God of War - egy régi hős új tálalásban

God of War - egy régi hős új tálalásban

dragCsető Zsolt2016.06.21. 15:00

Régóta vártuk már Kratos visszatérését, a Sony azonban az idei E3-on mindenkit meglepett, az új God of War ugyanis nemcsak a mondakört változtatta meg, hanem a felállást és a tálalást is. Íme minden, amit eddig tudni lehet az új részről - néhány meglepő titokkal!

Az előző generációban a monumentalitást (GoW III) és a játékmenetet (GoW:A) tekintve is kisajtolták az utolsó meglévő cseppeket a God of War szériából, így jogosan merült fel a kérdés sokakban: oké, de merre tovább? A Sony csattanós választ adott: az új God of War alapjaiban gondolja újra a Sony Santa Monica hack and slash-szériáját, izgalmas új kontextusba, a skandináv mitológiába helyezve a kalandot.

>> Kratos, ahogy még nem láttad

Oké, ez utóbbi kicsit túlzás, Kratos apai érzései ugyanis az egyik mellékszálban (Chains of Olympus) korábban már előtérbe kerültek. Mégis: mintha egy teljesen más Kratost látnánk a fenti trailerben. A karakter esszenciája, a düh most is ott lapul mélyen, ám a sorozat történetében talán most először mintha kordában tudná tartani azt. Nem kérdés, hogy az első előzetes által bemutatott apa-fiú kapcsolat (amely egyébként a játék egészében jelen lesz) teljesen új oldaláról fogja bemutatni a spártait. Talán az sem véletlen, hogy az eddigi szinkronszínészt (TC Carson) lecserélték - mostantól a Stargate SG-1 Teal'c-je, Christopher Judge adja Kratos hangját.

Újszerű maga a prezentáció is. A God of War mindig is a kötött útvonalat bejáró, ugyanakkor mesteri operatőrről szólt, az új epizód azonban közelebb hozza az akciót, szabadon mozgatható, váll feletti nézettel. Hogy ennek a harcokra és a felfedezésre milyen hatása lesz, az még a jövő zenéje, az azonban biztos, hogy ez egy friss impulzus, amely egyben a két karakter közelségét is hatékonyabban képes kommunikálni. Az immerziónak pedig fontos szerepe lesz: egyetlen vágás vagy töltőképernyő sem lesz a játékban, egy sok órás összefüggő jelenetet kapunk majd.

>> Amit láttál, de nem vettél észre

A játék rendezője, Cory Barlog igazi God of War-veterán: a második rész után hagyta ott a csapatot (a God of War III észveszejtő nyitánya még az ő fejéből pattant ki). Nem is tervezi maga mögött hagyni a God of War-hagyatékot: az E3-as demóval egyértelműen meglepetést akartak okozni, és erre fókuszáltak, a teljes játékból azonban nem hiányzik majd a monumentalitás sem. Nem hiszed? Íme akkor némi bizonyíték!

Nézd meg ezt a képet. Látsz rajta valami furát? Nem? Nézd meg akkor jobban! Bizony, az nem egy havas domboldal, hanem valami hatalmas kígyószerű lény. Minden bizonnyal a Jormungand az (vagy más néven Midgard-kígyó), a skandináv mitológia egyik legnagyobb teremtménye, mely a monda szerint körbeéri az egész földet. Ezek után azon se lepődnénk meg, ha testvére, Fenrir, az óriásfarkas is szerepelne a játékban. Voltak amúgy egyéb különös lények is az E3-as demóban, amiket eleinte bizonyára senki sem vett észre. Hiába írtotta ki tehát Kratos a komplett Olümposzt, a skandináv mitológia is láthatóan tartogat izgalmas alapanyagot (Barlog elmondása szerint egyébként az egyiptomi mondakör volt a másik lehetséges téma).

>> És amit látni fogsz

A trailer végén is felvillantott hatalmas játéktér ellenére az új God of War - az elődökhöz hasonlóan - nem nyitott világú játék lesz, hanem gondosan megkoreografált, lineáris akció-kaland. Csak éppen jóval több titokkal, mint eddig: gyűjtögethető elemek, craft-alapanyagok és egyéb új lehetőségek várnak majd ránk, és a fiú is folyamatosan fejlődni fog - annak ellenére, hogy végig Kratost irányíthatjuk majd, az (egyelőre) eltitkolt nevű szárnysegéd egy-egy gombnyomással tud majd nekünk besegíteni a harcok folyamán. Ezek dinamikája várhatóan más lesz, mint eddig (Kratos a láncokat és a pengéket stílszerűen baltára cserélte), de hogy a játékmenet mélységeit tekintve mire számíthatunk - akár a harcot, akár a felfedezést és a platformingot tekintve -, arról jelenleg legfeljebb csak találgatni tudunk.

Egy biztos: ez már egy egészen más God of War játék lesz, mint az eddigiek, amely várhatóan megosztja majd a közönséget. Három számozott epizód és ugyanennyi mellékszál után azonban úgy gondoljuk, ideje volt új ösvényre terelni a videojáték-világ legdühösebb spártaiját. Meglátjuk, sikerül-e ismét olümposzi magasságokba jutnia.

***God of War | PS4

Fejlesztő Sony Santa Monica | Megjelenés: TBA***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

18 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
8

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==