[Előzetes] For Honor - Bétateszt
Eddig 28 hozzászólás
Ghz
2017. február 02.
csütörtök 16:48
Érdekes játék ez a For Honor. Méghozzá azért, mert nehéz bekategorizálni. Első körben egy jó kis Hack ’n Slash-nek tűnik, és igazából az is, egy meglepően komfortos többjátékos köpenybe bújtatva. Állítólag lesz egyszemélyes móka is, de már így a béta környékén is teljesen egyértelmű, hogy az nagyjából annyira lesz tartalmas, mint bármelyik újkori Battlefield kampány. Természetesen ne legyen igazam, hiszen nem is olyan rég volt szerencsénk végig zúzni a Titanfall 2 abszolúte pazar egyszemélyes élményén, ami bár hosszú nem volt, cserébe viszont annál intenzívebb. Szóval remény azért lehet a magányos harcosoknak is, de főleg az olvasson tovább, akinek mindene a PVP.



Kezdésnek három, mindenki által jól ismert és együtt jól mutató kaszt közül választhat a becsületet szerezni vágyó harcos palánta. Itt vannak a vérszomjas Vikingek, a brutális Lovagok és a hidegvérű Szamurájok. A Kasztokon belül pedig egyedi stílussal és természetesen egyedi fegyverzettel ellátott karaktereket találunk, akik megalkotásakor azért követték a már jól bevált, „könnyű de gyors”, „közepes de semmi extra”, és a „ha odacsap, ottmaradsz” nehéz fegyverzetű receptet. A formula, bár régi, viszont annál időt állóbb. A karakterek már megjelenésükben is rögtön különböznek, de ha még esetleg az helyzet állna is elő, hogy mindenki ugyanazzal a harcossal lenne, akkor is segít a rettentő részletes karakter cicomázó, aka customizáció. Harcosunk (majdnem) minden testrészére tudunk aggatni páncélokat, és a fegyverek akár 3 különálló részből is összeállhatnak, arról már nem is beszélve, hogy már a kezdéskor egy elég bőséges és változatos szimbólum- és szín kollekció áll a rendelkezésünkre. Abban tehát biztosak lehetünk, hogy mindenki meg fogja találni a számára megfelelő stílusú és megjelenésű hőst.
Na de térjünk rá a lényegre, ami gondolom, mindenkit a leginkább izgat: a harcrendszer. A tutorial alatt rögtön beugrott egy játék, ami pedig nem volt más, mint az Infinity Blade, az Epic games epikus iOS csapkodós kalandjátéka. Aki nem játszott vele, annak mondanám, hogy annyi volt a játék lényege, hogy helyszínről helyszínre haladva, a csodálatos grafika mellett nem volt más dolgunk, mint különböző lovagokkal, szörnyekkel egy az egyben megküzdenünk, méghozzá úgy, hogy a megfelelő időben a megfelelő irányba húztuk a csöpp kis ujjunkat.



