Universe at War - teszt

Universe at War - teszt

WarhawkLusztig Zsolt2008.04.23. 19:30

A dolog így néz ki: 2012-ben Marvin néni szemüveg hiányában éppen a macskát locsolja az erkélyen, mikor piros csészealjak jelennek meg az égen. Mivel ez soha nem jelent jót Marvin néni csendben betotyog a panelbe, majd a következő pillanatban csendben elporlad a területet ért halálsugár miatt. Ezzel megkezdődik a Föld inváziója, de természetesen itt van a hős (leginkább amcsi) hadsereg, szembeszállnak az idegenekkel és... nos, lényegében esélyük sem volt a hatalmas harci gépek ellen. Szivarrágcsáló kapitány, a földi erők új vezére már épp feladná a reményt, azonban különös portálok tűnnek elő a semmiből, melyeken keresztül újabb fura lények jönnek, azonnal szembeszállva az inváziós erőkkel. A Föld pillanatok alatt csatatérré változik - az emberiség azonban itt csak bombafogónak van jelen.

Lenyűgöző sztori, nem? Igazából annyira nem rossz, megpróbál szembemenni a szokásos klisékkel és ezt meglepően jól csinálja. Persze itt is jelen vannak a már jól ismert közhelyek, önfeláldozó idegenek, a pusztításba belefáradt, kitörni próbáló hadúr és bár látszik, hogy a Petroglyphnél próbálták a dolgot árnyalni, azért a jó itt is nagyon nemes, a gonosz pedig nagyon gonosz (és csúnya, ilyen hülye nagyfejű gnómszerű izé, lehet rá jól pfujolni). Adva van tehát a Föld, mint tevékenységeink színhelye, illetve három egymástól markáns eltéréseket produkáló faj, melyeket irányítva dönthetjük el a bolygó sorsát.

Kezdetnek ismerkedjünk meg a gonosz Hierarchyval, akik gyakorlatilag olyanok mint a Borg, kivéve az egyediség beolvasztós dumát. Szépen végigzakatolnak a galaxison fűnyíróként legyalulva mindent, amit találnak. Természetesen piros színűek, mert naaaaagyon gonoszak, kinézetre meg amolyan "Támad a Mars találkozik viktoriánus steampunk gépekkel" stílusú. Vannak szép csészealj alakú hajóik, kicsiben, nagyban, mellé pedig fenyegetően kinéző lépegetőkkel operálnak. Nem véletlen kezdtem ezzel a fajjal, bennük van ugyanis a legtöbb ötlet. Példának okáért nem igazán vannak fix építményeik, kisebb egységeiket a hatalmas lépegetők hívják a pályára. Ezek a lépegetők egység-gyártás mellett elég kemény harci egységek, több fegyverfüggesztési ponttal rendelkeznek és mi dönthetjük el, hogy oda mondjuk olyan kiegészítést teszünk, mely a katonák gyártását gyorsítja, esetleg egy javító droidot építünk be, vagy átmegyünk offenzívba és bazi nagy plazmaágyúkkal szereljük fel a robotokat. Ezen opciókat ráadásul a csata hevében bármikor átalakíthatjuk, okosan játszva gyakorlatilag az ellenfél bázisa mellé állhatunk és ott gyárthatjuk a támadó csapatokat.

A Hierarchy pusztító-turné egyik állomása volt egy bolygó, ahol az ott élők hatalmas intelligens robotok legyártásával próbáltak szembeszálni a támadó flottával. A Novus népét ez ugyan nem mentette meg a pusztulástól, azonban robotjaik tovább éltek, gyarapodtak és eredeti programjuknak megfelelően ott irtják a piros csapatot, ahol tudják. Őseik iránti tiszteletből, vagy épp taktikai húzásként az elhullottak DNS-ének segítségével létrehoztak egy nőt, ő a Novus faj utolsó gyermeke. Mivel magában esélye sem lenne a túlélésre egy saját tudattal rendelkező robot páncélt készítettek neki. Ők tehát a kék-fehér csapat, akik a tradicionális vonalat képviselik. Minden feladatra van egy egységüktípusuk, minden egység építéséhez van egy megfelelő barakk, stb. Különlegességük lehet, hogy fura magas villanypóznákat képesek építeni, melyek az energia disztribúciója mellett egyfajta mátrixos gyorsvonatként is működik, egységeinket pillanatok alatt képesek a különböző helyekre repíteni.

Harmadik versenyzőnk pedig a Masari faj, melyről igazából senki nem tudta, hogy még léteznek, a legenda szerint ők alkották a Hierarchyt, majd miután alkotásuk ellenük tört eltűntek a világegyetemből. Az eltűnés úgy sikerült, hogy pont a Földet szemelték ki nyugvóhelynek, csak éppen a fenti két brigád csatájának zaja felébresztette őket és ha már itt voltak, gyorsan elkezdték ők is a pofonokat osztani. Híresek arról, hogy bármiből képesek energiát előállítani ők lesznek a defenzív játékosok kedvencei. Onnantól kezdve ugyanis, hogy egyedül ők rendelkeznek végtelen kredittel csak egy biztonságos bázist kell felhúzni, majd várni, hogy ellenfelünknek előbb-utóbb elfogyjon a pénze. Persze közben védekezni is kell és néha volt egy olyan gyanúm, hogy a Masari egységek pont ebben jók. Minden egység képes világos és sötét üzemmódban működni, a két változat teljesen más képességeket ad a harcosoknak.

