[Vélemény] Marvel vs Capcom: Infinite: új remény?

Marvel vs Capcom: Infinite: új remény?

Oldern2016.12.07. 00:00

December első hétvégéjén a PlayStation Experience rendezvényen bejelentették azt a játékot, ami valóban megaton a megatonok közt: jön a Marvel vs Capcom: Infinite.

Na nem azért volt ez akkora meglepetés, mert olyan horderejű játékról van szó - elvégre az UMVC3, a Marvel verekedős játékok legutolsó darabja egy tipikus rétegjáték, amivel már két éve is csak néhány tucatnyian játszottak online, ennek ellenére a nagyobb versenyek döntőin még mindig képes volt arra, hogy az emberek üvöltözni kezdjenek örömükben. Mert ez egy ilyen show.

Akkor miért akkora meglepetés a dolog? Nos, két okból. Leginkább azért, mert a Marvel brand menedzselését most már sokkal közvetlenebbül végzi a Disney a videojátékok frontján, mint néhány éve. Az akkori viszonyok elmérgesedésének legdurvább példája, hogy a Capcom konkrétan nem tudott már kipatchelni az Ultimate Marvel vs Capcom 3-ból egy jól ismert bugot, és az utolsó, sokak által pletykált balansz frissítéssel együtt ez eltűnt a süllyesztőben - mindezt azért, mert a szerződésükben meg volt adva, hogy a Marvel játékokhoz pontosan hány frissítést adhatnak, és az utolsó ilyen lehetőséget elhasználták egy másik Marvel-játékhoz. Szóval ezután csend és hullaszag következett, konkrétan úgy, hogy még az írmagja is eltűnt az UMVC3-nak a jogok lejártával: a játékot levették a polcokról, mind offline, mind online, és egy legenda véget ért. Egészen december elejéig.

Úgy néz ki, hogy potenciált látott a Marvel és a Capcom egyaránt ebben a buliban - előbbi azért, mert egyáltalán szóba állt a japán kiadóval, utóbbi pedig azért, mert ezúttal nem külsősökkel készítteti el a játékot (ellentétben az SFIV-el, az SFV-el, vagy akár a Marvel 3-al!), hanem belsős, házi csapat dolgozik az ügyön - olyan veteránokkal a fedélzeten, akik az eredeti Marvel vs Capcom létrejöttében is aktív szerepet vállaltak. Vannak azonban dolgok, amiknek változnia kellett ahhoz, hogy a Marvel vs Capcom: Infinite egyáltalán megpróbálkozhasson azzal, hogy mainstream bunyós játékká váljon. Ezek fájdalmas módosítások lesznek a törzsközönség számára - de vagy ez, vagy a semmi.

Milyen módosításokról van szó? Nos, Marvel 2/3 rendszereiben az assistokra és a három-a-három elleni harcokra épített az egész rendszer. Ez egy első blikkre (jó: sokadik blikkre is) TOTÁLISAN kaotikus meccset eredményezett, ami azonban kellő kitartás után megmutatta valódi arcát. Az assistok segítségével ugyebár pl karaktereid gyengeségeit fedheted el (random példa: tűzlabdát hívsz be a csak közelharci Hulkodnak, stb), de mindez rizikóval járt: ha az ellenség támadásai pont akkor találtak el, amikor az assist a képernyőn van, az ő élete is veszélybe kerül. A marvel meccsek néha pár másodperc alatt véget értek, mert az egyik játékos tökéletesen előre látta, hogy mikor lehet megbüntetni az ellenfél több assistot is behívó, rizikós offenzíváját. Na, ez az egész hihetetlenül komoly akadályokat állított az egyszeri játékos elé. Miért? Mert rengeteg karaktert kellett megismerni, rengeteg assist tette szinte lehetetlenné, hogy átlásd, mi is zajlik a képernyőn - és emiatt soha ekkora szakadék még nem volt a profi játékosok és az amatőr, a játékot frissen megvásárló kezdők között. Nem is maradtak sokan meg mellette - de akik megmaradtak, azok NAGYON imádták az egész életérzést. Na, és ettől fogunk most elbúcsúzni.

