[Teszt] Shadow Warrior 2

Shadow Warrior 2

liquidSomosi László2016.11.03. 16:43

A Shadow Warrior teljesen jól jött ki ebből az egész "újrahasznosítjuk a kilencvenes évek akciójátékait, mert a nosztalgia sok mindent elad" hullámból - a 2013-as reboot egyértelműen jobb játék, mint amilyen a 1997-es eredeti volt. Ehhez mondjuk az is kellett, hogy az eredeti ne legyen egy túl jó játék, és nem is volt az, Lo Wang beszólásain kívül kevés momentum maradt meg belőle a kollektív játékos-emlékezetben. A 2013-as újragondolás viszont már jó játék volt, köszönhetősen annak, hogy a megfelelő helyre kerül a feladat. A lengyel Flying Wild Hog a Hard Resettel már bizonyította, hogy van érzékük, és remek, házon belül gyártott technológiájuk a régisulis FPS-ek modern köntösbe öltöztetéséhez.

A lengyel srácok nem másolták szolgaian az eredetit, gyakorlatilag a főhőst, néhány karaktert, és a mindenféle démonokat bőségesen felvonultató univerzumot emelték át. Tettek bele viszont két fejlesztési rendszert (fegyverek + skillek), nagyon csinos grafikát, és feleslegesen hosszú pályákat. A második rész kísérlet arra, hogy az eredeti koncepció egyrészt áramvonalasítsák, másrészt viszont komplexebbé is tegyék. Az eredmény: egy roppant élvezetes, de sok szempontból átgondolatlan játék.

Kezdjük a jóval! A Wild Hog Engine új verziója fantasztikus, a játék gyönyörű, és jól optimalizált. Az én erősen öregedő gépemen, egy nyugdíjazás előtt álló R9 270x-en high / medium keverék beállítások mellett viszonylag stabil hatvan fps-t hozott, le a kalappal a fejlesztők előtt. Vizuális téren talán a karaktermodellek lógnak ki a sorból, és ők sem technológiai okokból, némelyikük művészeti szempontból csúnya, és nem azért mert démon. A csinos környezethez, jófajta, régisulis, darálós gunplay társul. A fegyvereknek van súlyuk, jó elsütni őket, úgy marcangolják, ütik, vágják, darabolják az ellenfeleket, ahogy azt elvárod tőlük, és olyan hangot adnak ki közben amit a fejedben kitűnően tudsz társítani hozzájuk. És rengeteg van belőlük, ami számszerűsítve hetvenet jelent. Hetven tényleg különböző fegyvert, ezek nem re-szkinelt változatok - van itt minden a kardoktól a sorozatlövőkön át nehézfegyverekig. A zene is elsőrangú, ha vásárolsz, ajánlom azt a változatot, amikhez jár digitális soundtrack is. Lo Wang humora megosztó lesz, sokan mondják róla, hogy nem akarnak egy szexista bunkót hallgatni sok órán keresztül - nos, Wang szerintem nyilvánvaló paródia, és ha így nézed, helyenként roppant szórakoztató tud lenni.

A Shadow Warrior 2, mint játék akkor kezd botladozni, amikor akció-RPG-ként pózol. A karakterfejlesztési rendszer kétféle valuta helyett most szintlépéssel megszerezhető skillpontokat alkalmaz, de alapjaiban nagyon hasonló ahhoz, amit az első részben kaptunk. Az SW2 legnagyobb újítása a loot-rendszere, a hozzá kapcsolt tárgyfejlesztés és kraftolás. Ez mind szép és jó, csak kivitelezni nem sikerült tisztességesen. Az ellenfelekből eshet sok minden, amit a leggyakrabban kapsz, az a fegyvereidbe helyezhető drágakő. Ez a fejlesztés lényege, mert ezzel egyrészt bónuszokat, másrészt pedig elementális tulajdonságokat (tűz, jég, elektromosság, méreg) rendelhetsz az adott fegyverhez. A loot legfőbb baja: iszonyatos mennyiségű szemét-kategóriás alapkövet kapsz. Ezeket soha nem fogod használni, illetve: csak egészen speciális esetekben fogod, de 99.9 százalékban használhatatlanok. Miért? Mert mindig van náluk jobb, kék, narancssárga, piros. Mindig. Ez a rendszer pár órán belül azt eredményezi, hogy az amúgy is gyengécske kezelőfelülettel ellátott fejlesztő-képernyő közel átláthatatlanná válik, görgetsz csak görgetsz lefelé vagy felfelé, és nem találod, amit keresel.

