A The Witcher 3: Wild Hunt egyik legsikeresebb eleme meglepő módon egy olyan feature volt, melynek semmilyen hatása nem volt a tényleges játékmenetre. A Gwent (nálunk valami megmagyarázhatatlan oknál fogva gwynt néven futott) látszólagos egyszerűsége ellenére kellően komoly taktikai rendszerrel rendelkezett, a játékosok nagy része vetette rá magát, mélyedt el benne, amikor pedig a mesterévé váltak, új kihívásokra vágytak. A kártyákban rejlő lehetőséget felismerték a lengyelek is, hiszen először a kiegészítők mellé pakolt fizikai példányokkal igyekeztek eleget tenni a rajongók éhségének (ezzel egy időben a Blood and Wine kiegészítőben már egy ötödik frakciót is bevezettek, tovább növelve a változatosságot), ám itt nem állt meg a folyamat. Hallgatva a tonnányi levélre és kérésre elkezdték összerakni az önálló Gwent játékot. Ráadásul itt sem okoztak csalódást.
Az első és egyik legfontosabb dolog, hogy ez a Gwent már nem az a Gwent lesz, amit sokan megismertek, kiismertek és mesteri szinten elsajátítottak a Witcher 3-ban. A CD Projekt REDnél felismerték, hogy ha valóban önálló játékként akarják útjára indítani a kártyázást, komolyan át kell nézniük az egyes frakciók erejét és gyengeségét, mivel nem teljesen voltak egyensúlyban (rád nézek, durván OP Nilfgaardi deck). Az egyszerű balanszolásnál azonban jóval többet tettek. Egészen pontosan a nulláról építették fel újra az egész játékot, a már ismerős lapokat és képességeket is alapjaiban változtatták meg. Megszoktad a kém lapok képességeit? Felejtsd el őket, ha itt akarsz velük érvényesülni, teljesen másképp működnek. Bejöttek viszont melléjük a felderítők, amik közelebb állnak a Witcher 3-ban megismert kémekhez, azonban ezek is trükkös lapok. És akkor még nem is esett szó a megannyi teljesen új lapképességről, amik igazán megkavarják a már meg- és/vagy kiismert rendszert. Jóval több lap tud átkerülni az ellenfélhez, ezáltal komolyabb taktikázási lehetőségek kerülnek a játékba.
Nem mehetünk el továbbá szó nélkül amellett a tény melett, hogy a CDPR egy komplett kalandjátékot épített a Gwent köré, ahol az egyes új lapokat kalandozások és questek teljesítése mellett tudjuk begyűjteni. És még mielőtt valaki egy elnagyolt semmiséget látna benne, a fejlesztők elmondása szerint nagyjából 10 órás kampány során tehetünk szert egy teljes paklira. Ezekből kapásból 4 lesz a játékban induláskor - azonban nem a Witcher 3-ból ismerős 4 alapdeck -, gyors matekozással tehát kiszámolható, hogy bőséges mennyiségű tartalom kerül a játékba. És mindez csak azért, hogy aztán a lényegnek számító online meccsek elkezdődhessenek.
Azok az összecsapások, melyek menete megegyezik a Witcher 3-ban megtapasztalt módival, mindezt azonban zseniális animációk egészítik ki, így egy valódi dinamikus parti kellős közepén találjuk magunkat. Nem pusztán a különöző képességek és speciális lapok kaptak egyedi animációt, minden lap kinézete megelevenedhet, hála a mesterien modellezett 3D-s képeknek.
És ez még vélhetően csak a jéghegy csúcsa, a CDPR jómunkásemberei minden bizonnyal gondoskodnak bőséges tartalomgyártásról a premier után is, hiszen az ötödik pakli már most be van jelentve, de gyaníthatóan itt még nem fognak megállni. Aki kíváncsi rá, mennyire sikerült átformálni a Gwentet, ne habozzon jelentkezni az október 25-én induló bétára Xbox One és PC platformokon (PS4-en valamivel később rajtol, pontos dátum még nincs). Csak remélni tudjuk, hogy jövő év elején már mindenki belevetheti magát az online kártyacsatákba.
Siklara eretnek vallomása
A Witcher 3-ban engem annyira lekötött a világ megmentése és a százezer mellékküldetés, hogy a kártyázással komolyabban nem foglalkoztam. A gwent mint minimgame nem különösebben mozgatott meg, ez a játék azonban olyannyira újradefiniálja a kártyásdit, hogy a teljesen átalakított interfészen túl gyakorlatilag becsomagolták egy több kampányból álló, és kidolgozottságban a Witcher 3 Bloody Baron küldetésszálával vetekedő történeteket ígérő szerepjátékba. Ilyen körítéssel már a magamfajtát is könnyű berántani, hiszen mindezt gyönyörű, kézzel rajzolt hátterek, fantasztikus szinkron, és új, valamint visszatérő karakterek teszik még csábítóbbá, úgyhogy most jött el az ideje annak, hogy megtanuljam én is a Gwent (újraírt) szabályait!
***Gwent: The Witcher Card Game | PC, PS4, One
Fejlesztő: CD Projekt RED | Megjelenés: TBA***