[Teszt] Lucky's Tale

Lucky's Tale

WarhawkLusztig Zsolt2016.05.26. 09:00

Launch címnek lenni nem egyszerű, ezeknél a játékoknál ütközik a fejlesztők, kiadók, platformtulajdonosok azon igénye, hogy minél jobban megmutassák, mit tud az adott platform, illetve a vásárlók azon egyszerű igénye, hogy jó játékot kapjanak. Nagyon ritka az olyan, mikor mindkettőt sikerül behúzni, az Oculus Rift mellé csomagolt Lucky's Tale esetében pedig komoly kétségek voltak, hogy egyáltalán valamelyiket sikerül-e. Nem látszott, hogy a platformer stílus hogyan tud együttműködni a virtuális valósággal, hiszen ez azon műfajok egyike, ahol mindennél fontosabb a pontos kamerakezelés, a pontos ugrások egyik elengedhetetlen kelléke. Bevallom, én is szkeptikus voltam - legalábbis nagyjából az első néhány pálya végéig, onnantól pedig úgy döntöttem, én így akarok minden 3D platformert játszani.

Pedig így utólag visszagondolva egészen könnyű belátni, hogy ez a megoldás egyfajta picike evolúciós lépésként is felfogható stíluson belül, legalábbis ha ahhoz hasonlóan, okosan oldják meg, ahogy azt a Playful tette. A dolog úgy néz ki, hogy a klasszikus „bal kar a karaktert, jobb kar a kamerát irányítja” receptnek csak az első felét hagyták meg és a virtuális operatőr, bár hasonlóan hűségesen követi hősünket mint a többi játékban (talán egy kicsit közelebbről), nem a jobb karra, hanem fejünk mozgására reagál. Őrülten hangzik? Talán igen, de ha belegondoltok, sokkal természetesebb, hogy ha jobbra akarok nézni, akkor tényleg jobbra nézek és nem egy kart tekergetek - még ha hosszú évek alatt ez is volt a megszokott. És éppen ezért nagyon egyszerű átszokni erre az irányítási, pontosabban nézelődési metódusra, mert tanulás helyett a természetes ösztöneinket kell használnunk.

És persze ennek köszönhetően mutat kapunk néhány finom trükköt is: bármennyire is ülő helyzetre tervezett a játék (ez ugye a VR világban nem mindig magától értetődő), azért vannak olyan pontok, ahol kicsit mozognunk kell, forgatnunk a fejünket. Szerencsére nincs túltolva a dolog, nem próbálnak erőszakosan kilökni a komfortzónánkból, ha nagyon akartam volna, akkor valószínűleg a játék 99%-ban ülhettem volna egyenes, kihúzott háttal, mereven előre bámulva. No de éppen ez a poén, hogy ha akarom, akkor teljesen szokatlan pozícióból nézhetem meg az eseményeket, hogy az egyik pályán például az én fejemen van a lámpa, amivel Lucky-nak mutathatom az utat, hogy egy másik helyen be tudok nézni a palánkok mögé azzal, hogy előredőlök! Ettől, illetve az egész VR és 3D dologtól a játék pixelekből és textúrákból pillanatok alatt átmegy egy aranyos, látványos diorámába, ahol te irányítod az akciót. Az olyan apróságok, mint a rejtett érmék megkeresése is egészen új értelmet nyer azzal, hogy a méretes pálya végén hátat fordíthatsz a "képernyőnek" és mondjuk kicsit kiemelkedve a székből alaposan körbenézhetsz.

Persze az egész nem ér egy hajnali kurjantást sem, ha maga a játék játékként nem működik - szerencsére itt nincs ilyen gond. Oké, a fejlesztő Playfult tuti nem vádolja meg senki indokolatlan eredetiséggel, a Lucky's Tale szinte minden egyes mozzanatát láthattuk már valamilyen formában máshol, de egyrészt jótól lopni nem akkora bűn, másrészt inkább használják a bevált recepteket, mint hogy valami őrült újdonság miatt dőljön dugába az egész. Kapunk egy egyszerű történetet (értsd: elrabolták a malackádat, uzsgyi utána!), négy fejezetnyi, fejezetenként három-három pályát, néhány elrejtett tárgyat, felszedhető érmét (meglepetés: száz érménként egy életet kapunk!) meg egy csúf, gonosz főellenséget. Nem az innováció mintapéldája a játék, cserébe viszont ami benne van az jól működik: a kis róka pontosan irányítható, a dupla ugrás néhány egészen kellemes lehetőséget csempész a játékmenetbe (főleg, hogy ellenfélre ugorva resetelődik, ezzel finom kombókat tolhatunk), a pályák változatosak, színesek, jól játszhatók.

Mármint jól játszhatók újra és újra, ugyanis a Playfulnál azt találták ki, hogy jól el lehet húzni a játékidőt azzal, ha egyes fejezeteket addig lezárnak, míg nem gyűjtünk össze megfelelő mennyiségű „mancsot”, melyekből természetesen normális játékkal nem fog elegendő összejönni. Minden pályát lehetőségünk van a sztori módon kívül két másik változatban is végigjátszani, időre menő, illetve huszonöt vörös érmét összegyűjtő módban, ezen módozatokban kell legalább még egy-két pályát újrajátszanunk ahhoz, hogy tovább haladhassunk. Oké, nem a világvége, meg mondjuk kis gyakorlattal viszonylag gyorsan le lehet tudni ezeket, de az ilyen opcionális kihívások kötelezővé tétele azért eléggé olcsó húzás.

Ezt, illetve a relatíve rövidséget leszámítva azonban nem tudok sehol belekötni a játékba. A Lucky's Tale launch címként kitűnően teszi a dolgát: megmutatja, hogy egy olyan stílusnál is működhet a VR technológia, ahol azt talán kevésbé várnánk, mellette azonban, ha nem is mérföldkő, de egy igazán élvezhető játékot is kapunk, olyat, melyből szívesen látnék majd egy(, lehetőleg most már kicsit tartalmasabb) folytatást.

***Lucky's Tale | PC (Oculus Rift exkluzív)

Kiadó: Oculus | Fejlesztő: Playful***

Megjegyzés: bár ahol lehet, ott szeretünk saját készítésű, a játékban lőtt képeket használni, VR játékok esetében ez fokozottan nehéz feladat. Éppen ezért ezen játékoknál kénytelenek vagyunk a promóciós képekre hagyatkozni, azonban ahol nagyobb eltérést tapasztalunk azok és a valóság között ott azt jelezni fogjuk!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

3 órája
2

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

14 órája
4

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

19 órája

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

21 órája
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

1 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

1 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

2 napja
9

Heti megjelenések

3 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

3 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

3 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

4 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

5 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

6 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

6 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

6 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

7 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

7 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

8 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

8 napja
3

Game Pass: mozgolódás március második felében

A hónap végén debütál a Microsoft előfizetéses szolgáltatásában a Diablo IV! De talán a többi érkezőre is megéri odafigyelni.

8 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==