[Teszt] Lego Star Wars: The Force Awakens

Lego Star Wars: The Force Awakens

mcmackoGéczy Attila2016.07.11. 16:25

Felcsendül a klasszikus dallam, a szőrszálak akaratlanul is lúdbőrbe rendeződnek, a képernyőn pedig a Star Wars felirat pörög, immár sokadik alkalommal. Sokan már nem is emlékeznek, hogy annak idején a szupersikeres LEGO széria a Star Warsszal indult hódító útjára, most pedig körbejár a mutató és visszatér a kiindulási pontba. Traveller's Talesék ugyanis újfent egy LEGO Star Wars epizóddal rukkoltak elő, amely az eredeti trilógia és a Klónháborúk után a Disney-verzum Force Awakens eseménysorozatába repíti a játékost.

Jómagam nagyon vártam már a TFA játékot, több okból kifolyólag. Egyrészt kezd beállni egyfajta trendként, hogy a nyáron megjelenő LEGO játékok egész korrekt minőségben jelennek meg, gondoljunk csak a tavaly ilyenkor széles közönséget meghódító Jurassic World feldolgozásra, amely tartalmilag és minőségileg is oda tette a lécet. Másrészről ez az a hivatalos (és nem mellesleg játszható) formában érkező kiegészítő anyag, amely betömköd jó néhány lyukat a Force Awakens sztorijában. Oké, nem kell túl nagy dolgokra gondolni, de a készítők ugye azzal oldották meg az egyfilmes játék dilemmáját (a Jurassic Parkos rész 4 filmből tudott táplálkozni), hogy rengeteg extra pálya kapott helyet a kódhalmazban. Ezeken a pályákon pedig olyan érdekes jeleneteket izgulhatunk végig, melyekből kiderül, hogy C-3PO vajh miért parádézott piros kézzel a mozifilmben, Hanék miként gyűjtötték be a Raktarokat, vagy Ackbar admirálisunkat hogyan is szabadította ki a First Order „csapdájából” Poe Dameron. A dolog működik, az arany kockákért megnyitható extra szintek pedig számomra óriási motivációt jelentettek. A hivatalos kánont bővítő részletekre bármikor kapható vagyok, pláne, ha teljes értékű játékélményt is kapok ezen történetmorzsák mellé.

A készítők arra is figyeltek, hogy a HUB világok koncepciója ne vesszen el teljes mértékben. Bár ezúttal nincs teljesen központi helyszín, ám a pályákat összekötő szekcióknál óriási köztes terepeket alkottak a pályatervezők. Szinte ezek a szintek önmagukban is elmennének 1-1 szintként, a szokásos szekvenciális felderítésnek köszönhetően pedig kétszer-háromszor is érdemes lehet körbejárni a vidékeket a zsilliárdnyi gyűjtögetnivaló végett. A készítők most sem vicceltek, már ami a rejtett tartalmakat és a bónuszokat illeti, hiszen annyi mindent zsúfoltak a felderítésre váró terepek díszletei közé, hogy azt számon tartani sem kis meló. Ugyanakkor van egy elég erőteljes (és picit erőltetett) fal a felderítősdi elé húzva. Elég sok bónuszt rejtettek a pozitív erőhasználók mögé, így sztori módban sokáig úgy kullogunk előre, hogy a csalinak kipakolt, „kék” erővel mozgatható cuccot csak újrajátszás során tudunk majd megpiszkálni. Ezzel nem is lenne sok gond, de mikor lépten-nyomon ilyenekbe botlik az ember, akkor egy idő után kezd elfogyni a türelem…