A Marvel vs Capcom: Infinite 2v2 meccseket hoz, tag-alapú, “kombó közbeni váltás” rendszerével, assist hívások nélkül. Ez mit jelent? Közelebb áll az egész a Street Fighter X Tekkenhez, vagy a Tekken Taghoz, semmint az eddigi két Marvel epizódhoz. Nehezebb lesz AZONNAL elvesztened mindent, és mivel távozik a szintén kifejezetten kezdő-gyilkos X-Factor is, így tényleg nem lesz ANNYIRA egyoldalú a meccs, ha egyetlen hibát vétesz (vagy majd kiderül, hogy mennyire jön elő a szadista hajlama a fejlesztőknek!). Ezáltal egyébként maguk a menetek is követhetőbbek lesznek az egyszeri néző számára is, mint eddig bármikor. Hogy izgalmasabbak-e, az már más kérdés. Lesz gem rendszer is, ami univerzális módosítóként jelentkezik majd, és NEM fizetős tartalomnak szánják, mint az elhibázott SFXT-ben, szóval ettől még kár pánikolnunk. A változtatások tényleg jól kiszámolt lépéseknek tűnnek: a Marvelnek nagyon jó a rajongás, ha a megfelelő helyről érkezik, így egy sikeres, de elsősorban: mainstream módon sikeres bunyós címet tudnak támogatni - és a jelek szerint akarnak is.


X-MEN: MERRE VAGYTOK?

Szinte nyílt titok az iparágban, hogy a Marvel szinte mindent megtesz, hogy mostohán bánjon az X-Men karakterekkel: a képregényes univerzum jelenlegi történéseitől most tekintsünk el (ha nem tekintenék el, itt egy háromezer szavas esszé lenne arról, hogy Scott Summersnek IGAZA VOLT MINDENBEN a Dark Reign óta!), és mivel a Foxnál vannak a mutánsok jogai, a tévés univerzum miatt az Inhumanokat nyomatják, élükön Black Bolttal és a királyi családdal, a játékokban pedig inkább az egyre bővülő mozis hősök kerülnek az élre - mint például a mostani bemutatóban Carol Danvers, alias Ms Marvel, alias Binary, alias Captain Marvel. De nincs minden veszve: a fejlesztők ezúttal nem tagadják csuklóból az X-Men karakterek megjelenésének esélyét, és mivel egy kiemelt fontosságú címről van szó (elvégre a Marvel Heroes is megmaradhatott, és ott van jópár X-Men hős még mindig) és eléggé központi eleme a szériának az a pár emlékezetes X-fazon, esély csak van legalább a Magneto/Sentinel/Rozsomák/Főnix kvartettre, ha másra nem is.

Álmodozni azért lehet - ha Megamannek sikerült, talán Küklopsz is visszatér!

Szóval így állunk most. Remény az van, kételyek is vannak bőven (a játék egyelőre finoman szólva is az ideiglenes, félkész build nyomait viseli magán, mint tette azt a megjelenés előtti évben a Street Fighter V, ez természetes), főleg az assist-alapú játékmenet teljes elhagyását illetően, de egy biztos. A verekedős játékok biznisze enyhe stagnálást mutat, az így keletkezett űrben pedig tökéletes lehetőség van arra, hogy a Marvel vs Capcom teljes pompájában térjen vissza úgy, hogy még a kezdőknek is legyen esélye hozzányúlni az arcade stickhez. 2017 végén (mert legyünk realisták, ez a játék nem áll készen a tavaszi/nyári kilövésre ) kiderül, hogy mi valósul meg belőle. Az pedig, hogy az Ultimate Marvel vs Capcom 3 megjelenik, garantálja azt, hogy ha minden kötél szakad, legfeljebb ide térünk vissza - mondjuk Steamen, vagy a PS4/Xbox One konzolok valamelyikén, ízlés szerint. Ez pedig csak egyet jelenthet:

ITS MAHVEL BABY!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

11 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
6

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==