[Teszt] theHunter: Call of the Wild™

theHunter: Call of the Wild™

VegaNagy-Sz. Ferenc2017.02.27. 08:30

Remeg a kezem, ahogy a távcsöves puskával befogom a nemes kiállású őzet. Eddig háromszor hibáztam el, bár őszintén szólva azt sem tudom, hogy ugyanez az állat volt-e akkor a célkeresztben, vagy egy másik. Körölbelül hetven perce vadászom rá, eközben bevetettem mindent, amit jónak gondoltam. Próbáltam csendesen kúszni az aljnövényzetben, megszagolni a frissen pottyantott bogyóit, megvizsgálni a percekkel ezelőtt hagyott nyomait, forgatni a párosodásra hívó hangot imitáló csalimat, mindhiába. Mindig több lépéssel előttem járt. De most megkönyörül rajtam a természet és a lövés pont a prédám tarkójába fúródik, aki azonnal elterül a földön. Odalépek hozzá a hetven percnyi lopakodás minden felgyülemlett frusztrációjával és diadalával, mire a játék kiírja, hogy az elejtett állat nehézsége 0 (igen, nulla), amivel a “triviális” kategóriába esik. Nagyot súhajtok, majd átgondolom mit csináltam rosszul. Nagyjából mindent.

Hamar rájövök, a theHunter semmiben nem különbözik egy autószimulátortól. Ha folyamatosan fékezek, a pályán visszafelé tartok, nekiütközök mindennek és a kanyarokat nem tudom bevenni, akkor nem várhatom el, hogy nyerjek. Itt ugyanez a helyzet, ha nem vagyok hajlandó tudomásul venni, hogy egy állat elejtésének mik a standard lépései és ehhez a rendelkezésre álló erőforrásokat hogyan kell megfelelően felhasználni, akkor elmarad a jutalom. És itt még csak az idő sem segít, ha valamit rosszul csinálok, a végtelenségig el fogok rontani mindent. Nehéz levetkőzni az évtizedes fps ösztönöket, miszerint ha fegyver van a kezünkben, azt minél előbb el kell sütni. Azon a lopakodós berögződésen is azonnal felül kell kerekedni, hogy az ellenfelet majd jól elkapjuk hátulról, ha az őrjáratozás során elmegy mellettünk. Az erdei állatok nem csinálnak ilyet, mert száz méterről megérzik a szagunkat, és a testünket takaró tárgyak sincsenek a precíz level designeri munka eredményeként pont akkorára vágva, hogy centire eltakarjanak minket. Szóval itt a megszokotthoz képest minden teljesen másként működik, mégis gyönyörű rendszerben, pontos szabályok szerint.

Nem csak a vadászathoz szükséges eszközöket kell menedzselnünk, hanem fel kell derítenünk a teljes terepet. Meg kell találni, hol töltik az idejüket az állatok éjszaka, hova járnak táplálkozni, párosodni és inni. Aztán meg kell keresni a legjobb búvóhelyeket, vagy akár építeni olyanokat, amelyekből a legnagyobb eséllyel maradunk észrevétlenek. Figyelni a növényzetet és ésszel használni azt, egyrészt nem mindegy, hogy mennyi látszik belőlünk, másrészt az, hogy előrehaladva mekkora zajt csapunk. És persze mindig ott van az időjárás, ami előfordul, hogy segít nekünk (esőben a zajok és a szagos is sokkal nehezebben érzékelhetők), van, hogy hátráltat. (A szél irányára például minden létező szituációban oda kell figyelnünk.)