Na, most a For Honor harcrendszerét pontosan így kell elképzelni, azzal a különbséggel, hogy azért az irányítási metódus felsőbbrendű mivoltából adódóan (azaz a kontrollernek köszönhetően) jóval komplexebb és egyben élvezetesebb a dolog. Van egy alap „lock” funkció, ami megkönnyíti az ellenfél körülötti „táncot” és a jobb kar megfelelő irányba húzásával tudunk a két szélső irányba valamint fölfelé védekezni. Ehhez elég nyomva tartanunk a lockot és csak az analógkart használni. Ha már támadni is szeretnénk, akkor ugyan úgy a jobb oldali kar lesz a barátunk, leszámítva azt az apróságot, hogy a R1 és R2 gombok megnyomásával indíthatunk egy gyengébb vagy egy erősebb támadást. Van még a négyzet/X amivel az ellenfél támadását tudjuk egy pillanatra megakasztani és/vagy akár lökni vele. Amikor az ellenfél támad, akkor a három irány valamelyike pirosan felizzik és lesz pár századmásodpercünk, hogy reagáljunk. Ezt megtehetjük a már fentebb említett védekezéssel, esetleg ellentámadással, vagy egy jól időzített Parry mozdulattal. Harc közben az életerőnk mellett van a stamina csíkunk is, amire pont annyira érdemes és muszáj vigyázni, mint az egészségünkre, mivel ha teljesen kifáradunk, akkor a karakterünk nem lesz képes hatékonyan védekezni és egy nagyobb ellenfél ilyenkor akár egy ütéssel is képes minket kivégezni. Apropó kivégzés, igen olyan is van. Ha az ellenfelet egy jól irányzott nagy ütéssel küldjük át a vallásának megfelelő túlvilágra, akkor egy pár másodperc erejéig felvillan egy két gombos menü, ahol választhatunk a kezdésnél alapból elérhető két kivégzésből. Mondanom sem kell, hogy ez az egyik legjobb része a játéknak, remélem, ezeket az animációkat majd folyamatosan bővítik. Van még egy úgy nevezett „revenge” rendszer is, ami akkor töltődik fel, ha már elég sok ütést beszívtunk és nem álluk túl jól. Ezt a háromszög/Y gombbal aktiválhatjuk, és elképesztő hasznos tud lenni, konkrétan megfordíthatja egy meccs menetét.



A Bétában 3 fő többjátékos mód volt játszható: a klasszikus 1 vs 1, a 2 vs 2 és a 4 vs 4 ahol viszont már bejöttek a csak délutáni uzsinak használható töltelék katonák és a jól megszokott zászlófoglalás. Én megmondom őszintén, hogy a legjobban a 1vs1 és 2vs 2 módokat élveztem, egyszerűen, azért mert akkor jött ki igazán a játék lényegi része. A 4 vs 4 móddal az volt a baj, hogy nagyon hamar szembekerülhettünk 2 vagy akár 3 fős túlerővel, mert mondjuk a csapattársaim vagy mindenfelé elrohantak vagy simán tök bénák voltak, és ilyenkor konkrétan másodpercek alatt minden elveszik. Sem időnk sem pedig igazából esélyünk nincs arra, hogy egy ekkora túlerővel szemben meg tudjuk védeni magunkat. Ellenben a párbajoknál van időnk megismerni az ellenfelet, körbejárni, megszaglászni (a perverzek akár körbe is pisilhetik a delikvenst), a lényeg, hogy itt már igazán csak a tudás és a reflexek számítanak. Másodpercek alatt el tud dőlni egy meccs, de olyan is volt, hogy annyira jól védekeztünk mind a ketten, hogy hosszú percekig tartott a halálos tánc. Itt, ha van egy jó barátunk, akivel sokat tudunk együtt játszani és együtt fejlődni, rendkívül jó meccseket lehet tolni. Főleg ha az ellenfél is jó partner. Hamar kialakult egy olyan szokás az intelligensebb játékosok között, hogy a 2 vs 2 meccsben ugye a 4 játékos 1 vs 1 meccseket tol igazából a pálya két egymástól jó pár méterre lévő részén. Ha te gyorsan végzel a saját ellenfeleddel, rohanhatsz át a csapattársadhoz, hogy segíts neki. Ilyenkor vagy beszállsz a buliba és kvázi hátba támadod a társad ellenfelét, vagy borzasztó kulturáltan szépen megállsz, és mint minden becsületes harcos hagyod, hogy először egymás között rendezzék le a csatát. Ha nyer a csapattársad, akkor örülünk, ha viszont kikap, akkor a fair play jegyében mi is megküzdünk az ellenféllel.