Ez már csak azért is bosszantó, mert a játék jelenlegi állapotában az elementál-rendszer majdhogynem felesleges. Egyszerre nyolc fegyvert cipelhetsz magaddal, így soha nem kell taktikai döntéseket hoznod az ellenfeleid miatt - hohó, az nagy dög levédi az elektromosságot, a jégre viszont érzékeny (és ez ki is van írva a feje felé), semmi probléma, mert a nyolcféle fegyverből mindig lesz nálad legalább egy jeges, sőt, ha rendszerető vagy, kettő is, mert nyolc per négy a kettő. Ha valamiért nem lenne, büntetlenül megállíthatod a játékot, megnyithatod a fegyvermenüt, és akár frissen össze is rakhatsz egy olyan fegyvert, ami csak úgy köpködi magából a jeges effekteket. Kétségtelenül gyönyörű látvány, ahogy egyszerre hat ellenfél purcan ki a rájuk frissen feltett méreg DOT-sebzésétől, de kihívást semmiképpen sem jelent, egy olyan játékrendszer, ami a levegőben lóg, súlytalanul.

A pálya és küldetés-dizájntól sem voltam elájulva. Az előbbivel az a gond, hogy a Shadow Warrior 2 az ARPG-kre jellemző missziós struktúrán (sztori + mellékküldetések, egy hub-világ, és több különálló helyszín) túl a random generált pályákat is átvette. Ezt úgy tessék elképzelni, hogy nem egyes pályaelemekből, hanem pályarészekből legózza újra minden egyes alkalommal a helyszíneket. Az eredmény: olyan, amilyen. Gyakran összejön valami szép és koherens, de előfordul, hogy az eredmény kisé kusza, és nem túl izgalmas. A küldetések (leginkább a sztori missziók) még mindig feleslegesen hosszúak, és az esetek kilencven százalékában ugyanazt a struktúrát követik: menj el B-be, mini-boss, menj el C-be, szerezz meg valamit, amivel bejuthatsz C-be, rengeteg ellenfél, boss. A főnökök a klasszikus golyószivacs óriás dögök, akiket húsz percen keresztül fogsz golyókkal és gránátokkal masszírozni, meg a kardoddal vagdosni, mire kifekszenek. A változatosságuk nagyjából rendben van, azzal együtt, hogy a szokásos "boss később mini-bossként" illetve "boss újra, csak erősebb formában" huncutságokat a Flying Wild Hog sem hagyta ki. A megjelenés után pár napig mondjuk a bugok voltak a legkeményebb ellenségek (futottam bele olyanba is, hogy újra kellett tölteni egy korábbi állást, mert eltűnt a portál, amin keresztül a küldetés végéhez juthattam volna), a játékot szerencsére szorgalmasan pecselik.

Bár a szöveg nagyobb részét képzik a Shadow Warrior 2-vel szemben megfogalmazott kritikai észrevételeim, az összkép egyáltalán nem sötét. A Shadow Warrior 2 élvezetes játék, lehet benne jókat lövöldözni, lehet benne 4 fős coopot is nyomni, ami nagyon jó móka. Az ARPG elemei jelenleg csiszolatlanok, de ez tipikusan az a terület, ami még menet közben is lehet javítani, nem ritkaság (rád nézek, Diablo 3) hogy egy játék később átgondolja a loot-rendszerét. Várjuk a 2017 elején érkező konzolos verziókat, amik kitűnő lehetőséget biztosítanak majd a problémás pontok helyrepofozására.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

6 órája
1

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

14 órája
10

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

1 napja
13

Heti megjelenések

2 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

3 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

4 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

5 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

6 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

6 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

7 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

7 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

8 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

9 napja
21

Heti megjelenések

9 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==