[Teszt] Umbrella Corps

Umbrella Corps

dragCsető Zsolt2016.07.04. 16:00

Hosszasan lehetne értekezni arról, hogy honnan indult, min ment keresztül, és hová is tart jelenleg minden idők legnagyobb horror franchise-a, az idén húsz éves Resident Evil. Beszélhetnénk magasságokról és mélységekről, műfajokat meghatározó alkotásokról és csalódást keltő zsákutcákról. Úgy gondolom azonban, mindennél többet mond az, hogy a Capcom egy olyan játékkal készült a jeles évforduló alkalmából, amely még arra sem volt méltó a szemükben, hogy a Resident Evil címet viselje. Nem is véletlen: az Umbrella Corps túlzás nélkül egy borzalmas játék. De örüljünk: így legalább senki sem fog pórul járni, mert esetleg többet - vagy valami mást - várt a címe miatt.

Az Umbrella Corps egy csapatalapú multiplayer lövölde, melyben háromfős osztagok harcolnak egymással, méghozzá klasszikus Resident Evil helyszíneken. Pontosabban nemcsak egymással, hanem az "élő" akadályokkal is, a viszonylag kis méretű pályák ugyanis tele vannak különféle szörnyetegekkel: leginkább zombikkal, de más fajta csúfságokkal is össze lehet futni a játékban. Szerencsére egészen jól lehet lavírozni közöttük - egészen addig, amíg valamelyik ellenfelünk le nem lövi a hátunkról az ún. Zombie Jammer kütyüt, amely egy kis biztonságot nyújt az élőhalottak közelében -, és némileg fel is dobja az összecsapásokat, hogy közös ellenfeleink is vannak a pályán.

Jól hangzik? Ha esetleg igen, el kell hogy keserítselek: nagyjából eddig a pontig működik az Umbrella Corps. Mármint szó szerint: az Umbrella Corps lényegében egy működésképtelen játék, amely azon túl, hogy képtelen a saját játékmechanikáira építeni, olyan balanszolási problémákkal is küzd, ami miatt lehetetlen komolyan venni, mint kompetitív shooter. Pedig van benne egy csomó fajta lőfegyver, sőt, még magát a gunplayt sem mondhatnám gyengének. Csak éppen az a gond, hogy az Umbrella Corps egy olyan shooter, amiben nincs értelme a lövöldözésnek. Igen, itt most nem viccelek.

Az Umbrella Corps négy óriási hibától szenved. Egy: a fegyverkezelés és a karakterek sebessége nem összeegyeztethető. Kettő: általában rengeteg lőszer kell egy ellenfél kinyírásához. Három: a fedezékrendszer használhatatlan, mert túlságosan korlátozott, és nem illik a játék tempójához. És négy, egyben mind közül a legdurvább: a mindenki számára alapból elérhető közelharci fegyver, a Brainer messze hatékonyabb minden másnál. A gyakorlatban úgy kell elképzelni egy online meccset az Umbrella Corps világában, hogy hat játékos szaladgál körbe-körbe, kezükben a Brainerrel, amivel egyetlen ütéssel le lehet csapni bárkit. Ennél már csak egy szürreálisabb van: amikor valódi profik ellen játszol, ők ugyanis rájöttek, hogy a kúszás valójában sokkal nagyobb előnyt biztosít, mint amennyit lassít a mozgáson. Ilyenkor átcsap az egész földön csúszó kergetőzésbe. Nem, ezt tényleg nem én találtam ki.

Az online meccsekben tehát túlságosan sok élvezet nincs: egy hatalmas káosz az egész, mely az esetek többségében kimerül annyiban, hogy az egyik játékos jól hátbakalapálja a másikat. Ezen a különféle játékmódok sem változtatnak sokat, hiszen különösebb fantázia nincs bennük - egyetlen (!) olyan van csak például köztük, amely legalább értelmes módon felhasználja a pályán bóklászó közös ellenségeket. Balanszproblémák ráadásul nemcsak a fegyverekkel vannak, a matchmaking is borzalmas: egy kezemen meg tudnám számolni azokat az eseteket, amikor a játék valóban egyenletesen osztotta el a csapattagokat a szintjük alapján.

Összességében tehát nincs racionális indok, ami miatt ajánlhatnánk az Umbrella Corps multiját: hiába a sokféle fegyver és a karakterek testreszabhatósága, ha valójában broken, illetve működésképtelen elemekkel van tele a játék. A borzalmas többjátékos élményért pedig a single player tartalom sem képes kárpótolni: a nagyjából 20 pályából álló, és leginkább gyűjtögetésre építő The Experiment hamar unalmassá válik - bármelyik rész Mercenaries játékmódja többet nyújt ennél sajnos.

Ritkán látni olyat, amikor egy játék még az alapvető funkcióit sem képes kielégítően ellátni, az Umbrella Corps azonban ilyen: egy amatőr módon megvalósított kompetitív lövölde, melyet saját játékmechanikái tesznek közel működésképtelenné. Esernyővel se piszkáljátok.

***Umbrella Corps | PS4 (tesztelt), PC

Fejlesztő: Capcom | Kiadó: Capcom***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

10 órája
1

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

18 órája
10

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

1 napja
13

Heti megjelenések

2 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

4 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

5 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

6 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

7 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

8 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

9 napja
21

Heti megjelenések

9 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==