És persze mindez csak a felszín, amiből azt rakunk össze, amit szeretnénk. Nekiállhatunk minél szebb képeket csinálni a tájról, de éjszaka közelről ki is végezhetjük az alvó állatokat (elnézést a szélsőséges példáért). A bejárható terep olyan gigantikus méretű, hogy csak a teljes megismerése és felfedezése igénybe vehet tíz órát. Mindezt képzeljétek el úgy, hogy közben egy darab állattal sem találkoztunk és nem csináltunk mást, csak a természetben gyönyörködtünk. Egy biztos, az egyre gyorsabbá (és rövidebbé) váló játékok világában a theHunter pont az ellenkező irányba halad. Ez minden szempontból türelemjáték, egyrészt lassan, komótosan történik minden (itt a leggyorsabb futás sebessége nagyjából egy átlagos akciójáték sétálásának felel meg, legalábbis érzetre), és ha magát a vadászatot nézzük, a tipikus játékos aligha szán rá fél órát arra, hogy centiről centire haladva jusson célba.

A hangulatos szimulációt két játékelem próbálja akaratlanul is rombolni. Emlékeztek a tavalyi Mirror's Edge-re, amiben szinte komikus volt, hogy néhány mozdulat akkor került csak be a repertoárba, ha kifejlesztettük? Itt hasonló a helyzet, ami persze sok játéknál megszokott elem, csak ebbe a környezetbe furán illeszkedik ez a rendszer. Ugyanez a helyzet a különféle jelzésekkel, effektekkel, amelyek azt hivatottak mutatni, hogy milyen nyomokat hagynak maguk után az állatok. A gond az, hogy egy játékban, aminek a lényege (többek között) a nyomok megtalálása lenne, pont ezeket teszik ki harsány fehér, villogó jelzésekkel, és akaratlanul is ezeket fogjuk keresni, nem a letaposott füvet, a lábnyomokat vagy az ürítéskor hagyott felesleget. Ez is egy olyan elem, ami egyértelműen azért került bele, nehogy a túlzott szimuláció végképp elijesszen mindenkit. Én például egész jól fogadtam, de az igazán hardcore rajongók egymás vállát átkarolva szomorkodnak a különböző fórumokon, és tulajdonképpen meg lehet őket is érteni, pont a realitást rombolják ezekkel a megoldásokkal.

A theHunter jelen állapotában ha nem is félkész, de egészen biztosan keményen patchelni fogják, hogy ténylegesen teljesítse azt a minőségi potenciált, ami benne van, de a milliónyi hiba miatt egyelőre nem jött ki belőle. Az interface hol működik, hol nem, a kontrolleres támogatás az ezerfordulót idézi, a térkép, aminek központi lenne a jelentősége, funkcionálisan egyszerűen nincsen kész. Akadnak még gondok magával a vadászattal is, néha következetlenül szigorú a játék (az az aljnövényzet, ami az előbb még semmi hangot nem adott ki, az most a legkisebb kúszásra is elárul minket), másrészt néha találkozhatunk érzékszervek nélküli állatokkal is, akik mellé oda lehet sétálni következmények nélkül. Nem tudom, hogy hiba-e, de maga a világ nem teljesen élő, hanem időről-időre beleszületnek állatok. Ez még nem lenne gond, de a vadak “előzményei” is így működnek, ami azt jelenti, hogy ha egy állat megjelenik valahol, akkor tőle néhány méterre feltűnnek addig ott nem lévő nyomok is, mintha onnan jött volna be szegény pára. Ez akkor feltűnő, amikor órákon keresztül várunk egy leshelyen, majd ahelyett, hogy feltűnne a várt vad, megjelenik tőlünk tíz méterre a jelzés, hogy erre szaladt. Pedig dehogy.

A pontozásnál megelőlegeztem a problémás elemek javítását (a fejlesztő szerencsére elég intenzíven foglalkozik a játékkal, csak éppen túl hamar jöttek ki a korai hozzáférésből), mert a felfedezés élménye még így is nagyszerű. Gyerekkoromban erdőhöz közel lakva nőttem fel, és a terep, valamint az élővilág kidolgozása valami egészen átütő erővel vágott mellbe, annyira autentikus, szinte érezni az ágak ropogását és a semmivel össze nem téveszthető erdei szagokat. Itt most igazából mindegy, hogy az ember fogna-e fegyvert egy állatra vagy sem, a vadászat élményének videojátékos megvalósítása ebben a formában vállalható és hiteles. Csak türelmet nem adnak mellé sajnos.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

15 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
8

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==