Gamescom játékszemle - első felvonás

Gamescom játékszemle - első felvonás

Gamer3652016.09.04. 13:30

Torment: Tides of Numenera

A Torment: Tides of Numenera egy történetorientált sci-fi fantasy szerepjáték, ami egymilliárd évvel a jövőben a Földön játszódik, ahol ezer éve újra megjelent az emberi faj. Nem, ez nem vicc, a legendás Planescape: Torment spirituális utódja tényleg ilyen vad felütéssel indít, egy ekkora időugrás ugyanis gyakorlatilag BÁRMIT megenged, így a játék mögött sorakozó kreatív elmék egészen váratlan irányokba is elvihetik a történetet, vagy formálhatják a világot. Chris Avellone, Monte Cook, Mark Morgan, Brian Fargo, Colin McComb, és sok szerepjátékos berkekben nagy névnek számító veterán dolgozik az új Torment játékon, amire még 2013-ban gyűlt össze Kickstarteren a pénz, január óta pedig Steam Early Access-ben is elérhető.

A főhős az Utolsó Levetett (Last Castoff), akinek a teste sokáig egy elképesztő erejű lény, a Változó Isten lakhelyéül szolgált, ám amikor ez a halhatatlanságra szert tett, valaha maga is ember lény magára hagyta, saját öntudatra ébredt. A Változó Isten tettei megharagították a Bánatot (Sorrow), aki az istenséget és valamennyi emlék nélkül hagyott teremtményét el akarja pusztítani, nekünk pedig ezt kell megakadályozni, csak éppen nincsenek emlékeink „gazdánk” tetteiről, sem ötletünk a hollétéről.

A jövő év elején PC-re és konzolokra is érkező Torment: Tides of Numenera egyszerre extrém futurisztikus és elmaradottságában középkorinak ható világában a Földön túl más dimenziókat is bejárhatunk, és hatfős csapatunkkal akár úgy is végigkalandozhatjuk, hogy egyetlen NPC-t sem ölünk meg. Tűkön ülve várjuk!

siklara

Lapozz tovább, hisz a következő oldalakon a Spellforce 3, a Bioshock: The Collection, az Outcast Remake és a 2DARK játékokkal ismerkedhetsz!

Spellforce 3

A nagy múltra visszatekintő Spellforce sorozat legújabb részével kapcsolatban egy dolgot hangsúlyoztak: se nem szerepjáték, se nem valós idejű stratégia, hanem a kettő legjobb tulajdonságainak ötvözete. A Grimlore Games fejlesztésében készülő harmadik rész tehát visszatér a fantasy széria gyökereihez, a keverék megoldást pedig úgy kell elképzelni, hogy egyszerre építünk bázisokat és vezényelünk le a hadseregek összecsapásakor tömeges csatajeleneteket, valamint irányítunk hősöket. Hőseink szerepjátékokhoz illően szintet lépnek, többféleképpen fejleszthetőek, egyre jobb felszerelést használnak, de ők irányítják hadainkat, valamint elfoglalják a térkép egyes szektorait, amire csak ezután tudunk épületeket felhúzni. Ahogy nő a birodalmunk Eo világában, úgy kell egyre több szektor gazdasági életét összehangolva a helyi mellett a globális gazdaságra is összpontosítanunk, ami szerencsére minimális mikromenedzseléssel is megoldható. Sok egyéb olyan apró, de fontos kényelmi funkció teszi folyamatossá a játékélményt, mint a rugalmas párbeszédrendszer, aminek hála ha egy dialógus kellős közepén rohanják le valamelyik szektort, akkor sem maradunk le senki mondókájáról, mert utána újra rákezd.

Mindez nagyon jól hangzik, már csak egy fordulatos történet, illetve élvezetes harcok kellenek a sikerhez. Az ármánykodásban és konfliktusokban bővelkedő cselekményről egyelőre vajmi keveset tudni, ám mivel időrendben a legelső rész előtt játszódik, így előzetes ismeretek nélkül is élvezni fogjuk Eo világának felfedezését (a régi rajongók azonban számíthatnak a korábbi részekre tett utalásokra).

A bő 30 órás egyjátékos kampányt tartalmazó, de co-op-ban, illetve egymás ellen is játszható Spellforce 3 jövő év végén jelenik meg.

siklara

Lapozz tovább, hisz a következő oldalakon a Bioshock: The Collection, az Outcast Remake és a 2DARK játékokkal ismerkedhetsz!

