Régóta vártuk már Kratos visszatérését, a Sony azonban az idei E3-on mindenkit meglepett, az új God of War ugyanis nemcsak a mondakört változtatta meg, hanem a felállást és a tálalást is. Íme minden, amit eddig tudni lehet az új részről - néhány meglepő titokkal!
Az előző generációban a monumentalitást (GoW III) és a játékmenetet (GoW:A) tekintve is kisajtolták az utolsó meglévő cseppeket a God of War szériából, így jogosan merült fel a kérdés sokakban: oké, de merre tovább? A Sony csattanós választ adott: az új God of War alapjaiban gondolja újra a Sony Santa Monica hack and slash-szériáját, izgalmas új kontextusba, a skandináv mitológiába helyezve a kalandot.
>> Kratos, ahogy még nem láttad
Oké, ez utóbbi kicsit túlzás, Kratos apai érzései ugyanis az egyik mellékszálban (Chains of Olympus) korábban már előtérbe kerültek. Mégis: mintha egy teljesen más Kratost látnánk a fenti trailerben. A karakter esszenciája, a düh most is ott lapul mélyen, ám a sorozat történetében talán most először mintha kordában tudná tartani azt. Nem kérdés, hogy az első előzetes által bemutatott apa-fiú kapcsolat (amely egyébként a játék egészében jelen lesz) teljesen új oldaláról fogja bemutatni a spártait. Talán az sem véletlen, hogy az eddigi szinkronszínészt (TC Carson) lecserélték - mostantól a Stargate SG-1 Teal'c-je, Christopher Judge adja Kratos hangját.
Újszerű maga a prezentáció is. A God of War mindig is a kötött útvonalat bejáró, ugyanakkor mesteri operatőrről szólt, az új epizód azonban közelebb hozza az akciót, szabadon mozgatható, váll feletti nézettel. Hogy ennek a harcokra és a felfedezésre milyen hatása lesz, az még a jövő zenéje, az azonban biztos, hogy ez egy friss impulzus, amely egyben a két karakter közelségét is hatékonyabban képes kommunikálni. Az immerziónak pedig fontos szerepe lesz: egyetlen vágás vagy töltőképernyő sem lesz a játékban, egy sok órás összefüggő jelenetet kapunk majd.
>> Amit láttál, de nem vettél észre
A játék rendezője, Cory Barlog igazi God of War-veterán: a második rész után hagyta ott a csapatot (a God of War III észveszejtő nyitánya még az ő fejéből pattant ki). Nem is tervezi maga mögött hagyni a God of War-hagyatékot: az E3-as demóval egyértelműen meglepetést akartak okozni, és erre fókuszáltak, a teljes játékból azonban nem hiányzik majd a monumentalitás sem. Nem hiszed? Íme akkor némi bizonyíték!
Nézd meg ezt a képet. Látsz rajta valami furát? Nem? Nézd meg akkor jobban! Bizony, az nem egy havas domboldal, hanem valami hatalmas kígyószerű lény. Minden bizonnyal a Jormungand az (vagy más néven Midgard-kígyó), a skandináv mitológia egyik legnagyobb teremtménye, mely a monda szerint körbeéri az egész földet. Ezek után azon se lepődnénk meg, ha testvére, Fenrir, az óriásfarkas is szerepelne a játékban. Voltak amúgy egyéb különös lények is az E3-as demóban, amiket eleinte bizonyára senki sem vett észre. Hiába írtotta ki tehát Kratos a komplett Olümposzt, a skandináv mitológia is láthatóan tartogat izgalmas alapanyagot (Barlog elmondása szerint egyébként az egyiptomi mondakör volt a másik lehetséges téma).
>> És amit látni fogsz
A trailer végén is felvillantott hatalmas játéktér ellenére az új God of War - az elődökhöz hasonlóan - nem nyitott világú játék lesz, hanem gondosan megkoreografált, lineáris akció-kaland. Csak éppen jóval több titokkal, mint eddig: gyűjtögethető elemek, craft-alapanyagok és egyéb új lehetőségek várnak majd ránk, és a fiú is folyamatosan fejlődni fog - annak ellenére, hogy végig Kratost irányíthatjuk majd, az (egyelőre) eltitkolt nevű szárnysegéd egy-egy gombnyomással tud majd nekünk besegíteni a harcok folyamán. Ezek dinamikája várhatóan más lesz, mint eddig (Kratos a láncokat és a pengéket stílszerűen baltára cserélte), de hogy a játékmenet mélységeit tekintve mire számíthatunk - akár a harcot, akár a felfedezést és a platformingot tekintve -, arról jelenleg legfeljebb csak találgatni tudunk.
Egy biztos: ez már egy egészen más God of War játék lesz, mint az eddigiek, amely várhatóan megosztja majd a közönséget. Három számozott epizód és ugyanennyi mellékszál után azonban úgy gondoljuk, ideje volt új ösvényre terelni a videojáték-világ legdühösebb spártaiját. Meglátjuk, sikerül-e ismét olümposzi magasságokba jutnia.
***God of War | PS4
Fejlesztő Sony Santa Monica | Megjelenés: TBA***