Három faj, három taktika és természetesen három történet, legalábbis ebben reménykedünk. Azonban hamar kiderül, hogy míg a Masari fajt irányítva egy idő után igen nagy szabadságot kapunk, addig a másik két csapatnál a pályák csak gyakorlásra, az egységek bemutatására jók. Olyan 7-7 különböző pályát kapunk, melyeknek legalább fele olyan gyorsan befejeződik, hogy észre sem vesszük. Szerencsére egészséges arányban oszlanak el feladataink az adott csapattal megoldandó problémák és a "termelj-építs-pusztíts" stílusú pályák között. A sztori módot leszámítva vannak még különböző skirmish missziók, de azok is csak ideig-óráig csillapítják étvágyunkat, én jobban örültem volna, ha a Masariknál látható, illetve külön elindítható földgolyós taktikázás a másik két fajhoz is bekerült volna.

Természetesen van elég komoly multiplayer mód is a játékban. Egymás ellen, többen a gép ellen, kis csatákban, vagy a már nevében is sok szépséget sejtető Conquer the World módban próbálhatjuk ki magunkat a többi X360 tulaj, vagy a PC játékosok ellen, ugyanis lehetőség van arra, hogy a két platform játékosai egymás ellen játszhassanak. Itt végre kiélhetjük minden stratégiai érzékünket, néha igencsak parázs csaták tudnak kialakulni.

Felmerül a kérdés, mennyi esélye van az X360 játékosnak egy PC-s ellen, hiszen mindig azt halljuk, hogy RTS játékot nem lehet konzolon irányítani. Szeretnék mindenkit megnyugtatni, a Petroglyphes srácok egy olyan irányítási metódust találtak ki, melynek segítségével a kontrollerrel is gyerekjáték lesz egységeink összehangolt mozgatása. Nem akarok mélyen belemenni, a lényeg, hogy a két ravaszra és bumperre lettek különböző körmenük beállítva, melyek segítségével a csata hevében is pillanatok alatt megszervezhetjük az egységeink gyártási sorrendjét, a minimap segítségével pedig bárhol ott lehetünk néhány másodpercen belül. Meg kell mondanom, ennél jobb irányítást stratégiai játékban nem tudok elképzelni és nem csodálkoznék, ha a következő idők hasonló stílusú játékaiban is feltűnne.

A játék látványvilága teljesen elfogadható. Nem fog mérföldkőként bevésődni tudatunkba, de tudván, hogy a PC verzió lassan már fél éve a piacon van nem lehet okunk a panaszra. Egyedül arra érdemes figyelni, hogy ne zoomoljunk nagyon közelre, ott sajnos már meglátszik, mennyire baltával faragottak az egységek. Sajnos azonban van egy zavaró tényező, a lag. Sok egységnél rémisztően be tud lassulni az amúgy sem őrült iramot diktáló játék, ha pedig megpróbálkoznánk többen nagyobb csapatokat mozgatni (például coop multiban), akkor játszhatatlan szaggatással, lassulással fogunk találkozni. Ami azonban még ennél is fájóbb, a játékból teljesen kihagyták a komolyabb parancsok kiadásának lehetőségét. Egységeink mennek, vagy lőnek. Ennyi. Nem lehet beállítani, hogyan viselkedjenek ha ellenséget látnak, nem lehet megmondani nekik, hogy ugyan ne üldözzék már az utolsó kis katonát is keresztül a fél pályán, többször egészen az ellenséges bázisig, ráadásul többször centinként kell utat mutatni nekik, annyira el tudnak az épületek közt tévedni. Arról pedig kapásból letehetünk, hogy olyan, mára már triviálissá vált parancsokat osszunk ki, mint az "őrizd ezt", vagy hogy waypointokkal őrjáratokra küldjük katonáinkat.

Az Universe at War alapjaiban egy jó játék. Tényleg élvezetes tud lenni a csata, ahogy a Hierarchy hatalmas lépegetőit gyakorlatilag részegységenként kell lebontanunk. Az irányítás bámulatosan kézreálló, ezt nem lehet elégszer dicsérni, a többjátékos játszmák is élvezetesek tudnak lenni, azonban mindig ott van az emberben, hogy ez meg az még jó lenne, ha benne lenne, ez meg az nincs a helyén. Kár érte, de tudván, hogy egy komplett sorozatot akarnak a játékból csinálni, a remény életben marad, hogy valamelyik következő rész már mindent tartalmazni fog, amire vágyunk. Az biztos, hogy a srácok a jó úton haladnak.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Eladó a Gearbox, leépít a Sega - ez történt csütörtökön

Továbbá: Nine Sols, Predator: Hunting Grounds, Don't Nod, Visions of Mana, The Triple-i Initiative, Witcher 4.

4 órája

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

1 napja
6

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

1 napja
8

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

1 napja

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

1 napja
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

2 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

2 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

3 napja
9

Heti megjelenések

4 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

4 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

5 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

5 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

6 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

7 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

7 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

8 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

8 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

8 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

9 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

9 napja
3

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==