Mint minden LEGO játéknál, így most is kifejezetten ügyeltek arra, hogy a főbb eszközök és díszletek LEGO szerkezetekből álljanak össze. Nem is tudom, láttam-e már ennyire rafináltan működő építményeket, mint amiket a TFA-ban pakolásztak össze a karaktereim. Kifejezetten bámulatos, micsoda szerkezeteket pakoltak össze a készítők. Sőt, egy új lehetőség, a multi-építkezés is bejött a képbe. Ez nem azt jelenti, hogy többen is nekiállhatunk a legózásnak. Mindösszesen arról van szó, hogy egy-egy építős halmot többféle tárgy felhúzásához is felhasználhatjuk. Ezzel egy újabb réteget kap a játék puzzle mivolta („melyiket rakjam össze előbb, hogy aztán a másodikként épített gépezet már segíthessen a továbbjutásban”), de nem kell parázni, hiszen egy 8-10 éves kölyök is elboldogul a LEGO SW új részének a mentális kihívásaival. Ugyanez persze nem mondható el a bónuszokra, mert ott tényleg kell némi gyakorlat, gamer-tapasztalat, vagy kombinációs készség (netalán a megnyitható „mutasd a bónuszt” segítség).

És ha már újdonságok. A járműves-repkedős szakaszok frissebbek, mint valaha. Már-már vérbeli Rogue Squadron light hangulatot tud teremteni egy-egy dogfight légicsata. (A legutóbbi Star Foxot és a Skylanders repkedős részeit mindenképp kenterbe verik ezek a szekciók.) Emellett helyet kapott a játékban egy fedezékes-lövöldözős mechanika is, amely a gyalogos-lőfegyveres akciót helyezi előtérbe, de sajnos több ponton is vérzik szegényke. Egyrészről problémás, hogy az auto-célzás rendre áthúzza egyik rohamosztagosról a másikra a célkeresztet. Másfelől pedig már a harmadik pályán dögunalmassá válnak az erőltetetten felbukkanó fedezékes harcok. Ugyanez a probléma igaz a játék többi részletére is. Sok lehetőséget már milliószor láttunk, és folyton ezek jönnek velünk szembe, újra és újra.

Igazi forradalmi újítások sincsenek. A harc súlytalan (ezen egy picit segít a lövöldözés és a fénykardozás), a helyi coop mellett keresztet vethetünk a netes játékra, a pályák pedig megint hosszabbak egy picikét a kelleténél. A Jurassic World után már-már azt hihettük volna, hogy rájöttek a készítők a kompaktabb pályák pörgős tempójának előnyeire. Sajnos itt megint előfordul, hogy 40-50 percen keresztül ugyanazon a fejezeten belül aprítjuk a balga rohamosztagosokat. Ezen pedig az sem segít, hogy a mechanikai elemek önismétlőek. De mintha csak én is magamat ismételném…

Prezentáció. Az is van, bár igazából felemás. A grafika hol szépséges és lenyűgöző (ahol sok a LEGO elem), máshol pedig primitív, közepes prevgen színvonalú terepeket bámulunk, amelyek nyögvenyelősen illeszkednek a LEGO tereptárgyakkal. A hangok és a szinkronsávok viszont zseniálisak. Nem elég, hogy a filmből vett mondatok tökéletesen passzolnak a LEGO figurák grimaszolásához; a készítők még magát a nagy Harrison Fordot is meggyőzték, hogy néhány extra sort mondjon fel a program színesítéséhez. A megközelítés több mint örvendetes, az egyedüli sirám, hogy az 5.1-es keverés néha furcsán birkózik meg a filmekből átvett dialógusok egyenletes hangképbe történő illesztésével. További technikai pozitívum: a tesztelt XONE kód teljes gördülékenységgel, és meglepően kevés buggal volt képes futni a játékidő során, ami szintén nagy szó. (Emlékezzünk csak a korábbi epizódok beragadó karaktereire, vagy furcsa script-bugjaira.)

Egy szó, mint százezer, a LEGO Star Wars: The Force Awakens pont azt hozza, amit vártunk tőle. Ismét itt egy új LEGO epizód, amely remek alapanyagokból építkezik, így az autentikus Csillagok Háborúja hangulat, az új történetszeletkék, a karakterek és az olykor paródiába áthajló sztori viszi a hátán az egész bulit. Akik pedig némi forradalmat vártak ettől az epizódtól, azok számára ismét csalódás lesz a játék, amely a biztos-járt utat úgy látszik, már soha nem fogja, és nem is akarja elhagyni... Annyi baj legyen - amíg ilyen minőségben jönnek a kedvenceim LEGO átiratai, addig én sokadjára is szívesen ülök le a képernyő elé stud-bütyköket hajkurászni.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

20 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
8

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==