[Teszt] Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King (3DS)
Kapcsold jtk: Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King (n3ds)
Eddig 32 hozzszls
Gamer365
2017. februr 15.
szerda 14:00
Amikor eszembe jut a Dragon Quest sorozat nyolcadik epizdja, egy nosztalgikus emlk ugrik be. Egy emlk, ahogy lgy zene ksretben ott llok egy hegy tetejn, krlttem fk, gynyrkdm a hullmz tengerben, mikzben a lassan narancsba vlt gboltot nzve a naplementt vrom. Tbb mint tz vvel ezeltti ez a kp, de mg mindig j visszagondolni r, mert kifejezi azt a nyugodt tkletessget, amit a Dragon Quest VIII raszt magbl. A PS2-es korszak legjobb klasszikus JRPG-jrl van sz, ami az egyik szemlyes kedvencem. A 3DS vltozattal szemben gy volt egy hatrozott elkpzelsem. Arra szmtottam, hogy megkapom a defenitv DQVIII-at. Hogy teljeslt-e az elvrsom? Ha egy szval kellene vlaszolnom, azt mondanm: majdnem. De ne szaladjunk ennyire elre.



A DQVII-rl szl tesztemet azzal zrtam, hogy a jtk az igazi hardcore DQ rajongknak szl. Akik mg csak ismerkednek a sorozattal, jobb, ha megvrjk a nyolcadik rszt. A Dragon Quest VIII ugyanis tkletes ellenpontja a hetedik rsznek, s most itt leginkbb a PS1-es eredetire gondolok, de valamennyire a 3DS-es remake-re is igaz ez az llts. A hetedik ugyanis egy rendkvl komplex trtnet, amely lassan folydogl, linearitst pedig folyamatosan megtri az idutazs, s a shardok gyjtgetse. Szimbolikus, hogy mg a hetedik epizdban az els harcra rkat kellett vrni, addig a nyolcadik rszben fl perc utn rnk tmadnak az els slimek. A hetedik rsszel szemben a nyolcadik figyel arra, hogy ne csak a rajongknak szljon. Nzzk csak meg a jtk tartalmi rszt. A DQVIII pontosan annyit nyjt, amit kell. Fura ezt mondani, de a hetedik epizd mr-mr tl hossz, tlsgosan is tartalmas volt egy tlagos jtkosnak. Ezzel szemben a DQVIII valamivel rvidebb, kompaktabb. Na megijedni nem kell, a hetven ra gy is meglesz, de aki teljessgre trekszik annak ez mg tbb is lehet. A siker azonban ms okokra is visszavezethet.



A DQVIII-at jtkosbart megoldsaival szerette meg a kznsg. A trtnet knnyedebb, a vilg megismersnek folyamata pedig tantanivalan profi. Adott egy fhs, akit egy kisebb csapat ksr, clunk pedig a Dhoulmagus nev gonosz varzsl meglltsa, aki tvltoztatta a trsasgunkban kalandoz kirlyt s lnyt. Mikzben Dhoulmagust kvetjk, haladunk vrosrl vrosra, helysznrl helysznre, csapatunk egyre tbb taggal bvl, mikzben a vilg kinylik elttnk, a httrtrtnet pedig apr darabokbl s flashbackekbl lassan sszell. Ismers ez a formula? Szmtalan sikeres JRPG pl fel gy. Hogy csak a legismertebbet emltsem, ott van pldul a Final Fantasy VII; emlkezznk, amikor Sephiroth-ot kvettk vgig az egsz vilgon.

Azt is mondhatnm, hogy a DQVIII ugyanazt a szerepet tlti be a DQ sorozatban, mint a FFVII a Final Fantasy szriban, a DQVIII szerethet lineritsa azonban soha nem vlik terhess. A jtk leginkbb az elejn fogja a keznk, amin aztn szpen lazt, ennek hla nem rezzk elveszve magunkat. Szerencsre ez nem srti a jtk monumentalitst, ami a DQ sorozat egyik legnagyobb ernye. A siker msik titka, hogy a trtnetnek, s leginkbb a szereplknek s a jtk vilgnak van egy semmihez sem hasonlt bja. A DQVIII dolgozik a legjobb karakterekkel a sorozatban, a szereplk mind fantasztikus egynisgek. A cmszerepl Trode kirly, de Yangus, vagy akr Angelo s Jessica is kiemelkednek az tlagos Dragon Quest karakter sznvonalbl. A trtnet is sokkal letisztultabb, nem akar tbb lenni egy kalandos fantasy sztorinl, s ez nagyon jt tesz neki. A jtkot ennek hla nagyon knny megszeretni s nagyon nehz tle elszakadni.



