[Előzetes] Sea of Thieves

Sea of Thieves

siklaraSimon Klára2016.08.30. 21:00

Lássuk be, a kissé izzadtságszagú E3-as leleplező trailer, amiben néhány streamer óbégatott össze-vissza, miközben annyira sok minden azért nem történt a képernyőn, nem sokunk kedvét hozta meg a Rare co-op központú kalóz-szimulátorához, pedig… pedig! A Microsoft booth-jába érve már akkor tudtam, hogy ez jó lesz, amikor megláttam a minket fogadó úriembert, karján megannyi hipnotikus (és sötétben világító!) kamu tetkóval. Róla később kiderült, hogy Mike Chapman, a játék Lead Designere, aki azonnal 200% lelkesedéssel kezdett el mesélni a Sea of Thieves kétségkívül legérdekesebb szereplőjéről, a Világról. Ez a kalózokkal, hajókkal, rejtélyes szigetekkel és elveszett kincsekkel teli világ egy shared world, amin nevéhez méltóan a többi játékossal, vagyis sok-sok kalóz kollégával osztozunk. Ez a shared world sokkal nagyobb annál a kis szeletkénél, amit a Gamescomon bemutatott demóban láthattunk, és az utolsó részletig „kézműves”, de nem ám úgy, mint minden sör mostanában, hanem abban a tekintetben, hogy semmi véletlenszerűen generált nincs benne. Bár részletesen kidolgozott részeket egyelőre nem igazán láthattuk, nagyon hatásos volt a megjegyzés, miszerint a horizonton felbukkanó valamennyi hajó egy-egy játékos volt, aki a bemutató ideje alatt épp a showflooron próbálgatta a játékot.

Az Eurogamer negyedórás videója nagyrészt lefedi, mi mindent lehet közösen csinálni ebben a közös világban: fel-alá rohangálni, rumot inni, berúgni, harmónikázni, fedélzeten botorkálni, vitorlát bontani és tengerre szállni, habokat szelni, felmászni az árbóckosárba, tengeri csatázni, elsüllyedni, aztán meghalni és szellemként tovább bulizni. Az még nem egészen világos, hogy az elhalálozásnak hosszú távon milyen következményei vannak, Chapman ugyanis csak annyit mondott, hogy bár az nem baj, ha süllyedő hajója láttán a játékos érzi a veszteséget, azért sok órányi haladás elvesztésével sem szeretnék büntetni. Már csak azért is fájó lenne végleg bukni mindent, mert hosszas előadást kaptunk arról, mennyi aprósággal tehetjük saját porhüvelyünk után második otthonunkká hajónkat. A kapitányi kabint és a fedélközt berendezhetjük innen-onnan összelopott kacatokkal, ha pedig egy különösen szép naplementét, vagy látványos csatajelenetet akarunk megörökíteni, elég megnyomni a képlopó gombot, mire emberünk ecsetet ragad, hogy remekműve a fal éke lehessen.

Habár a Sea of Thieves lényege épp abban rejlik, hogy idegenekkel, vagy lehetőség szerint barátokkal vállvetve szeljük a hullámokat és isszuk vállalhatatlanra magunkat, magányos farkasként is vízre szállhatunk, mert saját hajóval minden játékos rendelkezik, csak legénység nélkül nem fogunk tudni elnavigálni egy hatalmas bárkát. Az sem törvényszerű, hogy azonnal rommá lőnek, hiszen mindig lehet bízni benne, hogy békés rokonlélekkel sodrodunk össze, de még inkább abban, hogy a tenger hathatós méretéből adódóan akár órákig nem találkozunk senkivel. A nagyobb tengeri csatákhoz már elkél a segítség, de bizonyos küldetéseket is csak egy csapat tagjaként fogunk tudni megoldani, legyen szó kincsvadászatról, elsüllyedt hajóroncs felkutatásáról, vagy egy váltságdíjjal a fején menekülő ellenséges kalóz levadászásáról. Mivel némi háttértörténettől eltekinte a játékosokra van bízva a legendákból nonlineárisan felépülő történet alakítása, sok fog azon múlni, hogy hány embert és mennyi időre ejt rabul a játék. Alkalom a szereplésre lesz bőven, hiszen nem muszáj rettenthetetlen kalózként hírhedtté válni, hanem lehet hajmeresztő szettekben divatdiktátorkodni, vagy mások hajójára elszegődve szórakoztatóan inkompetensnek lenni is.

Nem tudom, ki hogy van vele, de ha szóba kerülnek a kalózos játékok, nekem a mai napig azonnal ez a kalózság lényegét remekül összefoglaló nóta jut eszembe, ezért kitörő örömmel fogadtam, hogy a Sea of Pirates is viccesebb oldaláról közelíti meg a témát, és a nagyfokú szabadsággal kreativitásra és ökörködésre buzdítják a tettrekész tengeri tolvajokat. A túlzott szabadság persze vezethet elveszettség-érzéshez, de mivel a Rare-nél is tudják, hogy a játékosok elvárásai sem egyformák, próbálták belőni az arany középutat a cél- és a felfedezésorientált játékstílus között. Egyesek hosszú órákig elvannak azzal, hogy ide-oda hajókázva szigeteket és elveszett keressenek, sokan azonban igénylik a hagyományos feladatokat. A Sea of Thieves ugyan nem szolgál lineáris kampánnyal, amelyet teljesítve a hét tenger ördögévé válunk, ugyanakkor attól sem kell tartanunk, hogy egy üres és lelketlen világba csöppennénk. Az igazság valahol félúton van, a változatosság pedig abból fakad, hogy valahányszor visszatérünk, más kalandba keveredünk, vagy felfedezhetjük a hétszázhuszonnyolcadik szellemek, csontvázak, és északi mitológiából szabadult szörnyek uralta földdarabot (már ha odamenet nem futunk egy krakenbe). A lényeg a magával ragadó hangulat, ami kizárja a fast travelt és a többi olyan huncutságot, amiről eszünkbe jut, hogy nem a tengeren vagyunk, hanem csak a fotelben.

Az E3-on kicsit felemás módon nyitott Sea of Thieves a Gamescomon nagyon meggyőzően festett, amihez valamelyest hozzájárult az a gyermeki lelkesedés és elragadtatás is, amellyel a készítői áradoztak róla (de két díjat is hazavitt legjobb konzoljáték, valamint legjobb multiplayer kategóriában). Nem kell már sokat várnunk arra, hogy kalóznak állhassunk, hiszen a Rare „osztott világú” vicces tengeri kalandja jövő év elején érkezik, yarr-harr!

***Sea of Thieves | PC, One

Fejlesztő: Rare | Megjelenés: 2017 eleje***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

8 órája
6

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

20 órája
6

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

1 napja

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

1 napja
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

1 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

1 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

2 napja
9

Heti megjelenések

3 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

3 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

4 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

5 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

5 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

6 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

6 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

7 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

7 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

7 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

8 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

8 napja
3

Game Pass: mozgolódás március második felében

A hónap végén debütál a Microsoft előfizetéses szolgáltatásában a Diablo IV! De talán a többi érkezőre is megéri odafigyelni.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==