Gwent: megváltoznak a játékszabályok

Gwent: megváltoznak a játékszabályok

ne5hVáradi Dániel2016.09.01. 13:00

A The Witcher 3: Wild Hunt egyik legsikeresebb eleme meglepő módon egy olyan feature volt, melynek semmilyen hatása nem volt a tényleges játékmenetre. A Gwent (nálunk valami megmagyarázhatatlan oknál fogva gwynt néven futott) látszólagos egyszerűsége ellenére kellően komoly taktikai rendszerrel rendelkezett, a játékosok nagy része vetette rá magát, mélyedt el benne, amikor pedig a mesterévé váltak, új kihívásokra vágytak. A kártyákban rejlő lehetőséget felismerték a lengyelek is, hiszen először a kiegészítők mellé pakolt fizikai példányokkal igyekeztek eleget tenni a rajongók éhségének (ezzel egy időben a Blood and Wine kiegészítőben már egy ötödik frakciót is bevezettek, tovább növelve a változatosságot), ám itt nem állt meg a folyamat. Hallgatva a tonnányi levélre és kérésre elkezdték összerakni az önálló Gwent játékot. Ráadásul itt sem okoztak csalódást.

Az első és egyik legfontosabb dolog, hogy ez a Gwent már nem az a Gwent lesz, amit sokan megismertek, kiismertek és mesteri szinten elsajátítottak a Witcher 3-ban. A CD Projekt REDnél felismerték, hogy ha valóban önálló játékként akarják útjára indítani a kártyázást, komolyan át kell nézniük az egyes frakciók erejét és gyengeségét, mivel nem teljesen voltak egyensúlyban (rád nézek, durván OP Nilfgaardi deck). Az egyszerű balanszolásnál azonban jóval többet tettek. Egészen pontosan a nulláról építették fel újra az egész játékot, a már ismerős lapokat és képességeket is alapjaiban változtatták meg. Megszoktad a kém lapok képességeit? Felejtsd el őket, ha itt akarsz velük érvényesülni, teljesen másképp működnek. Bejöttek viszont melléjük a felderítők, amik közelebb állnak a Witcher 3-ban megismert kémekhez, azonban ezek is trükkös lapok. És akkor még nem is esett szó a megannyi teljesen új lapképességről, amik igazán megkavarják a már meg- és/vagy kiismert rendszert. Jóval több lap tud átkerülni az ellenfélhez, ezáltal komolyabb taktikázási lehetőségek kerülnek a játékba.

Nem mehetünk el továbbá szó nélkül amellett a tény melett, hogy a CDPR egy komplett kalandjátékot épített a Gwent köré, ahol az egyes új lapokat kalandozások és questek teljesítése mellett tudjuk begyűjteni. És még mielőtt valaki egy elnagyolt semmiséget látna benne, a fejlesztők elmondása szerint nagyjából 10 órás kampány során tehetünk szert egy teljes paklira. Ezekből kapásból 4 lesz a játékban induláskor - azonban nem a Witcher 3-ból ismerős 4 alapdeck -, gyors matekozással tehát kiszámolható, hogy bőséges mennyiségű tartalom kerül a játékba. És mindez csak azért, hogy aztán a lényegnek számító online meccsek elkezdődhessenek.

Azok az összecsapások, melyek menete megegyezik a Witcher 3-ban megtapasztalt módival, mindezt azonban zseniális animációk egészítik ki, így egy valódi dinamikus parti kellős közepén találjuk magunkat. Nem pusztán a különöző képességek és speciális lapok kaptak egyedi animációt, minden lap kinézete megelevenedhet, hála a mesterien modellezett 3D-s képeknek.

És ez még vélhetően csak a jéghegy csúcsa, a CDPR jómunkásemberei minden bizonnyal gondoskodnak bőséges tartalomgyártásról a premier után is, hiszen az ötödik pakli már most be van jelentve, de gyaníthatóan itt még nem fognak megállni. Aki kíváncsi rá, mennyire sikerült átformálni a Gwentet, ne habozzon jelentkezni az október 25-én induló bétára Xbox One és PC platformokon (PS4-en valamivel később rajtol, pontos dátum még nincs). Csak remélni tudjuk, hogy jövő év elején már mindenki belevetheti magát az online kártyacsatákba.


Siklara eretnek vallomása

A Witcher 3-ban engem annyira lekötött a világ megmentése és a százezer mellékküldetés, hogy a kártyázással komolyabban nem foglalkoztam. A gwent mint minimgame nem különösebben mozgatott meg, ez a játék azonban olyannyira újradefiniálja a kártyásdit, hogy a teljesen átalakított interfészen túl gyakorlatilag becsomagolták egy több kampányból álló, és kidolgozottságban a Witcher 3 Bloody Baron küldetésszálával vetekedő történeteket ígérő szerepjátékba. Ilyen körítéssel már a magamfajtát is könnyű berántani, hiszen mindezt gyönyörű, kézzel rajzolt hátterek, fantasztikus szinkron, és új, valamint visszatérő karakterek teszik még csábítóbbá, úgyhogy most jött el az ideje annak, hogy megtanuljam én is a Gwent (újraírt) szabályait!

***Gwent: The Witcher Card Game | PC, PS4, One

Fejlesztő: CD Projekt RED | Megjelenés: TBA***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

6 órája
1

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

14 órája
10

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

1 napja
13

Heti megjelenések

2 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

3 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

4 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

5 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

6 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

6 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

7 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

7 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

8 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

9 napja
21

Heti megjelenések

9 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==