Az EA Sports a várakozásoknak megfelelően a mai napon lerántotta a leplet a FIFA 14-ről, amely szokás szerint újabb finomításokkal igyekszik teljesebbé tenni a virtuális futballélményt.
Az idei kiadás két legjobban hangsúlyozott - és szokás szerint hangzatos nevű - újdonsága a Pure Shot és a Real Ball Physics. Előbbi azt jelenti, hogy minden eddiginél jobban befolyásolhatjuk majd azt, hogy miként lőjük kapura a labdát, utóbbi pedig nevéhez híven még élethűbb labdafizikát nyújt majd, kiszámítva a röppályát, legyen szó mesteri csavarásokról vagy akár bivalyerős, cikázó szabadrúgásokról.
Nagyobb hangsúlyt kap a középpályás játék: akik a játék szervezését élvezik a leginkább, azok a Protect the Ball és a Teammate Intelligence feature-öknek örülhetnek. Könnyebbé válik a labda fedezése és az ellenfelek kizárása, a gép által vezérelt focisták mesterséges intelligenciája pedig még tovább fejlődik, legyen szó csapattársaink helyezkedéséről vagy éppen a passzsávok lezárásáról az ellenfél részéről.
Az egy-az-egyben hatékony játékosok erősségét is jobban kihasználhatjuk majd: a Sprint Dribble Turns és a Variable Dribble Touches jobb fordulékonyságot, illetve változatosabb labdavezetést tesznek lehetővé a gyors akciók során.
Végül, de nem utolsó sorban a karrier mód egyik újdonságáról kell még szót ejteni: ez a Global Scouting Network, amely egy komplett játékosmegfigyelő rendszert jelent - a valós labdarúgás ezen fontos aspektusa is komoly szerepet kap innentől a FIFA világában.
A FIFA 14 az ősz folyamán érkezik 360, PS3 és PC platformokra - a megjelenés pontos időpontjáról és a "további platformokról" a későbbiekben fog beszélni az EA Sports. Addig is tegyetek egy látogatást a galériában, ahol az első képeket nézhetitek meg, a lenti videós összeállítás pedig a két fő újdonságot mutatja be röviden a játék producerével.