[Előzetes] Horizon Zero Dawn

Horizon Zero Dawn

ne5hVáradi Dániel2016.06.25. 12:00

Dacára a rengeteg már rendelkezésre álló részletnek, a játék egyik komoly elemét továbbra is homály fedi. Ez pedig a történet, egészen pontosan annak előzményei. Minderre pedig nagyon egyszerű a magyarázat, ugyanis maguk a játék karakterei sem tudják. A Horizon eseményeinek alapja egy ismeretlen kataklizmikus esemény, amit nemes egyszerűséggel csak a "bukásként" emlegetnek. Aloy kalandja azonban mindezen armageddon után ezer esztendővel indul, így nem véletlen a sötétben tapogatózás. A Zero Dawn világában a megváltozott erőviszonyok ellenére viszonylagos béke honol. Az idő múlásával mind a túlélők, mind a géplények megtanultak egymás mellett élni. Mindez azonban megváltozik, amikor egy ismeretlen fertőzés üti fel a fejét a mechanikus monstrumok között és a korábbi egyensúly veszélybe kerül.

A Guerrilla a korábbi FPS-ek után most egy akció-RPG-t tesz le az asztalra, azonban a készítők elmondása alapján tanultak a Killzone-okból, így a Horizon harcai jóval feszesebbek és pörgősebek lesznek, mint azt a zsáner más címeinél megszokhattuk. Mindazok ellenére, amiket a korábbi bemutatókban láthattunk, a Zero Dawn harcai sokkal inkább a taktikára épülnek, semmint a nyers erőre. A fegyverek ugyan kőkorszakinak tűnnek, azonban mindegyikük csúcstechnológiás eszköz, melyek a játék során átalakíthatóak lesznek, különféle új módosításokat eszközölhetünk rajtuk, melyekkel az adott szituációban leginkább boldogulhatunk. Akkor sem kell megijednünk, ha néhány robot közel kerül hozzánk, Aloy többféle közelharci támadással rendelkezik, de akár bombákkal is megszórhatja a rá támadókat.

Az eszközeink mellett a felkészülésre is nagy hangsúlyt kell fektetnünk, ehhez pedig Aloy kis szkennerét hívhatjuk segítségül. Ennek köszönhetően nem csak a közelünkben lévő ellenségeket térképezhetjük fel, de egyidejűleg azt is megtudhatjuk, mik a gyenge pontjaik, milyen fegyverrel célszerű ellenük csatába menni. A különböző gépszörnyek ráadásul teljesen eltérően viselkednek, állatias kinézetük nem pusztán a véletlen műve, organikus rokonaikhoz hasonlóan köztük is hierarchia van, néhány tagjuk inkább megfutamodik, semmint hogy velünk harcoljon, mások azonban nem restek felvenni velünk a kesztyűt. További módosításként a fegyveres ellenfelek mordályaik hatástalanítása után más támadási mozdulatokat alkalmaznak. A robotok átprogramozhatóak, a harcok során is bevethetőek, de az összecsapásokon kívül is kamatoztathatjuk őket.

A játék harcrendszere inkább a craftolásra épít, a karakterfejlesztés háttérbe szorul, nem ez lesz a domináns elem. A szükséges alapanyagokat nem pusztán a gépek leöléséből szerezhetjük, néha lophatunk is tőlük, anélkül, hogy harcba keverednénk, illetve vadászni és halászni is lehetőségünk nyílik majd. Minden ellenfél adott típusú alapanyagot ad, illetve a gépekből kapott szilánkokból a táborokban vásárolhatunk is, legyen szó új craftolási hozzávalóról, lőszerről vagy ruháról. Aloy ruháinak is nagy jelentőségük lesz, a különböző szettek más és más tulajdonságokkal rendelkeznek, van köztük, ami a támadásainkra vagy a fegyvereinkre hat, de akad olyan, ami a lopakodásra vágyóknak kedvez.

A Horizon világa egy hatalmas egybefüggő helyszín, a különféle régiók között töltések nélkül utazhatunk, azonban egyes területek csak bizonyos szintek elérésével nyílnak meg. A korábban látott falvak mellett ősi városokban is megfordulhatunk, ezek egy része a sztorihoz kapcsolódik, másokat felfedezéseink során látogathatunk meg. A nyílt világban a történet küldetései mellett opcionálisan vállalhatunk mellékes tennivalókat is, ezek között is lesz majd rangsor. Egyes megbízások egész településekre kihathatnak, mások egy-egy ember szükségeire korlátozódnak csak. A játékban szereplő párbeszédrendszer kiegészítő funkcióval bír, nem kell morális helyzetektől tartanunk, segítségével csak a háttértörténetet ismerhetjük meg jobban, illetve Aloy különböző kérdéseire kaphatunk választ vagy utalást.

A Horizon Zero Dawn nem feltétlen emeli új szintre az akció-RPG műfaját, a Guerrilla Games sokkal inkább igyekszik kicsit felpezsdíteni a már ismert formulát, némiképp csavarva azon. Bár már a jelenlegi részletek is bizakodásra adnak okot, remélhetőleg a megjelenésig további izgalmas információkkal gazdagodunk egy olyan világról, amiben örömmel fogunk üldözőt és üldözöttet alakítani.

***Horizon Zero Dawn | PS4

Fejlesztő: Guerrilla Games | Megjelenés: 2017.02.28.***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

7 órája
1

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

15 órája
10

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

1 napja
13

Heti megjelenések

2 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

4 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

5 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

6 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

7 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

8 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

9 napja
21

Heti megjelenések

9 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==