Megannyi kérdéssel a fejemben ültem be a Microsoftnál a Gears of War 4 prezentációra, remélve, hogy a legtöbbjükre választ kapok. Nos, bár tucatnyi új részlettel gazdagodtam, még bőven vannak homályos foltok a játékkal kapcsolatban. Kezdésképp a bemutatót tartó Adam Fletcher rögtön tiszta vizet öntött a pohárba a korábban bemutatott új ellenfelek, a DeeBee-k kilétével kapcsolatban. Mint kiderült, a robotok a COG szolgálatában állnak, azonban egy eddig még nem részletezett esemény miatt megorrolnak a Kívülállók közé tartozó JD-ékre, ezáltal már nem csak a Swarm jelent fenyegetést ránk.
A bemutató a Gamescom előtt már látott gameplay-t (ott van fönt, ni) tartalmazta néhány új jelenettel kiegészítve, ezért közben volt idő beszélni a DeeBee-k különböző egységeiről, mint a DB1-ről, ami igazi tankként rohamoz minket, végső elkeseredésében pedig ránk rohan, hogy egy utolsó robbanással minket is megpróbáljon magával vinni. A másik jobban részletezett típus a Guardian volt, ami a robotok drónja, mely erős pajzzsal védi magát, miközben gépágyúval soroz minket.
És ha már a fegyverek szóba kerültek. Részletesebben megismertették a jelenlévőkkel a DeeBee-k által használt mordályokat. Az Enforcer a robotok SMG-je, mely nem okoz kiemelkedően nagy sebzést, ám ezt elképesztő tűzgyorsasággal ellensúlyozza. Jóval érdekesebb az Overkill névre hallgató shotgun, melynek különlegessége, hogy a ravasz lenyomásakor és felengedésekor is egy adag sörétet ereszt az előttünk állóba, így meglehetősen gyors sorozatokat adhatunk le, de akár taktikázhatunk is vele, és a második löketet későbbre tartogathatjuk. Egy biztos, a használatát mindenképpen szokni kell. Hasonlóan különleges az Embar nevet viselő sniper. Ennek specialitása, hogy nincs rajta távcső, minél tovább tarjuk lenyomva a ravaszt, annál jobban beszűkül a célkereszt, így adhatunk le halálpontos fejlövéseket. A feltöltésnek van egy második szerepe is, a lövedék annál erősebb, minél tovább kivárunk, ráadásul át is üti az ellenfeleket, így szerencsés esetben akár többszörös headshotot is leadhatunk egyetlen lövéssel. A Guardian esetében már említett gépágyú, a Tri-Shot is szokatlan darab, a Mulcherrel ellentétben túlmelegedés esetén is lehet lőni vele, igaz, ilyenkor drasztikusan csökken a sebessége.
Miután újra láthattuk, ahogy Marcus pajtáját darabokra szedi egy kegyetlen szélroham - és nem mellesleg egy lezuhanó repülőgép -, egy rövid kérdezz-felelek következett, amiből kiderült, hogy a multiplayerben alapnak számító Horde és Versus mód természetesen ezúttal sem marad el. A korábbról már ismerős játékmódok mellett az egyik legérdekesebbnek az új Escalation ígérkezik, mely a Domination és a King of the Hill keveréke lesz, a lényege pedig, hogy a csapatoknak három zóna elfoglalásával kell minél több pontot gyűjteniük. Ha valamelyik csapat egyidejűleg ragadja magához mindhármat, a kör azonnal véget ér. A csavar azonban ezután következik. A második menet előtt a vesztes csapat döntheti el, hogy a pályán hol helyezkedjenek el a speciális fegyverek, amit a győztes csapat csak pillanatokkal a kör kezdete előtt láthat. Ez pedig megannyi taktikai lehetőséget rejt magában. Lesz azonban távolmaradó játékmód is, a Judgmentből ismerős Overrun kimarad a GoW4 felhozatalából.
A sztorit illetően Adam megosztotta velünk, hogy bár a cselekmények elsősorban az új karakterekre fókuszálnak (mint például Kait anyjának eltűnése), lesz kapcsolat a trilógia és az új rész között, és megismerhetjük azt is, mi történt az eltelt 25 év alatt. Ebben nyilván Marcus jelenti a fő mozgatórugót, arra a kérdésre azonban, hogy a már ismerős karakterek közül más is visszatér-e, vagy csak a multiban lesz lehetőségünk választani őket, egy sejtelmes "Ki tudja? Játszanod kell a játékkal." választ kaptam...
***Gears of War 4 | One, PC
Fejlesztő: The Coalition | Megjelenés: október 11.***