Nioh - így neveld a szamurájod!

Nioh - így neveld a szamurájod!

ne5hVáradi Dániel2017.02.23. 09:45

A Nioh bár sokban hasonlít, mégis merőben más, mint a From Software játékai. Ha úgy közelítesz hozzá, mint egy újabb Dark Souls játékhoz, valószínűleg tévúton jársz. Az alábbiakban összeszedtünk 10 olyan pontot, amik hasznosak lehetnek, ha sikerrel akarjátok venni a démonvadászatot.

Tájékozódj a térképen

A Nioh játékterülete egymástól elkülönülő régiókból épül fel, a küldetések ezeken a szeparált lokációkon érhetőek el. Minden helyszínen fő- és mellékküldetésekből is akad bőven, ezek az előrehaladás során folyamatosan nyílnak meg. A játék különböző színű tekercsekkel és két nehézséggel (szint, kihívás) jelöli ezeket, a teljesített küldetéseket pedig akárhányszor újra végigcsinálhatjuk más és más jutalmak érdekében. A Nioh küldetései egymástól jól elszigetelt helyszíneken játszódnak, így aki a Soulsborne játékokból ismerős hatalmas, egybefüggő térképet vár, csalódni fog. A területek azonban így is rendelkeznek megannyi rövidítéssel, kiskapuval, csapdával, így ezek az elemek ismerősek lehetnek a már edzetteknek.

A teljesített küldetések továbbá rendelkeznek egy úgynevezett Twilight változattal, ezek az alaphoz képest nagyobb kihívással szolgálnak, de a bevonzott jutalom is nagyobb.

Ismerd ki a stílusokat

A Nioh egy egészen sokrétű és rendkívül változatos harcrendszerrel van felvértezve, még ha ez elsőre nem is tűnik fel. Az 5 közelharci fegyver mindegyikét három különböző állásban lehet használni, ezek pedig nem csak a támadások animációjában különböznek, hanem erőben, gyorsaságban és technikában is. Általánosságban elmondható, hogy az alacsony állásban a támadásaink gyorsabbak, viszont kevesebbet is sebeznek, míg magas tartásban pont az ellenkezője jellemző.

Hasonlóan hasznosak a lőfegyverek is, melyek a Dark Souls-okkal ellentétben sokkal nagyobb segítséget tudnak nyújtani.

A különböző fegyverek tesztelésére remek szolgálatot tesz a Dojo, ahol a későbbiekben speciális kihívások is teljesíthetőek, természetesen megfelelő kompenzálásért cserébe.

Koncentrálj a Ki-re

Dacára annak, hogy a harcrendszer inkább a hack n' slash-hez áll közelebb, a Nioh is rendelkezik staminarendszerrel: ez a Ki. Minden mozdulat Ki-t használ, ha pedig kimerítjük a készletünket, William néhány másodpercig mozdulatlanná válik a kimerültségtől, ez pedig a harcok során végzetes lehet. Erre szolgál megoldásként a Ki Pulse, melynek segítségével a csapások között felgyorsíthatjuk a Ki-nk visszatöltését egy jól időzített gombnyomással, ez pedig sokszor jelentheti a különbséget élet és halál között.

Továbbá a Ki Pulse segítségével a yokai ellenfelek által nyitott portálok is bezárhatóak, melyekben lelassul a Ki visszatöltése, ezért tanácsos ezektől mielőbb megszabadulni vagy elkerülni őket.

A Ki-nk használatát befolyásolják a rajtunk lévő páncéldarabok súlya is, értelemszerűen minél nehezebb hacukában harcolunk, annál több energia kell egy-egy támadáshoz, ugyanakkor a bekapott sebzést is jobban bírjuk, ha nehezebb páncél van rajtunk.

A ninja útja, a mágia ereje

A Nioh rengeteg lehetőséget biztosít a taktikus megközelítésre a harcok során. Ha nem pusztán a nyers erőre akarsz támaszkodni, célszerű a Ninjutsu és Onmyo felé fordítanod a figyelmed. Előbbi a különféle ninja technikákra koncentrál, melyek között az egyszerű dobócsillag és shuriken mellett a különböző füstbombák és mérgek is megtalálhatóak, de a távolsági fegyvereinket is erősíthetjük ezen keresztül.

Az Onmyo a Nioh mágusképzője, itt speciális talizmánokat sajátíthatunk el, amik a támadásunkat, védelmünket erősíthetik vagy koncentrálhatunk ellenfeleink gyengítésére, esetleg magunk gyógyítására.