Nagyon érdekes élmény volt a For Honor bétája, főleg azért mert cseppet sem érdekelt a játék az előzetes bemutatók, videók alapján. Viszont ahogy az ember egyre jobban megismeri a választott karakterét, szerzi az új fegyvereket, kiegészítőket, szépen lépkedi a szinteket, megtanulja a kombókat, nos, úgy kezdi egyre jobban beszippantani az amúgy kiváló hangulat. Mert a grafika az meseszép, a hangok animációk nagyon jók, a karakterek jól néznek ki, egyszerűen minden a helyén van. Egyetlen dolog volt, ami egy kis aggodalomra adhat okot, mégpedig, hogy meddig fog kitartani egy adott játékos lelkesedése. Bármennyire is jó a harcrendszer, azért nem merészkedik Street Fighter mélységekig, így lehet, hogy hamar kifullad. Félő, hogy a balansz miatt lesznek olyan karakterek, akikkel nagyon könnyű nyerni és emiatt csak velük fogunk online találkozni. A viszont vitathatatlan, hogy főleg egy jó baráttal a For Honor nagyon jó móka. Ajánlom azoknak is a mostanában induló nyílt bétát, akik a multiplayer szerelmesei, és azoknak is, akik csak szeretnének valami újat, valami mást kipróbálni a sok FPS mellett. Harcra fel, találkozunk a csatatéren!