A trtnet, a vilg s a karakterek mellett a harci – klasszikus krkre osztott – s a fejlesztsi rendszer is annyira letisztult, hogy knnyen megszereti a jtkos. Abban az rtelemben egyszer, hogy gyorsan tlthat a fejlesztsek irnya, s nem kell rkat tltennk a megtanulsval. m mlysge is van, gy nem mindegy, hogy melyik embernknek milyen fegyvereket s skillpontokat adunk. A DQVIII sikerrel szeretteti meg a konzervatv DQ-s JRPG elemeket az j belpk szmra. Olyan, mint egy j kapudrog, mert ha egyszer megkedveljk, nehz rla lejnni, radsul kinyitja elttnk a sorozat tbbi rszt, miltal knnyebb lesz elfogadni azok ultrakonzervatv megoldsait. Ez mr csak azrt is szerencss, mert az elmlt harminc vben megjelent tz DQ jtkbl hatot is lvezhetnk 3DS-en (a japnok mg az MMO X. rszt is).



A maga idejben a DQVIII sok szempontbl progresszvnek szmtott, legalbbis a sorozaton bell. Elszr is ott volt a szinkron. A DQ volt az els rsz a sorozatban (s mig az utols), amely fantasztikusan jl sikerlt szinkront kapott. Az egyes szereplk beszdstlusa tkletesen lekpezi az adott karakter trsadalmi helyzett, lsd pldul a bandita Yangus s Trode kirly stlust, hogy a kt vgpontot emltsem. Nekem nagyon tetszett a rendkvl stlusos brit akcentus, amelynek hla prbeszdek fantasztikusan szrakoztatak. Az egyedli vltozs, hogy Jessica egy teljesen j hangot kapott, mert vannak j jelenetei a 3DS vltozatban, s a korbbi szinkronsznszn (Emma Ferguson), nem vllalta a munkt.

A szinkron mellett ez volt az els rsz, ahol lthattuk csatban az embereinket. Ezt mg a DS-es rszek remakejben sem vltoztattk meg a ksztk. Aztn ott volt a vilgtrkp, aminl szebbet PS2-n nem lthattunk. PS2-n kezdtek kimenni a divatbl a vilgtrkpek a JRPG-kben, s megtapasztalhattuk azt a bizonyos cshatst, lsd FFX. Ezzel szemben a DQVIII-ban mr-mr open world jelleg trkpet kaptunk, risi bebarangolhat terlettel, ami mg ma, tbb mint tz v utn is jl nz ki. Grafikailag a jtk a PS2 korszak legszebbjei kz tartozott, s az eredeti cel-shaded grafika annyira jl regedett, hogy mg most is megllja a helyt. A 3DS vltozat nagyon szp, taln az egyik legszebb jtk a gpre, mg jobban nz ki, mint a DQVII remake-je, ennek azonban az az ra, hogy le kell mondanunk a 3D-rl.



De milyen lett a 3DS vltozat? A legfontosabb, hogy sokat javult a jtszhatsg. Vgre nincsenek random harcok, hanem az ellenfeleink ott mszklnak a terepen, ami nagyon megknnyti a haladst. Tovbbi knnyts, hogy a skillpontokat nem kell azonnal, szintlpseknl sztosztani, hanem gyjtgetve egyszerre is felhasznlhatjuk ket, ezenkvl a program nem kevs tartalmi boostot is kapott. A trtnet sorn kt karakterrel (Red, Morrie) tbbet fel tudunk venni a csapatba, akiket aztn harcban vltogathatunk, gy a harcok menete is ms egy kicsit. A trtnet ennek s mg szmtalan plusz jelenetnek hla tovbb gazdagodott. A vgigjtszs utn kt j labirintust is felfedezhetnk, de vannak j jelenetek, trgyak, receptek s szrnyek is, st, ami a legizgalmasabb, hogy egy teljesen j befejezst is behozhatunk. Van ezenkvl egy teljesen j fots minijtk, amelynek keretben kpeket kell ksztennk a vilgon mindenfle dologrl (szrnyek, trgyak, helysznek), extra jutalmakrt. Nagyon hasznos, hogy van trkp, mind a vrosokrl, mind a labirintusokrl, ami szintn megknnyti a dolgunkat. sszessgben teht a 3DS vltozat tnyleg sokkal tkletesebb lmnyt nyjt.



