Ki ne szeretne belebújni a hírhedt bőregér szuperhős-rucijába? A Batman: Arkham VR alkotói jó érzéssel nyúltak a tálcán kínálkozó lehetőséghez, ugyanis a DC univerzum híres vezéregyénisége már akkor is elvinne a hátán egy virtuális valóságban játszódó videojátékot, ha csupán a denevérbarlangban engednének minket szabadon garázdálkodni. A Rocksteady játéka azonban ettől jóval többet tud: egyrészről kibővíti az Arkham sorozatot egy meglepően sötét és zsigeri sztorival, másrészről pedig rengeteg trükköt felvonultat, bemutatva hogy mi mindent lehet kihozni egy ügyesen rendezett VR-élményből.
Az Arkham VR tehát egy rövidke nyomozásra invitálja a játékost, ahol a Bat-univerzum szinte minden jellegzetes eleme megjelenik, a kultikus gonosztevőktől, a nyomozáson át a Wayne-tragédiáig. Ezt az átfogó megközelítést ráadásul úgy érik el a készítők, hogy az egész sztorin mintegy egy-másfél óra alatt végigtrappolhatunk, az egyes jelenetek pedig nem tartanak tovább 5-10 percnél, még nézelődéssel sem. Ez persze nem negatívum, sőt! Minden szakasz más-más játékmechanikai elemekkel lett felszerelve, így ezt a szűk másfél órát változatos feladatokkal fogjuk eltölteni. Batmannel nyomokat keresünk, bűntényt rekonstruálunk, széfet törünk fel, de adott keretek között még harcolni is fogunk. Hasonló a dolog a Titanfall 2 felfogásához (elnézést a kissé sarkos példáért), ahol szintén épphogy csak belekóstolunk egy lehetőségbe, már jön a következő ötlet. Mindeközben az Arkham VR sztorija körülbelül akkora cselekményt ölel át, mint egy félórás rajzfilm epizód a szombat délelőtti matinéból. Ennek ellenére itt is fajsúlyos kérdések és a bőregér tevékenységét alaposan megrengető pillanatok fognak előkerülni.
A program ráadásul hihetetlenül jól fest. A fene gondolná, hogy a különböző PSVR techdemók nem túl meggyőző látványvilága után az Unreal motor ennyire jól szerepel a hardveresen gyengécskének számító platformon. Gotham első látképe piszkosul hatásos, de a Batcave boltívei, az emberrel farkasszemet néző kult-gonoszok karaktermodelljei és a játék vége felé felbukkanó pár besz@ratós ijesztgetés is belehasít az ember tudatába. Mivel az Arkham VR-ban csak rögzített pozíciók között lehet mozogni belső nézőpontból (akár egy Myst-szerű kalandjátékban), ezért az FPS-szédülésérzet nem nagyon jön elő, ami más játékoknál azért csak-csak felüti a fejét. A hangkeverés megfelelő, a szinkronhangok hozzák a szokásos színvonalat, így minden adott ahhoz, hogy prezentációjában sem maradjon el az Arkham VR a szokásos Rocksteady-minőségtől.
Egyetlen fájdalom az élmény rövidsége. Ezt úgy kompenzálják a készítők, hogy - ahogy fentebb is írtuk - végig intenzívnek és változatosnak érezzük a feladatok egymásutánját (más fejlesztők két-három kiragadott ötlettel vígan keresztülvinnének egy 3-4 órás programot). Másrészről ott a New Game+, ahol Rébusz trófeáira vadászhatunk, és felfedezhetjük a terepben rejlő extra lehetőségeket, amelyekkel extra Trophy-k nyithatóak meg. (Néhány poén kifejezetten nagyot üt majd a képregény-fanoknál!) Mindent egybevetve a hatezer forintos árcimkéből bőven ki lehet hozni 3 óra sűrű szórakozást. OK, tudjuk, ez nem kevés pénz, de ezzel együtt egy olyan programot is kapunk a zsozsónkért, amit bátran mutogathatunk minden havernak, amikor feljönnek megcsodálni az új konzolos szerzeményünket…
Rövid, de a platform talán legintenzívebb szórakozását nyújtó címe az Arkham VR. Ha szűkösen marad a büdzsé a PSVR (majdani) megvásárlásakor, és csak pár játékot tudsz kosárba pakolni a sisak mellé, úgy nyugodtan nevezz be Rocksteady-ék Bat-kalandjába, amely nem csak a virtuális valóságban rejlő lehetőségek spektrumán tekint végig nagy magabiztossággal, de élmény szinten is bőkezűen jutalmaz. Ezek után adja magát a folytatás, ahol a jelenlegi ötletekre alapozva akár egy „egészestés” forgatókönyvön is végigvezethetnénk rettenthetetlen bőregerünket. Mi tutira vevők lennénk rá!