Játék az elemekkel

A harcok során hamar észre fogjuk venni, hogy az ellenfelek előszeretettel használnak különféle elementális támadásokat. Szerencsére ezeket mi is hamar hadrendbe foghatjuk, arra azonban nem árt figyelni, hogy bár különböznek, eltérő csoportokba sorolhatjuk őket. Vannak a passzív és aktív típusúak. Előbbiek közé tartozik a tűz és a méreg, ezek kellő mennyiségű bevitt ütés után átmenetileg akkor is sebzik az ellenfelet, ha mi nem is viszünk be neki támadást. Az aktív csoportba tartozik a föld, a villám, a szél, a paralízis és a víz. Ezek a kellő sebzés után állapothatást váltanak ki az ellenfeleknél, amik többsége lassítja a velünk szemben állót, mindeközben pedig az adott elementáltól erősebbet sérülnek.

Fejlessz aktívan és passzívan

A Nioh-ban többrétű fejlesztési rendszer kapott helyett, ami sokkal több lehetőséget rejt magában, mint azt gondolnánk. A térképen vagy a küldetések során a szentélyeknél fejleszthetjük William alapképességeit az összegyűjtött Amrita segítségével, így növelve egyes értekeit és az ezekből eredő bónuszokat. A játék továbbá az esetleges értéknöveléseken túl azt is közli velünk, hogy az adott módosítás mit erősít leginkább, így például könnyen észrevehetjük, hogy az Erő növelése a nehéz fegyverek kezelését, elsősorban a fejszéét növeli. Ennek segítségével sokkal könnyebben alakíthatjuk saját stílusunkhoz Williamet.

De itt még nincs vége, a képességek tanulása sokkal nagyobb potenciált rejt. A Samurai, Ninja és Onmyo pontokból a megfelelő kategóriában nyithatunk meg újabb mozdulatokat vagy eszközöket, többek között így szerezhetünk az egyes fegyverekhez újabb és újabb kombókat. Fontos szem előtt tartani, hogy a fegyvereknél vannak univerzális fejlesztések, amik bármelyik állásban elérhetőek (ilyen például a hátba döfés), de akadnak olyanok is, amik csak bizonyos fegyvertartáshoz érhetőek el.

Végezetül pedig az igazi csavar a dologban, hogy a fegyvereknél a passzív képességek nem korlátozódnak az adott fegyverre, tehát például egy lándzsánál aktivált ilyen képesség akkor is kifejti hatását, ha éppen katanával szabdaljuk a démonokat.

Lépj kapcsolatba

Természetesen a Nioh sem maradhat kooperatív lehetőségek nélkül. Fontos azonban már az elején megjegyezni, hogy a készítők vittek egy kis csavart a dologba. Segítőt bármelyik küldetésre hívhatunk, ahol van legalább egy szentély, társulni azonban csak olyan küldetésre tudunk, amit már teljesítettünk. Továbbá a koop lehetőségekből is pont kétszer annyi van, mint a Soulsborne játékokban. A klasszikus koop keretén belül a halál azonnal az együttműködés végét jelenti, a Yokai Realm with Companion-ben azonban a két játékos közös életerőn osztozik és egy elhalálozás nem jelenti rögtön minden végét. Társulni pedig megéri, hiszen a sikeresen teljesített küldetés végén a jutalom mindig a szintünknek megfelelő lesz, még akkor is, ha maga a küldetés során kapott jutalom értéktelen számunkra. Felhasználni azonban így is tudjuk, hiszen itt nem csak a host kapja a jutalmat az ellenfelekből és ládákból, hanem mindkét fél.

Továbbá a küldetések alatt Glory-t is tudunk gyűjteni, ennek felhasználása azonban csak a játék egy pontján válik elérhetővé.

Klánban a hatalom

A játék egy ponton elérhetővé teszi a Hidden Teahouse-t, ahol csatlakozhatunk a különböző klánok valamelyikébe. Ez a Nioh covenant rendszere; 38 klán mindegyike más és más bónuszt kínál számunkra, biztos hogy mindenki talál olyat, aminek hasznát veszi. Ezzel együtt a klánba lépéssel azonnal bele is kerülünk a klánháborúba. Ennek lényege, hogy az elérhető klánok két táborba vannak sorolva, mi pedig az éppen aktuális klánunkon keresztül az adott tábort erősítjük. A klánháború egy passzív tevékenység, ahol a játékosok az összegyűjtött Glory-val versenyeznek. Amelyik tábor a heti harc végén több Glory-val rendelkezik, az abba tartozó klánok tagjai jutalmat kapnak. A jutalom mértéke azonban a klán tagjainak számától függ, minél többen vannak egy klánban, annál kevesebb az egyéni juss.

És hogy honnan lehet a legegyszerűbben Glory-t szerezni? Azzal, ha beidézzük más elesett harcosok szellemeit és legyőzzük őket. ilyenkor a náluk lévő felszerelésből is kaphatunk az édes Glory mellett, tehát ebből is csak mi profitálhatunk. Ha pedig nem kívánunk részt venni a klánháborúban, a felhalmozott Glory-nkat el is költhetjük a klánon belül, fegyverre, páncélra és további eszközökre.