Az nem is lehet krdses, hogy ha valaki mg nem jtszott a jtkkal, akkor mindenkppen a 3DS verzit javallott elkezdenie a PS2-essel szemben, de akik annak idejn kimaxoltk, azok is tehetnek vele egy prbt. Vannak azonban dolgok, amikben a program visszalpett az eredetihez kpest, s ezrt nem vagyok 100%-ig megelgedve az tirattal.

Kezdjk taln a legkellemetlenebbel, a zenkkel. Az eredeti PS2-es vltozat nyugaton nagyzenekari hangszerelsben jtt ki, akrcsak a japn 3DS vltozat. Ehhez kpest a mostani nyugati kiadsban visszatrtek a midihez (megjegyzem, hogy a PS2-es japn eredetinl sokkal jobb a midi minsge). Mr csak azrt is sajnlatos ez, mert a DQVIII-nak vannak taln a legjobb zeni a sorozatban. A zeneszerz Koichi Sugiyama zsenije itt rzett r a legjobban, hogyan kell a legszlesebb kznsgnek dallamosan flbemsz DQ-s muzsikt rni, ami mg a midi ellenre is csodlatos. Fj ez a vltozs, mert a zene a legfontosabb rsze egy JRPG-nek, a DQVIII esetben pedig a nagyzenekari hangzs mlysget adott a jtknak s a sztori egyes pontjainak.

A msik kellemetlensg, hogy a tereprl a harci kpernyre vltsnl sokszor 3-4 msodpercet is vrni kell – addig nzhetjk a fekete kpernyt –, ami egy 70 rs JRPG-nl, ahol folyamatosan harcolni kell, ez rkban mrhet mennyisg resjratot jelent. A hetessel nem volt ilyen jelleg problma, s mg PS2-n is gyorsabban jttek be a harcok. Nekem hinyzott a PS2 vltozat nagyon szp menje, mert ebben is visszatrtek a korbbi rszek minimalista, s kicsit kuszbb megoldsra. A cenzorok is dolgoztak. Jessica szexi bikinje eltnt, s egy-kt erszakosabb jelenet is kivgsra kerlt a jtkbl.



A fenti problmk miatt kedvem lett volna pontokat is levonni a jtktl, de kt okbl nem tettem vgl. Egyrszt a jtk mg gy is tkletes, msrszt a 3DS vltozat pozitvumai ellenslyozzk a hinyossgokat. A negatvumok sem vltoztatnak azon a tnyen, hogy a Dragon Quest VIII egy nagyon hangulatos, bjos jtk, az egyik legjobb, ha ppen nem a legjobb JRPG a gpre. Btran ajnlom teht mindenkinek, aki egy kihagyhatatlan klasszikust akar ptolni.

Veres Miki

[3] VM
febr 23., cstrtk 11:13 #32
Vlasz herooftime (#31) zenetre
Ettl flek n is, mert a 3DS vltozat eddig jobban tetszik, mint a nagygpes vltozatok.
[17] herooftime
febr 23., cstrtk 7:40 #31
(rszemrl most van a krmrgs, hogy a dq11 ne jusson a ni no kuni sorsra, az is japnban DS/ps3 nyugaton csak PS3)
http://ex.nicovideo.jp/vocaloid/about
[17] herooftime
febr 23., cstrtk 7:35 #30
Abban mindenkpp egyet rtek, hogy br nekem a kedvenc DQ rszeim a 7.rsz (ps1 emuval toltam ki 2005krl pcn sztrral a kezemben akkoriban mg : ) s az 5. rsz (DS de van ps2 remake is belle) mgis egy tlagembernek a 8. rszt ajnlanm hogy azzal rdemes kezdeni a sorozatot.
http://ex.nicovideo.jp/vocaloid/about
[3] VM
febr 20., htf 19:25 #29
Vlasz szako (#28) zenetre
Anno n is szvtam vele, itt meg hipp-hopp ment az eleje. De ha nem tpolsz, a boss-ok kegyetlenl elvernek.
[12] szako
febr 20., htf 10:47 #28
Vlasz VM (#8) zenetre
PS2 vltozatnak ktszer lltam neki. Krlbell az els dungeon msodik szrnye iszonyatosan elgyeplt.
Fel is adtam.
Pedig vgigtoltam pr tucat RPG-t...

