[Teszt] Lucky's Tale

Lucky's Tale

WarhawkLusztig Zsolt2016.05.26. 09:00

Launch címnek lenni nem egyszerű, ezeknél a játékoknál ütközik a fejlesztők, kiadók, platformtulajdonosok azon igénye, hogy minél jobban megmutassák, mit tud az adott platform, illetve a vásárlók azon egyszerű igénye, hogy jó játékot kapjanak. Nagyon ritka az olyan, mikor mindkettőt sikerül behúzni, az Oculus Rift mellé csomagolt Lucky's Tale esetében pedig komoly kétségek voltak, hogy egyáltalán valamelyiket sikerül-e. Nem látszott, hogy a platformer stílus hogyan tud együttműködni a virtuális valósággal, hiszen ez azon műfajok egyike, ahol mindennél fontosabb a pontos kamerakezelés, a pontos ugrások egyik elengedhetetlen kelléke. Bevallom, én is szkeptikus voltam - legalábbis nagyjából az első néhány pálya végéig, onnantól pedig úgy döntöttem, én így akarok minden 3D platformert játszani.

Pedig így utólag visszagondolva egészen könnyű belátni, hogy ez a megoldás egyfajta picike evolúciós lépésként is felfogható stíluson belül, legalábbis ha ahhoz hasonlóan, okosan oldják meg, ahogy azt a Playful tette. A dolog úgy néz ki, hogy a klasszikus „bal kar a karaktert, jobb kar a kamerát irányítja” receptnek csak az első felét hagyták meg és a virtuális operatőr, bár hasonlóan hűségesen követi hősünket mint a többi játékban (talán egy kicsit közelebbről), nem a jobb karra, hanem fejünk mozgására reagál. Őrülten hangzik? Talán igen, de ha belegondoltok, sokkal természetesebb, hogy ha jobbra akarok nézni, akkor tényleg jobbra nézek és nem egy kart tekergetek - még ha hosszú évek alatt ez is volt a megszokott. És éppen ezért nagyon egyszerű átszokni erre az irányítási, pontosabban nézelődési metódusra, mert tanulás helyett a természetes ösztöneinket kell használnunk.

És persze ennek köszönhetően mutat kapunk néhány finom trükköt is: bármennyire is ülő helyzetre tervezett a játék (ez ugye a VR világban nem mindig magától értetődő), azért vannak olyan pontok, ahol kicsit mozognunk kell, forgatnunk a fejünket. Szerencsére nincs túltolva a dolog, nem próbálnak erőszakosan kilökni a komfortzónánkból, ha nagyon akartam volna, akkor valószínűleg a játék 99%-ban ülhettem volna egyenes, kihúzott háttal, mereven előre bámulva. No de éppen ez a poén, hogy ha akarom, akkor teljesen szokatlan pozícióból nézhetem meg az eseményeket, hogy az egyik pályán például az én fejemen van a lámpa, amivel Lucky-nak mutathatom az utat, hogy egy másik helyen be tudok nézni a palánkok mögé azzal, hogy előredőlök! Ettől, illetve az egész VR és 3D dologtól a játék pixelekből és textúrákból pillanatok alatt átmegy egy aranyos, látványos diorámába, ahol te irányítod az akciót. Az olyan apróságok, mint a rejtett érmék megkeresése is egészen új értelmet nyer azzal, hogy a méretes pálya végén hátat fordíthatsz a "képernyőnek" és mondjuk kicsit kiemelkedve a székből alaposan körbenézhetsz.

