[Teszt] Slain: Back from Hell

Slain: Back from Hell

mcmackoGéczy Attila2016.10.30. 08:00

Itt van ez a Slain: Back from Hell, ami egy kifejezetten érdekes jószág: annak idején PC-n kezdte (természetesen Kickstarter projektként) a pályafutását, majd a kezdeti letaglózóan rossz értékelések után a készítők megpróbálták felkötni a gatyát és patchelni, ami menthető. A Back from Hell kiadás a feljavított, átgondolt és „megváltott” kiadás, amelytől a fejlesztők azt az elismerést várják, amire a kezdeti közösség-finanszírozós lelkesedés után vártak. A PC-s kiadás után jött a PS4-es verzió, most október 21-én pedig az XO változat is befutott. Ennek apropóján (és a halloweeni hangulatban) vettük elő a retro stílusban fogant platformert, amely a heavy metal pokol bugyraiba kíséri hősünket, Bathorynt. (sic!)

A program azon tipikus indie platformerek közé tartozik, ahol már messziről az ordas pixeláradattal próbálják a játékosok kegyeit megnyerni. Egyet azonban el kell ismerni, a Slain brutálisan jól tud kinézni. Egyes jelenetei tényleg a pixelművészet csúcsát jelentik. A metál-tájak nem csak jól néznek ki, de a rajtuk elszórt tárgyak, díszletkellékek is látványosan izegnek-mozognak, a szembe jövő csontvázakról mállik a hús, a szörnyetegeken zizeg a csüngő szőrcsomó, a varázslatok pedig pixel-pontosan (hehe) világítják be a spriteokat. Az egésznek mondjuk van egy kicsit furcsa, korai PC-s shareware játékokat idéző művészeti megvalósítása, de úgy alapvetően ütős és húzós az a látvány, amit a fejlesztők letettek az asztalra.

A játékmenet ehhez képest (jó indie-szokásokhoz hűen) szinte másodlagos, egyes részei jól működnek, mások túl egyszerűek, vagy nem elég kiforrottak. A harc praktikusan három csapásféléből áll, ezt kiegészíthetjük elementális fegyverekkel, hátracsúszó mozdulattal és egy időzítést igénylő erős támadásból. A csetepaté ennek megfelelően az időzítésen alapul. Mihelyst kiismerjük az ellenfelek animációs fázisait, körülbelül úgy fog összeállni a kép a harccal kapcsolatban, ugyanis ez a Slain titka. A hármas alapkombó megfelelő időzítésével a monsztákat picit hátrébb is lökhetjük, ráadásul egy-egy megfelelő időben elsütött „erős” csapás is hamar eldöntheti a küzdelmeket, természetesen a mi irányunkba. Így a próba-szerencse körök után kitanulható minden ellenfél, a mechanika viszont ezek után is furcsa marad. Használható, de nem olyan kézenfekvő és természetes, mint a 8-16 bit korszak remekműveiben.

Aztán ott vannak a pályák is, amelyek - hogy is mondjam - szintén hullámzó minőségűek. Vannak jó ötletek (pl. a farkasvágta), de sokszor válik unalmassá az előrehaladás, és a checkpointok elhelyezése is messze van a tökéletestől. A program stílusából fakadóan sokszor meg fogunk halni, de szerencsére majdnem minden szitu leküzdhető, és tanulható. Az összkép tehát egy olyan furcsa hibridet eredményez, melyben az egyértelmű Castlevania majmolás mellett az eredeti Altered Beast mamlasz jellege, és a 90-es évek első felének PC-re megjelenő „konzol-wannabe” játékai is felsejlenek.

És az egészben mi a meglepő? Hogy az egyértelműen középszerű minőség, valamint a hullámzó megvalósítás ellenére is van egyfajta furcsán vonzó jellege a játéknak. Ha egyszer az ember ráérez a különös tempóra és szokatlan megoldásokra, akkor elnézi a játéknak ezeket az esetlenségeket. Onnantól pedig metál az ész (Hejj, ez egyre rosszabb lesz, gyerekek!), és daráljuk a pályákat egymásutánban, mintha nem lenne száz másik hasonló indie-platformer, amely akár jobban meg is érdemelné a figyelmünket.

Bűnös élvezet. Ez a legjobb kifejezés a Slainre, amelyet azoknak ajánlunk leginkább, akik nem bírnak betelni a pixelbe borult, független fejlesztőktől érkező akció-platformerekkel. Sőt, ha reggelente agyonviselt Immortal/Satyricon/stb… pólókban jársz dolgozni, akkor az ex-Celtic Frostos Curt Victor Briant által komponált hangzóanyag, vagy a videojáték-mezsgyén kifejezetten hanyagolt rock-fantáziavilágok is megragadhatják a figyelmed!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

9 órája
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

20 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

9 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==