BioShock: The Collection

Nagyjából hasonlóan éreztem magam a BioShock: The Collection próbakörén, mint Jack az eredeti BioShockban. A 2K standjánál betereltek egy kis szobába, ahol ki voltak pakolva a kioskok, én pedig találomra kiválasztottam egyet. Semmi instrukciót nem kaptam, hogy miről is fog szólni a bemutató. Mindössze annyi segítséget kaptam (az előttem lévő képernyőnek köszönhetően), hogy az első BioShockot próbálhatom ki. És ennyi. 30 percem volt rá, hogy a lehető legtöbbet kihozzam a kínálkozó alkalomból, így nem is vesztegettem az időmet azzal, hogy az elejéről kezdem a mélytengeri kalandot (hiszen bár fakultak az emlékek, erre azért jól emlékszem), helyette inkább az elérhető utolsó autosave file-ra böktem és hagytam, hogy a nosztalgia és a kipofozott látvány magával ragadjon. Szerencsére néhány igazán durva textúrabetöltésen kívül semmi kivetni valót nem találtam a játékban. És igazából másra nem is érdemes fecsérelni a szót, a játékmenet alapjait nyilván nem írták újra a nulláról, így pusztán az volt kérdéses, mennyire is sikerül kipofozni egy majd' 10 éves játék képi világát.

A portolást végző Blind Squirrel Games szerencséjére a BioShock piszok jól öregedett, az 1080p-s felbontás kiegészítve a 60 FPS-es képfrissítéssel pedig képes újszerűként elénk tárni egy régi ismerőst. A percek csak úgy röppentek, én pedig már éppen készültem kedvesen megtenni bármit (ha értitek a célzást ;) ), amikor is a helyi kollégák diszkréten megveregették a vállamat és közölték, hogy ideje távozni. Bár szinte semmi újat nem tudott mutatni, a BioShock a már ismerős magával ragadó atmoszférájával újfent elérte, hogy szeptember közepén megint felkeressem a híres világítótornyát.

ne5h

Lapozz tovább, hisz a következő oldalakon az Outcast Remake és a 2DARK játékokkal ismerkedhetsz!

OUTCAST: SECOND CONTACT

Gyermekkorom tíz legmeghatározóbb játékélménye között bizonyára ott tanyázik az Outcast, amelyet az eredeti Appeal csapat tagjai újítanak fel HD formátumra. Az Outcast: Second Contact a neve ellenére nem folytatás lesz, hanem konkrétan az 1999-es játék mai szintre hozott változata. A bemutató során kiderült, hogy a remake alatt konkrétan az eredeti játék kódja fut (!) a voxeles grafikai rutinok nélkül. Ezt a részt az Unity motorra bízzák a srácok, ezen felül pedig minden asset 100%-ban új lesz. De hogy is működik ez a valóságban? A Maya-ban készült eredeti hálót a kód valós időben exportálja, és erre épül rá az új, cicomás réteg. Ezzel a módszerrel a korábbi méreteket és geometriát hűen tudják majd követni, de kisebb bánatunkra a két vizuális stílus közötti instant váltogatás lehetősége elmarad a voxelek kukázása miatt. Nekünk a látványos textúrák mellett a robbanások és füsteffektek nyerték el leginkább a tetszésünket (ezekre a prezin kíváncsiskodó, Unity cégnél dolgozó kóder srác is csak bólogatni tudott), de az animációkon és az arcmimikán kell még azért javítani. Ígéreteik szerint fognak is a belga fejlesztő urak, de ami jól működik, azon nem fognak variálni (ilyen például a jellegzetes fegyverjáték). Sőt, az új HUD-ot már most megcsodálhattuk, ami a konzolos irányításhoz lesz igazítva, és ügyesen koppintja a Dead Space felületét. Tartalmilag is kapunk újdonságokat: lesznek titkos lokációk, „rejtélyek” megoldását előirányozó mellékküldetések, és jönnek a relikviák is, amelyeket barlangokban, szentélyekben találhatunk meg.

A fejlesztők azzal zárták a mondanivalójukat, hogy a cél a hozzáférhetőség, hogy új játékosokat nyerjenek meg a franchise-terveket szövögető Outcast univerzumhoz. Nem csak a nosztalgia a fő mozgatórugó tehát. A 40+ játékórához pedig 20+ órányi friss dialógust kapunk majd. Titkos szerkesztőségi kedvencünk megjelenése 2017 elején, ha minden igaz, márciusban várható.


Az elveszett PS2 port nyomában

Ha már lehetőségem volt az Appeal gárdájával cseverészni, rákérdeztem a nyálcsorgatós PS2-es vaporware folytatásra, amely végül - szomorú történet, de - soha nem látott napvilágot. Az ambiciózus fejlesztést a kiadó és a fejlesztők közötti ellentét törte ketté. A PS2 játékosoknak több akciót, nagyobb linearitást szántak a fejesek, ami miatt állandó volt a frikció a kreatívok és a menedzsment között.