[9] Ákos23
febr 12., vasárnap 13:46 #28
Válasz Lavitz (#23) üzenetére
Az, h nem megy a harcrendszer nem a játék hibája, igen nem olyan bonyolult, de az, h 2 percig táncoltok körbe na az nem a játék hibája, egy jobb játékossal kerülsz össze ott nem fogsz táncikálni mert hamar lecsap, ha nem használod ki a rendszert.
febr 11., szombat 19:50 #27
Csatlakozom az előttem szólókhoz, ez a játék egy óriási kapufa, legalábbis ebben az állapotában. PC-n a leírtakhoz még hozzájönnek nagyon komoly szerver problémák, akadások, szétesések, fagyások. Pedig a grafika, a környezet és az alapötlet tényleg nagyon jó lenne, kár érte. Frissiben semmiképpen sem szabad beruházni a játékra, a jövője pedig sajnos a fentiek/lentiek ismeretében igen bizonytalannak látszik.
"A játék nem játék!"
[10] Kazama
febr 11., szombat 12:54 #26
Válasz Kuresz (#25) üzenetére
Ejjel kicsit melyebre mentem a jatekban. Sajnos igaz amit irsz. Elsore azt mondtam ez kell, hangulat, grafika csillagos otos de jatekmenet problemak vannak, nem is kicsi. Kihagyom
[36] Kuresz
febr 11., szombat 11:46 #25
Válasz Lavitz (#24) üzenetére
Alpha után az év egyik, ha nem a legjobban várt játéka volt nálam. De alphában pl 2v2-ben nem volt olyan meccsem, hogy 2v1 lett volna, ott a másik fogta magát és felreállt, amíg végeztünk egymással a másik 1v1-ben. Dominionban, bár kevesebben voltunk elvileg az alphában kevesebb mob volt, jól átlátható volt a pálya és senki nem futkározott. Betaban több a "noob", az unfair játékos, plusz a dominiont telerakták mobokkal és ez a 4v4 skirmish is egy vicc, hogy elindítja 2+2mob vs 4ben, ahol már alapból esélytelenül indulunk, plusz ha látja az egyik, hogy baj van, 4x körbeszalad a pályán és felhúz 1-2 csapattársat, meg sem próbál kialakítani egy 1v1-et. Undorító UBI játék, tipikus példája az unbalanced harcrendszernek, amit már a Division-ben elkezdtek. Ettől függetlenül szerintem a játék jól fog fogyni. Bár én nem fogom megvenni.
We are born of the blood, made men by the blood, undone by the blood. Our eyes are yet to open...
[60] Lavitz
febr 11., szombat 11:07 #24
Válasz Kuresz (#22) üzenetére
Ja a futkorászás az nekem is ment mikor meguntam azt hogy nem haladunk 1-ről a kettőre mondom akkor legalább a pályán nézzek még szét így elindultam körbenézni és így érdekes fogócska alakult ki. Sztem nagyot fog bukni ez a játék. A gond hogy ezzel azt a téves üzenetet küldik a Ubisoft-nak hogy ne próbálkozzon új IP-vel mert a játékosok nem vevők és inkább a már bejáratott címeiket fogják csak nyomatni. Pedig nem erről van szó, csupán ez a játék nagyon de nagyon félrement. Egy normális harcrendszerrrel tökös kampánnyal készült középkori játékra még mindig vevő lennék. De ennek a játéknak a magja hibás.
Cooper, what are you doing? "Docking!"
[60] Lavitz
febr 11., szombat 11:02 #23
Válasz WarAdmir4L (#19) üzenetére
Tegnap próbáltam a bétát. Nekem fél óráig tartott a lelkesedésem. Amikor is jött egy játékos akivel 2 percig táncikáltunk a másik játékossal fél percig ugyanabba az irányba ütve védekezve mindketten sértetlenek voltunk. Meguntam majd ki is léptem. Ez a játék egy fos. A harcrendszer lutri. Kösz de ez kimarad.
Cooper, what are you doing? "Docking!"
[36] Kuresz
febr 11., szombat 11:02 #22
Adtam mégegy esélyt a beta-nak. A 4v4 akkora egy unalanced szar,hogy max 3000-ért majd pár hónap múlva, 70%os akcióban beszerzem, előbb, vagy drágábban tuti nem. Botokkal indít meccset? Folyamatosan kilépkednek? A 4v4-ben mindig van 1, aki csak futkos körbe körbe, hiába üldözzük 4-en, az életben nem kapjuk el. A 2v2-ben ha kifogunk egy olyan enemyt, aki begyakorolt egy (1!!!!!!) mozdulatsort, kb verhetetlen. 0 balansz. Az ideg megölt kb minden meccs után, törlés lett a vége.
We are born of the blood, made men by the blood, undone by the blood. Our eyes are yet to open...
[60] Lavitz
febr 11., szombat 11:00 #21
Válasz Kazama (#20) üzenetére
És kb ennyi is a játék szép. Uninstall.
Cooper, what are you doing? "Docking!"
[10] Kazama
febr 10., péntek 16:10 #20
Ma megnyilt a beta. Ez valami elkepeszto ahogy kineuz ps4pro-n. Kb mint egy ujgeneracios jatek. Hatalmas a kulonbseg a ps4 es a pro verzio kozt.
[19] WarAdmir4L
febr 09., csütörtök 21:23 #19
Válasz kafaszofa (#18) üzenetére
Ez meg viccnek is rossz. Most kiprobaltam, teljesen biztos hogy kimarad. 4vs4 tenyleg jatszhatatlan.
Widze ze wszyscy wstydza sie jezyka ojczystego!!!! Nokia 3210, EN3854MFX hűtőgép...
[25] kafaszofa
febr 08., szerda 13:13 #18
A leírás alapján olyan, mintha a Dark Souls PvP módjáról olvastam volna! Most már érdekel...
Gamertag: HUN mad lennox
[60] Lavitz
febr 06., hétfő 9:18 #17
Válasz Anyuci (#16) üzenetére
Igen sajnos ez a kilépkedés valós probléma sok helyen és egyre gyakoribb. Pl a Rocket League-ben 3:0-nál már lépkednek kifelé. Annyira gyakori hogy már én is rászoktam. Ha nem lövök gólt addig és vesztes a meccs akkor szevasz. Bár volt már fordítás 5:0-ról 6-5-re is, akkor nem lépett ki senki. Viszont itt úgy van hogy a kilépő játékos helyére egy AI kerül és bármikor ki-be lehet lépni a meccsbe nem lesz vége a játéknak. Ott van még a Heartstone kártyajáték ahol ha azt látom hogy már szándékosan szopatnak lépek ki a fenébe, feladom. Mikor tudja az ellenfél hogy nyert de nem viszi be a lépést hanem még húzza. Na húzok a francba! Mondjuk itt is volt már olyan hogy játszotta a cicaharcot aztán hopp és kopp.

