[Teszt] Human: Fall Flat

Human: Fall Flat

siklaraSimon Klára2016.08.13. 09:00

A litván No Brakes Games alkoholista és/vagy félig leengedett Michelin-figura szimulátora ránézésre egy Grow Home-hoz, vagy Gang Beasts-hez hasonló alapötletű mókának tűnik, a megvalósításban azonban mutat egészen sajátos vonásokat, kezdve a testreszabható hérosztól a rengetegféleképpen teljesíthető pályákig. A készítői által nyílt végű fizikai fejtörőkre épülő logikai játékként definiált Human: Fall Flat főhőse Bob, aki álmában folyton zuhan, és amikor éppen nem, akkor esetlen rongybabaként dülöngélve próbálja megfejteni a hétköznapjait tükröző bizarr álmait. Bob nem túl jóképű, mi több, igazából képe sincs. Neve ellenére ránézésre se nem férfi, se nem nő, és hacsak nem pingáljuk ki, vagy vetítjük rá webkamerával a saját arcunkat (hisz ki ne akarná életképtelen rongybabaként irányítani magát egy játékban?), egy meglehetősen steril pofa. Idétlen mozgása és megbízhatóan tapadós kezei teszik igazán hasznos és szimpatikus figurává, amelyek ügyes használatával bármit úgy megragad, mint egy veterán bolti raktáros, vagy bármin úgy felragad, mint légy a légypapíron.

Habtestű humanoidunk eleinte még frusztrálóan ügyetlen irányításának finomságaira az egyre hosszabb, és szép fokozatosan nehezedő pályák mellett saját találékonyságunk is rávezet, az igazi élvezet pedig ott kezdődik, amikor megtanulunk MÁSZNI. Igen, viccet félretéve, a párkányokra felhúzódzkodó mászás egyszerűen mindent visz, pedig már az olyan egyszerű műveletek is elképesztő sikerélményt tudnak okozni, mint jobb és bal kezünk teljesen tudatosan történő egymástól független mozgatása. A bal egérgomb lenyomásával bal kezünket, a jobb egérgomb lenyomásával jobb kezünket mozgathatunk, mozdulatunk irányát pedig a kamera forgatás határozza meg, igy ha futás közben megpróbálnánk lefelé nézni, emberünk négykézláb kezdi el vonszolni magát. Az egérgomb lenyomva tartása egyben azt is jelenti, hogy amihez emberkénk hozzáér, azt megragadja, legyen az perem, láda, vagy bármilyen mozdítható tárgy. A mászás például úgy történik, hogy először nekifutsz a párkánynak, de felfelé nézel a kamerával, hogy Bob felemelje a karjait, majd ugrás és megtapadás után lefelé fordítod, hogy felhúzódzkodjon, de ha túl sokáig csinálod, Miley Cyrust megszégyenítő pucsítás a végeredmény. Apropó Miley - a Demolition pályán előadható a Wrecking Ball c. ballada videoklipje is. És tudjátok, mi a teljes eufória? Amikor már ezeket ötvözve akár teljesen véletlenül is olyan formabontó megoldásokat alkalmazol, mint a lenti liftet mellőző, helyette rángatózást és gravitációt kihasználó szakadékon átkelés:

A csodás szemléltető gif-ért köszönet backstab-nek!

A Human: Fall flat tehát egyszerű játékmenete ellenére nem csak meglepő mélységekkel bír, hanem szokatlan mértékű szabadságot is biztosít, csak győzd türelemmel és koordinációs képességgel. Az egyértelműnek tűnő útvonalról letérve érdemes néha kizárólag a magad szórakoztatására törni-zúzni, mert ezzel új utak nyílhatnak meg, és hiába vannak eleve több megoldási lehetőségre kihegyezve a pályák, garantáltan tudsz olyat produkálni, ami még a játék apukájának, Tomas Sakalauskasnak sem junta eszébe. Nem véletlen, hogy a Youtube-on hatalmasat futottak a Human: Fall Flat streamek, hiszen próbálkozás közben számtalan teljesen röhejes szituációba lehet keveredni, és ettől minden végigjátszás meglehetősen egyedi. Bár sajnos a tesztírás pillanatáig nem sikerült kipróbálnom, két kontrollerrel az osztott képernyős kanapé-kooperációt is támogatja a játék, ami lehetővé teszi, hogy szerencsétlen társadat virtuálisan húzzad-vonjad, vagy akár kihajíts a pályáról, mint bármelyik más tereptárgyat, de persze párban dülöngélve olyan páros produkciók is kivitelezhetőek, amelyekről szólóban csak álmodozhatunk (és a teljesen agyatlan acsik egy része is elég nehezen megnyitható egyedül).

Bob egyik álmából a másikba menekülni egész egyszerűen baromi szórakoztató, és ahogy a pályák egyre nagyobbak, látványosabbak és összetettebbek lesznek, a többszöri nekifutás (vagy profik/mazochisták számára a speedrun) is egyre élvezetesebbé válik. Ennyi gyermeki lelkendezés után felmerül a kérdés, hogy hol a csapda, mi benne a buktató? Indie játék, tehát biztos nagyon rövid, gondolod magadban, de még ez sincs így, hiszen az első végigjátszás a bénázás mértékétől függően 6-8 órába simán beletelik. Összesen nyolc pálya várja, hogy végigszerencsétlenkedjük, és bár az első három még meglehetősen rövid, a továbbiakon nem nehéz akár bő két órát is elökörködni, és bár annyira nem színesek, mint a Grow Home, azért a Castle a minimalista látványhoz mérten is egy nagyon jópofa helyszín. A várostromon kívül bejárhatunk egy kúriát, húzkodhatunk vonatkocsikat, borogathatunk kukákat, rombolhatunk falakat, vagy a sport jegyében barlangászhatunk és csónakázhatunk is, ami meg a tereptárgyakból való építkezést illeti, minden olyan vadhajtás lehetséges, amit a játék engine-je lehetővé tesz. Ha nincs kedved „rendesen” játszani, építhetsz magadnak törmelékből lépcsőt, csak rengeteget fogsz közben anyázni.

A Human: Fall Flat a nyakánál fogva rángatott döglött csirkééhez hasonló mozgású karakter, illetve az ebből következően nehézkes irányítás miatt elképesztően vicces, de egyben kihívás is, és mivel az agytekervényeket is megdolgoztatja, mégsem olyan, mintha szilveszterkor részegen Goat Simulatoroznál a haverokkal. Sokkal több van benne, mint első ránézésre hinnéd!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

4 órája
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

16 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

20 órája
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

1 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

8 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==