rlk, hogy ezen a verzin knnytettek, ksznm ezt a fontos informcit!
[3] VM
febr 16., cstrtk 13:41 #27
Vlasz herooftime (#20) zenetre
Az lesz. Nem rtem egybknt, PS2-esnl fele ennyi id alatt jtt be a harc.
[3] VM
febr 16., cstrtk 13:38 #26
Vlasz fr4231 (#22) zenetre
Ahogy a tbbiek is mondtk, balra a PS2-es bikini, jobbra ugyanez 3DS-en: KATT!
[17] herooftime
febr 16., cstrtk 13:16 #25
Vlasz fr4231 (#22) zenetre
A cikk rja

"A cenzorok is dolgoztak. Jessica szexi bikinje eltnt, s egy-kt erszakosabb jelenet is kivgsra kerlt a jtkbl"

-> Nintendo of america / europe.
http://ex.nicovideo.jp/vocaloid/about
[35] fr4231
febr 16., cstrtk 12:34 #24
Vlasz Frumoz (#23) zenetre
Betegek.
PSN: fr4231_jp
[32] Frumoz
febr 16., cstrtk 12:29 #23
Vlasz fr4231 (#22) zenetre
Jessica valamelyik cucct.
All we had to do was follow the damn train, CJ!!
[35] fr4231
febr 16., cstrtk 12:24 #22
Vlasz Seprioth (#21) zenetre
Jezusom, ezen mit lehetett cenzurazni?
PSN: fr4231_jp
[3] Seprioth
febr 16., cstrtk 12:07 #21
A virg bolti verzi egy jobb fajta Sd krtyn problma mentes a tltsi id.Arrl nem beszlve hogy van cenzra mentes japn verzi angol patch-el.^^
[17] herooftime
febr 16., cstrtk 11:50 #20
Vlasz VM (#19) zenetre
A tltsi id inkbb a kazettrl olvass sebessge ami nem vltozott j 3dsen (ha jl tvedek)
http://ex.nicovideo.jp/vocaloid/about
[3] VM
febr 15., szerda 19:41 #19
Vlasz ldave (#18) zenetre
New 3DS-en toltam. De lltlag rgi gpen sem rosszabb ennl...
[7] ldave
febr 15., szerda 19:30 #18
Amgy new 3DS-en jtszottad? Itt van a polcon a jtk, de mg a hetedik rsszel nem vgeztem, nem bontom ki. Szval hogy azon tlt olyan sokat vagy az alap gpen?
3DS: 1950-7490-2178 | Wii U: ldave82
[3] VM
febr 15., szerda 19:08 #17
Vlasz ldave (#16) zenetre
Ez tnyleg j krds, a PS2-es sokkal kifejezbb volt: KATT!
3DS: KATT!
[7] ldave
febr 15., szerda 19:03 #16
n csak azt nem rtem mirt kapott a jtk doboza olyan artwork-ot, ami szerintem nagyon elt a jtk hangulattl.
3DS: 1950-7490-2178 | Wii U: ldave82
[3] VM
febr 15., szerda 18:55 #15
Vlasz thiefofdarkness (#13) zenetre
Nem is rtam, hogy szebb a 3DS-es, csak azt, hogy nagyon szp. De rezni, hogy feszegeti a 3DS hatrait, azrt sincs 3D.
[3] VM
febr 15., szerda 18:52 #14
Vlasz Frumoz (#10) zenetre
Van sapi, nincs sapi?
febr 15., szerda 18:51 #13
A ps2-es verzi szebb s azrt ez egy "nagy gpre" lmodott jtk gyhogy ne tvesszen meg senkit ez a teszt. Nzzen utna mshol is sok helyen megrtk mivel jobb, fleg kinzetben a ps2-es verzi.....
[3] VM
febr 15., szerda 18:50 #12
Vlasz sti (#1) zenetre
n szinte hve vagyok, hogy a j jtkok minl tbb platformra kijjjenek, de sajnos a DQ sorozat tagjai mindig az aktulis legsikeresebb gpre jelentek meg, lsd pldnak a DQIX-et DS-re. gy a Vita vezi eslytelen, meg lltlag a VII. s taln a VIII-nl is a az N beszllt nmi lvval a lokalizciba.
[9] frg_dnl
febr 15., szerda 18:31 #11
A PS2 verzi jobb egy rnyalatnyival pl. van rendes rnyka a karaktereknek s kevsb recs - ezek csak az n megltsaim- de mg gy is a vilg egyik legjobb jtka jelent meg a DQ7-el egytt 3DS-re s mg bvtett tartalommal is.
[32] Frumoz
febr 15., szerda 16:35 #10
Vlasz VM (#8) zenetre
Ah, mea culpa, ezek felett elsiklottam.
De akkor kiherltk!
All we had to do was follow the damn train, CJ!!
[35] fr4231
febr 15., szerda 16:13 #9
Vlasz VM (#8) zenetre