Ha itt a For Honor-ba nem változtatnak ezen a host felálláson akkor csúnya vége lesz a játéknak. Senki se fog vele multizni, max ha a host a nyertes oldalon áll éppen.
Cooper, what are you doing? "Docking!"
[2] Anyuci
febr 06., hétfő 7:24 #16
Válasz Kuresz (#7) üzenetére
Én is osztom a véleményed. Az AI karakterek között nagyon elvegyülnek az emberi játékosok. Nincsenek jobban kiemelve és ezért sokszor a káoszban észre sem veszed őket, csak ha már késő. A tesztben megemlítik, hogy jó a harcrendszer. Hát én szerintem meg pont, hogy nagyon nem. Ez a három pozícióból való kaszabolás szerintem pont, hogy nagyon darabossá teszi a küzdelmeket. Persze mondhatnánk erre, hogy taktikus de szerintem ez így már túlságosan is az. Megtöri a játék folyamatosságát. A mozdulatok száma sem túlságosan sok, ebből kifolyólag hamar unalmassá válik a harc. A körítés tényleg nagyon jó, a hangulat is rendben van de a fő rész, maga a harc az nagyon esetlennek hat. Lag tényleg nem volt a bétában de persze itt is megvolt az amiről anno az első tesztelők is beszámoltak. Mégpedig a kilépkedés. Nem játszottam le atom sok meccset a bétában de a fele meccsem az azzal végződött, hogy amikor nagy nehezen fordítottunk az álláson és már majdnem megnyertük volna akkor a host kilépett és bukta volt az egész meccsnek. Nem volt host migrálás meg semmi, egyszerűen error és viszont látásra. Ez így sajnos már rövid távon is játékgyilkos nálam. Köszönöm szépen de nem kérek inkább belőle. Kár érte mert az alapötlet jó volt...
Az élet a legnehezebb fps, de legalább gecijó a grafikája...
[40] ssj4vegita
febr 04., szombat 9:40 #15
Szóval fogták a Dark Souls pvp-t és kicsit bővítettek rajta. Pont annyit, hogy külön játék legyen.
"Imagination is everything, it is the preview of life's coming attractions." Amit az értelem el tud képzelni, azt el is tudja érni.
febr 03., péntek 21:42 #14
Én se szeretem a multis játékokat ,így kimarad ez is
PS4 Pro/Nintendo Switch / iphone 6S SW-0047-3421-5438
[35] Renatto
febr 03., péntek 11:55 #13
Szép, meg jó, de ennyi. Sajnos nem fogott meg.
"A remény az az érzés, amely nem tartós."
[19] Yeaf Kitri
febr 03., péntek 11:10 #12
Köszi az ismertetőt!

Sajnos nem kerültem be zárt bétára (későn jelentkeztem), de a nyíltat biztosan kipróbálom, mert már az alfa videóknál, streameknél is tetszett a koncepció. Remélem a fejlesztők a párbaj (1v1) balanszolására fordítanak majd energiát, mert örülnék, ha a kompetitív része erősödne a játéknak (normális rang rendszer, matchmaking).

Info: A nyílt béta február 9-től (péntek) 12-ig (vasárnap) tart.
Welcome to Dota. It’s like chess, for idiots.
[7] muDao
febr 03., péntek 11:04 #11
Eddig annyira nem érdekelt, de az írás meghozta hozzá a kedvem, ránézek az open bétára szerintem.
Aki nem dolgozik, annak nincs hiba a munkájában.
[31] Fórumozó
febr 03., péntek 10:06 #10
A streameken jól néz ki, de mivel nem single játék (tudom, lesz benne alibi kampány), kimarad. De jó, hogy vannak ilyen egyedi játékok is.
All we had to do was follow the damn train, CJ!!
[36] Kuresz
febr 02., csütörtök 23:58 #9
Lagot én sem tapasztaltam, sőt annyira, hogy nekem le sem esett, hogy p2p.
We are born of the blood, made men by the blood, undone by the blood. Our eyes are yet to open...
moderator Ghz
febr 02., csütörtök 23:51 #8
Válasz KiswechPS3 (#1) üzenetére
Igen balansz az egy érdekes kérdés lesz, viszon az pont egyolan dolog ami szépen patcselhető pillanatok alatt. Én amúgy nem találkoztam laggal, amikor voltak ellenfelek akkor mindig nagyon stabil volt a net kapcsolat.

