[Próbakör] The Tomorrow Children

The Tomorrow Children

Gamer3652016.10.03. 09:50

Az, hogy a túlélős játékok hordája még nem árasztotta el a PlayStation Store-t, elsősorban annak köszönhető, hogy a Sony éberebb, mint az Éjjeli Őrség testvérei. Kard a sötétségben: éjjeli őrsége elűzi a hideget, a fényt, és a műfaj figyelmet nem érdemlő torzszülötteit, amiből akad nem kevés, így a minimális konkurencia mellett inkább saját maguk próbálják meg a szerencséjüket. Tettestársuk ebben az a Q-Games, akik már 2007 óta ontják magukból a PlayStation-exkluzívokat, leginkább a PixelJunk-széria részeként, a The Tomorrow Children azonban önálló, rokoni szálat a Pixeljunk-játékokkal nem ápoló, így pedigréjén a Minecraft, és nem a Monsters vagy épp a Shooter található.

Azt pedig végképp nem állíthatjuk, hogy ne lenne piaca a dolognak, hiszen hiába a második világháborús játékok tömeggyártását is lepipáló mennyiségű túlélős-kísérlet, a műfaj nem hogy nem vett még vissza a tempóból, de mostanra jutott el oda, hogy már a "nagyok" is hajlandóak legyenek milliókat belepumpálni, még akkor is, ha szinte borítékolható vagy a bukás, vagy jobb esetben csak a közepes teljesítmény.

Hogy a The Tomorrow Children végül melyik kategóriába esik, azt annyira nem nehéz kitalálni, mégha két hatalmas előnnyel is indul: egyrészt maga a platformtulajdonos támogatja, másrészt teljesen ingyenes... lesz, ha egyszer publikusan is megjelenik, jelenleg ugyanis csak egy 20 eurót kóstáló "The Founder's Pack" megvásárlásával szerezhető be, amely a belevetett bizalmat nem csupán magával az alapjátékkal hálálja meg, de annak boltjában elkölthető pénzzel is. Ez az alamizsna pedig igazából létfontosságú a The Tomorrow Children élvezetéhez - és ez az egyik fő baja.

Alapvetően ugyanis az égvilágon semmivel se tud többet, mint bármelyik szabadon választott túlélős cím, függetlenül a témától, a körítéstől, vagy a fejlesztőcsapat személyétől, hiszen a játékidő nettó kilencven százaléka a szokásos dolgokból áll: nyersanyagkeresésből és gyűjtésből, kraftolásból és építkezésből.

Az első nagy csavar a formulán igazából a témából adódik, itt ugyanis nem egy lakatlan sziget, vagy egy pixelesített fantasy világ vár, hanem egy a Hidegháborús korszakban ragadt Föld, amit egy félresikerült kísérlet leradírozott a térképről, és most már csak egy hatalmas, gigászi üresség maradt, amit The Voidnak hívtak: minden egy hatalmas fehér síkság, itt-ott kisebb-nagyobb településekkel, furcsa, a földből kiemelkedő, nyersanyagokkal teli szigetekkel, és felébresztésre váró Matroyshka-babák tömkelegével. Utóbbiak adják a tulajdonképpeni célt - megtalálásuk és a településekbe való visszaintegrálásukkal hozható vissza az élet ebbe a roppant furcsa világba.

A világba, ami annyira nem is teljesen üres, hiszen a senkiföldjén Kaiju-szerű lények őrjáratoznak, akik előszeretettel kísérelnek meg kiharapni egy-egy darabot mind a helyiekből, mind otthonaikból, így ösztökélve arra, hogy ne csak nyersanyag-lerakatként tekintsünk a településekre, de olyan helyként, amit a mi tisztünk megvédeni, fejleszteni.

Maga az építkezés szerencsére nem túl nehéz, elég egyértelmű, hogy a rendelkezésre álló erőforrásokból mit is lehet megvenni, csakhogy ugyanezt csinálja mindenki más is - a The Tomorrow Children maximálisan elkötelezte magát az online világ mellett, azaz minden települést hozzánk hasonló játékosok próbálnak benépesíteni, a végeredmény pedig egyértelmű: teljes káosz. A semmibe, teljesen logikátlan helyre lerakott épületek tömkelege, kiismerhetetlen falvak zsákszámra, egyenfalvak és kisvárosok végtelen mennyiségben.

A nagyobb baj, hogy maga a kraftolás az, ami feleslegesen túlbonyolított, mert hiába van meg a recept, minden összerakás előtt meg kell oldani egy borzalmasan felesleges, totálisan erőltetett minijátékot. Ráadásul nagyon gyorsan ki lehet fogyni a nyersanyagból, annak beszerzése pedig pont annyira különleges, élvezetes folyamat, mint bárhol máshol, amire csak rátesz egy lapáttal a korlátozott inventory, a fontosabb dolgok ide-oda pakolásának tempója, és ez alapján már mindenki számára egyértelmű kell, hogy legyen: ez inkább egy ultramonoton, ultrarepetitív, gyárszalag melletti álldogáláshoz hasonlítható munka, sem mint valami, amit az ember az élvezet és a sikerélmény kedvéért csinálna.

Persze a fentiek egy jelentős részét ki lehet váltani a mikrotranzakciók révén, de ha már valós, és nem kevés pénzt kell belefektetni, illene, hogy a végeredmény ne ugyanaz legyen: névtelen, sivár falvak feltápolása a semmiből, az idők végezetéig, vagy addig, míg be nem áll a teljes unalom - amiért sokat nem kell gürizni, ellentétben minden mással a The Tomorrow Children amúgy egyedi, hangulatos, világában.

A The Tomorrow Children egy egyedi világú túlélős játék, de semmi több: rémségesen monoton, feleslegesen free-to-play, és még a műfaj a PS4-en való korlátozott elérhetősége ellenére sem túl jó választás, hiába fogják ingyen adni.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

6 órája
13

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

22 órája
6

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==