Ahogyan a készítők fogalmaztak: „A konzolokra való átállás túlságosan fájdalmas volt mindenkinek. Még szerencse, hogy ma már másabb a helyzet!” - mondta Yves Grolet, aki kifejezetten örült annak, hogy a remake hírét mind az MS mind pedig a Sony nyitott kapukkal fogadta.

mcmacko

Lapozz tovább, hisz a következő oldalon a 2DARK játékkal ismerkedhetsz!

2DARK

Ezt a játékot már csak a vonatkozó sztori miatt is érdemes bemutatnunk. Szóval történt, hogy az Outcast bemutatóra történő várakozás során betereltek egy apróbb szobába a Big Bennél, ahol egy francia úr várt miket. A fickó meg sem várta, hogy leüljünk, már mondta a magáét, mint egy gép. Maga az ember amúgy ilyen 50 környékén lehet, hangja érces (cigis), a háttérben pedig egy hasonló korabeli hölgy irányít egy furcsa horror-kalandjátékot. Persze a jelenségben (merthogy az volt!) semmi kivetnivaló nem is volna, de tudjátok, a zárt ajtók mögötti bemutatókat késő húszas éveikben lubickoló jóképű/bájos PR-osok, vagy hasonló korú fiatal fejlesztők szokták mutogatni. Nem pedig a bagós, nagy dumás, zsaruforma karakter a francia krimifilmekből. A fickó amúgy hihetetlenül lelkes, kezével-lábával magyaráz a játékról, én pedig inkább a megkapó stílusát figyelem, mint a játékot. Komolyan megragadó az őszintesége, a derűs tekintete. Közben egy PR-os lép be az ajtón, hogy megsürgesse hősünket, aki szó szerint elküldi a picsába a menedzsernek öltözött tejfelesszájút, majd folytatja tovább a bemutatót.

Ez az úr, mint kiderül, Frédéryck Raynal, aki az Alone in the Dark sorozat és a Little Big Adventure klasszikusok apukája, a háttérben ülő hölgy pedig a felesége, Yaël Barroz. Ekkor esik le az állam, majd azonnal átváltok nyüszítő rajongóba, aki bedobja a fickónak, hogy Twinsen a kölyökkorom egyik kedvenc kalandjáték-karaktere volt, az AitD zombijaitól pedig napokig nem tudtam aludni. No, ennél több sem kell a kötődéshez, hősünkkel megvan a közvetlen kapcsolat, Frédéryck onnantól szinte csak az én szemembe nézve magyaráz, a zombik által ért traumáért pedig elnézést kér. (…majd az egészet úriemberhez méltó módon az asszonyra keni, aki kitörő nevetéssel zárja le ezt a témát.)

De, hogy a 2DARK-ról is beszéljünk. A játék egy túlélő-kalandjáték lesz, hasonló, mint a fentebb említett két klasszikus, ám egy érdekes csavarral. Magánnyomozó hősünk gyerekek kiszabadítására teszi fel a hivatását (a saját családi tragédiájának feldolgozása miatt) - így sötétben lopakodva, tárgyakat használva, kapukat kinyitva, ellenfeleket kicselezve kell az elrablóktól kimenekíteni a bajba jutott gyerkőcöket. A játék felülnézetes motort használ, ahol a stílusos pixelhátterekbe voxelekként olvadnak be a szereplők. Hősünk tud harcolni, de kevés a lőszer, sok az ellenfél, így a túlélőhorrorok stílusát idézve főként lopakodással telik majd az idő, de ha szükséges, a dinamikus AI segítségével egymásnak is játszhatjuk az ellenfeleket. Nyilván két azonos bandába tartozó maffiózót nehéz szembefordítani, de más a helyzet a cirkuszi ketrecek mellett, ahol az oroszlánokat rányithatjuk a járőröző haramiákra. A dinamikus helyzetkezelés meglepően jól működik az ellenfelek részéről, a programban pedig tényleg felfedezhető némi AitD hatás, némi Little Big Adventure, csipetnyi Hotline Miami, és a hangulatban ott a beteg Lone Survivor atmoszférája is.

Mivel a 2DARK-ban gyerkőcöket gyilkolászó szekta ellen kell felvonulnunk, ezért a rajzfilmes körítés ne tévesszen meg senkit sem! A program szigorúan felnőttek számára készül, PC-re és XO-ra érkezik, és még az idén magunkhoz szólíthatjuk!

mcmacko

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

7 órája
11

Heti megjelenések

1 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

1 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

2 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

3 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

4 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

4 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

4 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

5 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

5 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

6 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

6 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

6 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

7 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

8 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

8 napja
21

Heti megjelenések

8 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

2024.04.12.
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

2024.04.11.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==