Annapurnát egy utazásra épülő sétaszimulátor ötletével, a 2020-as bemutatkozás után pedig szinte fű alatt jelent meg a játék. Miért? Hogyan? Lássuk!

2024.04.04.
5

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==