A kohó rejtelmei

Hasonlóan a Dark Souls-okhoz, a Nioh-ban is rendszeresen kereshetjük fel a kovácsot, hogy folyamatosan fejlesszük eszközeinket vagy újabb tárgyakat készítsünk el. Az ügyes kezű Tome nem csak a fölösleges tárgyainktól szabadít meg minket: ezeket lebonthatjuk alapanyagra vagy eladhatjuk némi pénzmag reményében, hanem új tárgyakat is hamar elkészít nekünk. A fegyverek és páncélok kovácsolásánál fontos figyelni az egyes tárgy ritkaságát (fehér-sárga-kék-lila-zöld skála jelzi ezt), hiszen minél ritkább egy eszközünk, annál több speciális tulajdonsága lehet, illetve fegyverek esetében a ritkasággal egyenes arányban nő az ismertség mértéke is, ez pedig a fegyver tulajdonságait erősíti, minél magasabb értékre tornásszuk fel.

Az egyik legérdekesebb lehetőség, amiben Tome segítségét kérhetjük, a Soul Match. Ennek köszönhetően egy gyengébb tárgyat felerősíthetünk azáltal, hogy egy erősebbet beleolvasztunk, ezáltal a szintjét, valamint értékeit is megnövelve. A Soul Match másik haszna az örökítés. Amennyiben egy tárgyunkon van örökíthető képesség, azt áthelyezhetjük egy másik tárgyba, vagy kicserélhetjük egy másik örökíthető perkre, ennek azonban feltételei vannak:

  • az áthelyezni kívánt képességet csak olyan fegyverből (material) örökíthetjük át, aminek szintje magasabb, mint az a fegyver (base), amibe örökíteni szeretnénk, ez a legfontosabb

  • a felhasznált fegyver (material) ismertségi szintjének maximumon kell lennie

  • legyünk szerencsések (erről kicsit később)

A fentebb részletezett pontok fontosak akkor is, ha tárgyat készítünk vagy egy fegyvert, páncélt alakítunk át. A kovácsolásnál fontos szempont a kész termék ritkasága, ezt a beletett alapanyagok minőségével tudjuk módosítani, minél értékesebb anyagot használunk fel, annál nagyobb eséllyel esik ütős cucc a folyamat végén.

Ha pedig egy tárgyunkon kívánunk változtatni, arra is lesz módunk, hiszen az előre meghatározott tulajdonságokon kívül bármelyiket megváltoztathatjuk, arra azonban figyelnünk kell, hogy ehhez nem csak pénzre, de megfelelő ritkaságú alapanyagra is szükség lesz. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy bizonyos képességeket nem kerülhetnek párba bizonyos másik tulajdonsággal, ezt azonban a játék nem részletezi jobban, így sokszor kisebb vagyonokat herdálhatunk el, ha nem vigyázunk.

A szellemek a barátaink

A játék során megannyi Őrszellem (Guardian Spirit) közül választhatunk, az aktuális folyamatosan velünk van és a begyűjtött Amrita által feltölthetjük, hogy megfelelő pillanatban szabadjára engedjük végzetes erejét. Mindegyikük eltérő képességgel és tulajdonsággal van felvértezve, így biztosan mindenki megtalálja a hozzá leginkább passzolót. Fontos azonban szem előtt tartani, hogy mindegyikük rendelkezik egy rendkívül fontos tulajdonsággal (Might), ennek mértéke pedig kritikus mértékben kihat használhatóságukra. Az Őrszellem lehívásakor aktiválódó Living Weapont használva átmenetileg sérthetetlenné válunk, amíg a kapcsolat tart, viszont minden bekapott ütéstől csökken az idő, amíg az állapotot fenn tudjuk tartani. A Might megmutatja, hogy mennyire erős is az adott szellem, minél nagyobb az érték, annál erősebb a támadóerő, amit birtokolhatunk általa. Ugyanakkor ez az érték határozza meg azt is, egy-egy bekapott pofon mekkora mértékben csökkenti a Living Weapon idejét. Magyarra lefordítva: minél nagy a szellem Mightja, annál erősebb, de annál gyorsabban is csökken a hatóideje kapott sebzés esetén.

Az Őrszellemeken kívül egyes pályákon találhatunk Kodamákat is, ezek a kis zöld manók a szentélyeknél gyűlnek össze, és minél többet zsákolunk be belőlük, annál erősebb passzív bónuszt kaphatunk. Összesen 5 különböző módosítót kérhetünk tőlük, ezek közül egyszerre egy lehet csak aktív, és csak az adott régiókban fejti ki hatását, amint új területre érkezünk, kezdhetjük elölről a kalapos "békák" gyűjtögetését.

Ezek tehát az alapok, de természetesen ennél jóval több rejlik a Nioh-ban. A kezdőlökést megadtuk, innentől a többi már rajtatok áll: kísérletezgessetek, variáljatok, építsetek különböző stílusokat, párbajozzatok, verődjetek klánba, használjátok a szellemeket és szabjátok saját ízlésetekre a játék minden elemét.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

11 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
6

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==