Akkor ez kb egy kipofozott iOS verzio.
PSN: fr4231_jp
[3] VM
febr 15., szerda 15:58 #8
Vlasz Frumoz (#4) zenetre
Taln nem hangslyoztam kell ervel, de a 3DS verzi szerintem jval knnyebb mint a PS2-es. A random harc hinyt emltettem (emiatt mr nem vennm el jra a PS2-es vltozatot), ezenkvl jobban lehet vele haladni, br a tpolsrl nem szabad megfeledkezni, mgis nem olyan izzaszt mint anno. Radsul a trkpen mszkl ersebb szrnyeket mg meg is jelltk, hogy ket csak vatosan kzeltsk meg. Viszont a skill pontok szabad felhasznlsa is knnyebb teszi a jtkot, valahogy gyorsabban s dinamikusabban lehet fejldni, mint a rgi vltozatban. A tesztbl kimaradt, de fontos, itt mr brhol lehet menteni (Quick Save).
[35] fr4231
febr 15., szerda 15:44 #7
Vlasz Frumoz (#5) zenetre
VII van iOS-re.
Egyebkent szerintem akar meg is erne portolni, Japanban jol megy az meg ugy is a DQ egyetlen igazan komoly piaca.
PSN: fr4231_jp
[32] Frumoz
febr 15., szerda 15:42 #6
Vlasz Frumoz (#5) zenetre
*ms handheldre, sry.
All we had to do was follow the damn train, CJ!!
[32] Frumoz
febr 15., szerda 15:39 #5
Vlasz sti (#1) zenetre
Egyik DQ jrakiads se jtt handheldre, DS-en kvl csak iOS/Android verzik vannak...VII s IX kivtel, az DS only.
Vitra szerintem nem ri meg portolni, azt a gpet elengedtk teljesen.
All we had to do was follow the damn train, CJ!!
[32] Frumoz
febr 15., szerda 15:38 #4
Szerintem azrt a VIII. rsz kapcsn kt dolog fontos: minden bja ellenre nagyon-nagyon konzervatv (random harcok, csak vrosokban van ments - mondjuk 3DS-nl ez kevsb relevns - illetve fejlds, nagyon-nagyon tpols centrikus mr az elejn, stb), msrszt kevsb "epikus", mint az emlegetett versenytrsak. Szerintem egy tlag jtkosnak nha elrettenten nehz lehet.
PS2-n nagyon szerettem, kb. 80 rt tettem bele (ebben a stblista utni plusz kihvsok is benne voltak), ez szerintem tipikusan asztali jtk, szpen, nagy kpernyn kell jtszani.
All we had to do was follow the damn train, CJ!!
[54] rehynn4
febr 15., szerda 15:38 #3
Vlasz sti (#1) zenetre
A vlasz ezttal is a j reg meriken dlr.
"az rzelmi viharokba kavar romnc opcik eddig flrekacsint kamerapozcii" -Walther von der Vogelweide
[7] sti
febr 15., szerda 15:34 #2
Vlasz sti (#1) zenetre
(A teszt amgy nagyon jo, ezert is jtt meg a kedvem a jtkhoz)
[7] sti
febr 15., szerda 15:32 #1
Ez miert nincs Vitara? Ps2-n en is imadtam! De tolnam megint..
Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King adatlap
Mg nincs besorolva Mg nincs besorolva
Kiad: Square Enix
Fejleszt: Square Enix
Megjelens: 2017. jan 20.
Kategria: Szerepjtk
Online jtkmd: Nincs

A szerkesztsg rtkelse:
9
Ami tetszett
+ a sorozattal ismerkedknek ez a tkletes kezd jtk
+ jtkosbart vltozsok sora
+ fantasztikus hangulat kivl httrvilggal
+ rengeteg plusz tartalom
Ami nem tetszett
- a nagyzenekari zenk helyett midi
- nincs 3D tmogats
- sokat tlt a harcok eltt
Olvasi rtkels: 10 (1 szavazat)
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

32 | [Teszt] Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King (3DS)

A nagyszer JRPG sorozatok kztt is kiemelkednek szmt Dragon Quest ismt tisztelett teszi a Nintendo kzikonzoljn, a 8. rsz (Journey of the Cursed King) 3DS tirata pedig nhny kellemetlen problmtl eltekintve a PS2-es eredetin is tltesz. Tesztnk kvetkezik!
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba