[M365] Assassin's Creed

Assassin's Creed

dragCsető Zsolt2017.01.01. 10:00

A videojátékok és a filmek kapcsolata immáron évtizedekre nyúlik vissza, ha pedig a nagy számok törvényéből indulunk ki, akkor ennyi idő alatt már bőven születhetett volna egy olyan adaptáció, amely széles körben elismert, valóban kiemelkedő alkotásként épült be a köztudatba. Ilyen példát azonban sajnos a mai napig nem tudunk mondani, így joggal esik gondolkodóba az ember: nem lehet, hogy valójában nem is a rendezőkkel, a színészekkel vagy éppen a forgatókönyvírókkal van a baj, hanem magával a "játékból film" elgondolással?

Az Assassin's Creed sajnos tovább erősít ezen az elméleten, hiszen hiába a nagy bizakodás, dilemmázni most is csak azon lehet legfeljebb, hogy önálló filmalkotásként vagy éppen videojáték-feldolgozásként lett-e vajon gyengébb Justin Kurzel rendezése.

Az Assassin's Creed utóbbiként igazából meg sem adja az esélyt saját magának, ha ugyanis videojátékos szemüvegen keresztül szemléljük, akkor már koncepcionális szinten elbukik. Jól tudjuk, hogy az Assassin's Creed sava-borsát - és egyben legfőbb vonzerejét - valójában a múltbéli történések és az ottani játékmenet adják, az Abstergo-szál nem több kontextusnál, ami közrefogja az egyes részeket. A film ezzel szemben játékideje kétharmadát a jelenben tölti, amivel egyben a menekülőúttól - vagyis a látványos popcornmozi státusztól - is elvágja magát.

A film főhőse Callum Lynch, a halálra ítélt gyilkos, aki a játékokból ismert vállalatnál kezdhet új életet, méghozzá asszaszin felmenője, Aguilar bőrébe bújva, a genetikus emlékeken és az Animus névre hallgató masinán keresztül. A háttérsztori alapja változatlan: a templomosok és az asszaszinok évezredes harcának modern kori kivetüléséről van szó, ahol mindennek a kulcsa az óriási hatalommal bíró ősi ereklye, az Éden Almája - pontosabban ennek elrejtése, illetve megtalálása, attól függően, hogy melyik oldalról szemléljük. Ami olyan szempontból teljesen jó, hogy három-négy játékot bőségesen ellátott munícióval, a Ubisoft ugyanis ügyesen használta fel ezeket a "mini-epizódokat" arra, hogy kicsit kiszellőztesse a játékosok fejét a sok-sok múltbéli ugrabugrálás és gyilkolászás közepette. Itt azonban fordított a helyzet, az Assassin's Creed pedig nem is nagyon tudja mivel megtölteni a jelenkori cselekményt: a dráma kimerül annyiban, hogy a Jeremy Irons és Marion Cotillard karakterei által vezényelt tudóscsoport igyekszik rávenni a Michael Fassbender által alakított főhőst az együttműködésre. Mindezt ugyan igyekszik feldobni a film némi morális, illetve érzelmi töltettel, ám ezen próbálkozásai valójában papírvékonyak - ahogy maguk a karakterek is, így hiába a gaming-mércével nézve kiemelkedő szereplőgárda, Fassbender és Cotillard alakításán is érződik, hogy igazából ők sem találják a valódi karaktert a szerepük mögött, akire támaszkodni lehetne. Vagy egyszerűbben fogalmazva: a homályos motivációk miatt nem elég hihetőek.

A múltbéli akciójelenetek még valamelyest megmenthetnék a filmet, ám ahogy említettem, ezekből egyrészt nincs túl sok, másrészt azok is többnyire egy kaptafára készültek. Egy-két parkour jelenet, néhány sokszereplős összecsapás - igazából semmi olyat nem tartogat az Assassin's Creed, amit máshol ne láthattunk volna. Arról nem is beszélve, hogy a vágás és a fényképezés óriási csalódás - inkább nem is kezdjük el sorolni azokat a filmeket, amikből tanulhatott volna az Assassin's Creed a látványos közelharci jelenetek prezentálását tekintve. Néhány pofás CG-látképet azért sikerült összehozni, összességében azonban fájóan felejthető az egész spanyol inkvizíció: ha a Szentföld, Velence, Róma vagy éppen Konstantinápoly ilyen egyszínű (szó szerint!) és unalmas lett volna a játékban, biztosan nem lenne ekkora rajongótábora a szériának.

Egy szó mint száz, az Assassin's Creed sajnos nem több újabb bizonyítéknál arra, hogy ami játékként remekül működik, az nem biztos, hogy a mozivásznon is hasonló hatást tud elérni. Ennek legfőbb oka pedig az alapanyag meg nem értése, az Assassin's Creed ugyanis lényegében mindent elrontott, amit csak lehetett.

  1. A jelenkori történéseket helyezte előtérbe a múltbéli akcióval szemben, érdemi tartalommal, drámával és karakterekkel azonban képtelen megtölteni azt, így mind a "beavatottak", mint az átlagnéző számára hamar unalomba fullad.

  2. A spanyol inkvizíció se nem izgalmas, se nem látványos, így az akciójelenetek sem tudják annyira feldobni a filmet, mint amennyire kellene.

  3. És talán a legnagyobb hiba: a múlt és a jelen egyetlen jelenetet leszámítva nem kapcsolódik igazán. Az Assassin's Creed franchise szinten pont azért volt izgalmas és működőképes, mert kiváló érzékkel használta fel a történelmi múlt szereplőit, eseményeit, építészetét és egyéb elemeit egy modern kori összeesküvés-elmélet megalapozására - és fordítva. Itt azonban ennek szinte semmi nyoma.

Gyenge játékfeldolgozásokkal már tele a padlás, az Assassin's Creed azonban ezen felül óriási csalódás is. Maga az alapanyag ugyanis túlzás nélkül a lehetőségek végtelen tárháza, amiből lényegében semmi olyat nem sikerült kihozni, ami miatt azt mondhatjuk, hogy megérte megfilmesíteni ezt a franchise-t - pedig a produkciós érték és a színészek miatt ha valamikor, hát most joggal bizakodhattunk. Ehelyett kaptunk egy gyengén vágott, barnás CG-masszát, valamint egy filmes szinten sajnos inkább bugyutába hajló, mintsem érdekes háttérsztorit mélység nélküli karakterekkel és színészi alakításokkal. Sajnos a rajongóknak sem tudunk olyan okot mondani, ami miatt megérné a mozijegy árát.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Eladó a Gearbox, leépít a Sega - ez történt csütörtökön

Továbbá: Nine Sols, Predator: Hunting Grounds, Don't Nod, Visions of Mana, The Triple-i Initiative, Witcher 4.

9 órája
4

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

1 napja
6

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

1 napja
8

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

2 napja

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

2 napja
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

2 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

2 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

3 napja
9

Heti megjelenések

4 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

4 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

5 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

6 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

6 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

7 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

7 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

8 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

8 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

8 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

9 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

9 napja
3

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==