[Teszt] Headlander

Headlander

WarhawkLusztig Zsolt2016.07.25. 15:01

Egészen népszerű lett mostanában a metroidvania, vagy legalábbis a metroidvaniához hasonló stílus, gyors egymásutánban az Insomniac után a másik híresebb független fejlesztő, a Double Fine is ilyen játékot adott ki a Headlander képében. És bár a stílus megegyezik, a két játék nem is állhatna távolabb egymástól - jelen esetben tesztalanyunk legnagyobb szerencséjére.

Kezdődik az egész ott, hogy mélytengeri mese helyett egy jó kis retro sci-fi játékot kapunk, a Headlander világa jövőbeli, de olyan jövőbeli, amit a hetvenes években képzeltek volna el. Színes neonvilágítás, diszkófények, halálos robotok, minden a helyén van, a játék kinézetét, legalábbis művészeti oldalról nagyon eltalálták, egyedi és stílusos. Mindez pedig nyakon van öntve a tipikus Double Fine humorral, szó szerint minden, még az utolsó ajtó is él a játékban és általában van néhány olyan beszólása, amitől fogjuk a hasunkat a nevetéstől. És persze rögtön ott az az alaphelyzet, amitől nem lehet komolyan venni a játékot, hiszen mikor fordult elő olyan, hogy egy test nélküli fej a főszereplő?

Mely megoldást nem csak a sztori és a poén miatt választották, hanem a tényleges játékmenet szerves része. A Headlander világában ugyanis (rajtunk kívül) csak robotok vannak, mi pedig bármelyikük fejét elcsavarhatjuk - méghozzá szó szerint, lelőve, vagy leszippantva a kobakjukat. Az így fej nélkül maradt testre landolva pedig irányíthatjuk azt, így harcolva, vagy megoldva apróbb feladványokat. Sőt, az egyes színkódolt testek egyfajta kulcsként is üzemelnek, a különböző színű ajtók csak akkor nyílnak ki, ha legalább ugyanolyan, vagy „erősebb” színű robot testében közelítjük meg őket. És persze nem csak a katonák fejét pattinthatjuk le, néha szükségünk lesz arra, hogy szimpla járókelők, vagy akár mechanikus kutyák vagy tisztítórobotok testébe bújjunk. (Protipp: ha civil testére költöztök, mindenképp nyomjáték meg a közeltámadás gombot!) A kicsit a kétezres évek elején megjelent Messiah-ban látottakhoz hasonló rendszer kitűnően működik, hatalmas móka a megfelelő fejlesztések után porszívóként szippantani le az ellenfelek fejét, a maradékot pedig egy erősebb robot lézerével aprítani.

A harcrendszer a játék másik jellemző és egészen jól működő pontja. A szimpla, kétdimenziós, fedezékrendszerrel dúsított lézercsatákat két dologgal fűszerezték: egyrészt a szobák jelentős részében visszaverődnek a falakról a lövedékek, másrészt a legtöbb robot nem feltétlen csak egyenes vonalban, hanem sokszor egészen furcsa alakzatban lövöldözik. És mikor azt mondom, hogy furcsa, akkor ne csak olyanra tessék gondolni, hogy mondjuk van olyan, amelyik legyező alakban lövöldöz (bár van ilyen is), hanem olyanra, hogy például a játék egy részén egy ördögi sakkjátszma részesei leszünk, ahol a huszár robotok szerepüknek megfelelően néhány métert előre, majd felfelé céloznak. Ennek eredménye az, hogy különösen a játék vége felé egészen látványos, az egész szobában össze-vissza cikázó lövedékektől hemzsegő csatákban vehetünk részt.

Ám ennek megvan az ára is, a Headlander ugyanis sokszor egészen kaotikus tud lenni, volt olyan pillanat, mikor szó szerint nem találtam meg a képernyőn a viszonylag távol elhelyezett kamera miatt egészen apró szkafanderben repkedő karakteremet, akit viszont két-három lövedék képes leteríteni. Ha pedig ez nem lenne elég, ez a káosz általában a játék teljesítményét is eléggé meg tudja viselni, a sűrűbb helyzetekben (és furcsa módon néha azokon kívül is) be tud a zavaró zónába mászni a képfrissítési érték. És ha már a negatívumoknál tartunk, akkor meg kell említenem, hogy úgy általánosságban kicsit elfogy a szufla a játék utolsó negyedében, a jó kis szín- és robotkombinálós feladványokat egyre inkább a folyamatos csaták váltják fel.

Mindezek ellenére én rendkívül élveztem azt a 7-8 órát, míg végigjátszottam a Headlandert. A Double Fine-ra jellemző poénokon még mindig folyamatosan tudok nevetni, a különböző titkos helyeket öröm volt felfedezni és ha eltekintek a játék utolsó negyedében felbukkanó káosztól, akkor még a lézercsaták is teljesen jól működtek. Nem a Headlander lesz az, ami megreformálja, vagy új szintre emeli a stílust, de ha egy könnyed, látványos és nem utolsó sorban humoros akciójátékra fáj a fogatok, akkor mindenképpen érdemes egy kört tenni vele.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

57 perce

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

16 órája
4

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
10

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==