Igen ps4-en fogom tolni az open-t is.
Xlive/psn: ghz365 http://twitter.com/Ghz365
[36] Kuresz
febr 02., csütörtök 23:40 #7
Nekem az alpha valahogy jobban bejött. A 2v2 nagyon jó, az 1v1 is jó, de ezek elég kevesek. A 4v4 jó lenne, de... 60 mob középen harcol egymással, bemész befoglalni, mert be kell, de azt se látod, hogy ki mob és ki nem, csak azt venni észre, ha már valaki izomból kaszabolja a hátam. Ez így, ilyen formában kösz, nem. Alpha után nálam az év egyik legjobban várt játéka volt.... Volt.
We are born of the blood, made men by the blood, undone by the blood. Our eyes are yet to open...
febr 02., csütörtök 21:49 #6
Nem rossz játék, de nekem a zárt béta bőven elég is volt belőle... Most a GR:W-re várok, kíváncsi vagyok az milyen lesz a béta alapján! Anno a Division a bétával fogott meg.
XBOX Live: GabeN306HUN / Steam: GabeN306HUN / PSN: GabeN406HUN (magyar profil), GabeN306HUN (angol profil)
febr 02., csütörtök 21:16 #5
Válasz KiswechPS3 (#3) üzenetére
Nekem speciel elég jó netem vna, de soha nem kaptam meg a hostot...
Ha a kampány jó értékelést kap, akkor megveszem majd egy leértékeléskor, de P2P-s multi játék felejtős.
XBL: CapAMK II - - PSN: CapAMK
[30] Laza
febr 02., csütörtök 20:16 #4
Nekem a béta alapján ez inkább tűnt egy F2P, maximum egy 30$-os cuccnak. Teljes áron nem látok benne potenciált, de majd a vásárlóközönség úgyis dönt
GamerTag: LazaHunter ... Diablo 3 Battle Tag: LazaHunter#2295 ... Steam: **Laza** Twitch: http://twitch.tv/lazahun
[47] KiswechPS3
febr 02., csütörtök 19:55 #3
Válasz AdamMcKraken (#2) üzenetére
Igen, a p2p borzasztó ötlet volt, nagyon sok ember emiatt nem fogja menni és engme is tántorit, de tul sok minden tetszik benne. Na meg ha én leszek a host, akkor nem sokan maradnak majd, mert olyan lag lesz hogy ihaj Viszont én másnál pont annyira vagyok stabil hogy ne legyen lag.

Kipróbálok majd sok més hőst is, de mindenképp Wardennel kezdem ezt is, a női mivoltával
/* Life Runs on Code */
febr 02., csütörtök 19:50 #2
Számomra nagyon off a játék a P2P miatt. A játékmenet, irányítás és harcrendszer elég fura benne, de idővel megszokva nagyon élvezetessé tud válni... azaz tudna válni ha lehetne normális meccseket nyomni rajta. Nekem a tapasztalat h kb 20 meccsből 4-et tudtam végigjátszani. Folytonos, szétdobások meccs közben, vagy a kereséskor kiakad, és újra kell indítani a játékot, vagy kifagy az újraszinkronizálás miatt mert a host kilépett. Ez 2017-ben tarthatatlan és egy kurva forintot nem ér részemről. Kár mert tetszik a játék.
XBL: CapAMK II - - PSN: CapAMK
[47] KiswechPS3
febr 02., csütörtök 18:41 #1
Az első alpha teszt óta várom már hogy megjelenjen. Nekem nagyon tetszik, és majdnem minden. Ami nagyon zavar az amit te is emlitettél, a balance. Knight vs Samurai nagyon egyesélyes ha jol bánik az adott opponent a katanaval vagy éppen a nagyon op hosszú dárdával (? nem tudom hirtelen a nevét).

Ezt meg is irtam nekik az alpha kérdőivben, nyilván tesznek rá, de én remélem hogy fognak kicsit javitani ezen, mert az oké hogy baromi gyors a Samu egy baszott nagy lovaghoz képest, de könyörgöm, ha egy másfél méteres greatsworddal fejbe verem, legalább a fél hp-ját venné le

Amúgy jó irás, PS4-en tolod majd ?
/* Life Runs on Code */