[Próbakör] The Legend of Zelda: Breath of the Wild

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

dragCsető Zsolt2016.08.31. 14:00

Minden nagy franchise életében eljön egyszer A Nagy Változás ideje: amikor az alapkoncepció eljut arra a pontra, hogy csak egy nagyobb csavarral lehet megtartani az élmény frissességét. A The Legend of Zelda számára most jött el ennek az ideje, az új epizód, a Breath of the Wild szinte mindent a nyitott világú megközelítésnek rendel alá. És hogy mi a legjobb az egészben? Az, hogy hiába voltak már eddig is open world-elemek a Zelda játékokban, és hiába beszélünk napjaink első számú videojátékos trendjéről, a Nintendo tálalásában valahogy mégis frissnek hat az egész. Ez nem csak egy teljesen új Zelda, hanem egy kicsit új élmény is egyben.

A Breath of the Wild gamescomos demója a történetbe is engedett egy parányi betekintést, hiszen végignézhettük a cselekmény első negyedóráját. Link sok-sok éves álomból ébred az "új" Hyrule-ban, amely - a sorozattól nem megszokott módon - valamiféle modern technológia nyomait is mutatja: egyik legfőbb segédeszközünk például egy tabletszerű kűtyű, amiből többek között a világtérképet is elérhetjük. Megnéztük, és nem hittünk a szemünknek. A demó egy hatalmas fennsíkon játszódik, amely telis-tele van felfedeznivalóval, rengeteg játékórát tudtunk volna eltölteni rajta, ha van rá lehetőségünk - amikor azonban megtudtuk, hogy valójában csak a térkép két százaléka, teljesen átértékeltük az egészet. Így per pillanat csak annyit tudunk mondani, hogy a Breath of the Wild egy Zelda játék léptékével szemlélve felfoghatatlanul nagy - csak a végleges játékból fogjuk tudni leszűrni, mit is jelent igazából ez a hatalmas világtérkép.

A nagy ámuldozás követően nem is nagyon tudtuk, merre induljunk, hiszen a rövid bevezetőt követően - amely egyébként több ponton is arra utal, hogy a Wind Waker után járunk az idővonalon - a játék elengedte a kezünket. A Zelda-formulához már hozzászokott szervezetünket hirtelen annyi új impulzus érte, hogy hamar eltűntek azon félelmeink, miszerint a Nintendo nem biztos, hogy meg fog tudni tölteni egy ekkora világot. A teljes választ nyilvánvalóan csak a végső produktum lesz képes megadni, a Breath of the Wild társaságában eltöltött szűk óra azonban nem azt bizonyítja, hogy untuk a kalandozást. Sőt, az az igazság, hogy valójában semmi túlzás nincs abban a viccnek szánt dobozképben, amely egy gigantikus videojáték-mixtúraként vázolja az új Zeldát. Tényleg az.

Ezen a ponton nagyon könnyen beleeshetnék abba a hibába, hogy vad felsorolásba kezdtek, ám miután egy előzetesről van szó, ezért megpróbálok inkább a lényegre koncentrálni. Az pedig szerencsére egyszerű és letisztult, a Breath of the Wildban ugyanis megvan az a három dolog, ami tán a legnagyobb erénye lehet egy videojátéknak: jutalmaz, meg tud lepni, és el is tud szórakoztatni. A legfőbb jutalom talán maga az újdonságérzet: az, ahogy a más játékokban már csontig lerágott az elemek itt mennyire fel tudják dobni az egész koncepciót. Az, ahogy begyűjthetsz bármit a világból, legyen szó alapanyagokról, fegyverekről vagy éppen öltözékekről, hogy aztán szelektálj belőlük, kombináld vagy éppen fejleszd őket. Az, amikor egy közönséges tisztáson hirtelen felbukkan egy óriási kőszörnyeteg és máris egy trükkös minibossharc kellős közepén találod magad. Vagy az, amikor rájössz, hogy a tűz, a szél, és igazából minden egyes tárgy, elem és képződmény éppen olyan természetességgel "működik", ahogy igazából minden videojátéktól elvárnád, valójában azonban kevéstől kapod csak meg. Az új Zelda hiába tűnik óriásinak, közben mégis olyan míves és aprólékos részletekkel van tele, ami tényleg csak a legnagyobbak sajátja. És nem, tényleg nem fogok belekezdeni a felsorolásba - inkább pörgessétek végig ezeket a gifeket, többet mondanak minden szónál.

Csak hogy valami "rosszat" is mondjak: a Breath of the Wild jól néz ki, de talán nem olyan jól, mint arra előzetesen számítottunk. Félreértés ne essék: a képi világ és a színek használata első osztályú, és összességében minden jól harmonizál a hatalmas nyitott világgal, a nyers grafikai színvonalat tekintve azonban mintha gyengült volna valamelyest a Wii U verzió az eredetileg mutogatott változathoz képest - talán majd NX-en! Na de ez legyen a legfőbb baj: az új Zelda így is szívmelengető és - talán még ennél is fontosabb - friss élmény, rengeteg ötlettel és kismillió új játékrendszerrel, értékekkel és tulajdonságokkal bíró felszerelésekkel, craftolással, mélyebb harcrendszerrel, gyűjtögetnivalókkal és még ki tudja mivel. Na tessék, csak nem bírtam ki a felsorolás nélkül. Pedig a Breath of the Wild nem azért ígéretes, mert tele van mindenfélével. Sok open world játékban azért vannak dolgok, hogy legyenek. Hogy ne legyen üres a világ. Az új Zelda azonban az első benyomások alapján pont ettől az öncélúságtól tudott megszabadulni. A Breath of the Wildban ugyanis nem egyszerű dolgok vannak, hanem eszközök és lehetőségek, melyek között éppen a játékos fantáziája, kíváncsisága és leleményessége jelenti majd a különbséget. Ezek után pedig én bizony maximálisan tudok reménykedni - ezt javaslom nektek is, mert valami nagy van készülőben. Nem csak méretekben.

***The Legend of Zelda: Breath of The Wild | Wii U, NX

Fejlesztő: Nintendo EPD, Monolith Soft | Megjelenés: 2017***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

3 órája
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

15 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

19 órája
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
5

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

1 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

8 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==