Persze az egész nem ér egy hajnali kurjantást sem, ha maga a játék játékként nem működik - szerencsére itt nincs ilyen gond. Oké, a fejlesztő Playfult tuti nem vádolja meg senki indokolatlan eredetiséggel, a Lucky's Tale szinte minden egyes mozzanatát láthattuk már valamilyen formában máshol, de egyrészt jótól lopni nem akkora bűn, másrészt inkább használják a bevált recepteket, mint hogy valami őrült újdonság miatt dőljön dugába az egész. Kapunk egy egyszerű történetet (értsd: elrabolták a malackádat, uzsgyi utána!), négy fejezetnyi, fejezetenként három-három pályát, néhány elrejtett tárgyat, felszedhető érmét (meglepetés: száz érménként egy életet kapunk!) meg egy csúf, gonosz főellenséget. Nem az innováció mintapéldája a játék, cserébe viszont ami benne van az jól működik: a kis róka pontosan irányítható, a dupla ugrás néhány egészen kellemes lehetőséget csempész a játékmenetbe (főleg, hogy ellenfélre ugorva resetelődik, ezzel finom kombókat tolhatunk), a pályák változatosak, színesek, jól játszhatók.

Mármint jól játszhatók újra és újra, ugyanis a Playfulnál azt találták ki, hogy jól el lehet húzni a játékidőt azzal, ha egyes fejezeteket addig lezárnak, míg nem gyűjtünk össze megfelelő mennyiségű „mancsot”, melyekből természetesen normális játékkal nem fog elegendő összejönni. Minden pályát lehetőségünk van a sztori módon kívül két másik változatban is végigjátszani, időre menő, illetve huszonöt vörös érmét összegyűjtő módban, ezen módozatokban kell legalább még egy-két pályát újrajátszanunk ahhoz, hogy tovább haladhassunk. Oké, nem a világvége, meg mondjuk kis gyakorlattal viszonylag gyorsan le lehet tudni ezeket, de az ilyen opcionális kihívások kötelezővé tétele azért eléggé olcsó húzás.

Ezt, illetve a relatíve rövidséget leszámítva azonban nem tudok sehol belekötni a játékba. A Lucky's Tale launch címként kitűnően teszi a dolgát: megmutatja, hogy egy olyan stílusnál is működhet a VR technológia, ahol azt talán kevésbé várnánk, mellette azonban, ha nem is mérföldkő, de egy igazán élvezhető játékot is kapunk, olyat, melyből szívesen látnék majd egy(, lehetőleg most már kicsit tartalmasabb) folytatást.

***Lucky's Tale | PC (Oculus Rift exkluzív)

Kiadó: Oculus | Fejlesztő: Playful***

Megjegyzés: bár ahol lehet, ott szeretünk saját készítésű, a játékban lőtt képeket használni, VR játékok esetében ez fokozottan nehéz feladat. Éppen ezért ezen játékoknál kénytelenek vagyunk a promóciós képekre hagyatkozni, azonban ahol nagyobb eltérést tapasztalunk azok és a valóság között ott azt jelezni fogjuk!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Bang-on-Balls: Chronicles - nálad a mémlabda

Nagyot gurít az Exit Plan, a Bang-On Balls egy támogató és elégedett közönséget tudhat maga mögött. A memejátékból lett platformer jópofasága előtt mi is meghajoltunk, most hogy kijöttek a konzolos verziók. Teszt.

17 órája
1

Heti megjelenések

19 órája
15

Unicorn Overlord - a Vanillaware ismét megcsinálta

A cég, ami egy lapra tett mindent - a Vanillaware következő játéka a stratégiai JRPG-k következő generációját hozza el. Kérdés, hogy minőségében azt kapjuk-e amit vártunk. Azaz kérdés ez? Hiszen mégiscsak a Vanillaware-ről van szó. Teszt!

1 napja
3

Üdvözöl a Dragon's Dogma II, jön a The Smurfs: Village Party – ez történt pénteken

Továbbá: Selfloss, Phantom Fury, Planet of Lana, Into the Dead: Our Darkest Days, Wild Bastards, Until Then, Phantom Spark, Double Dragon Gaiden: Rise of the Dragons, Squirrell with a Gun, Sacre Bleu, Surmount.

2 napja
8

Bemutatkozott a MotoGP 24, új Dungeons & Dragons a láthatáron – ez történt csütörtökön

Továbbá: Empire of the Ants, Shadows of the Damned: Hella Remastered, The Devil Within: Satgat, Crow Country, Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes, Saviorless, Moonglow Bay, OTXO, Gigantic: Rampage Edition.

3 napja
2

PlayStation Game Catalog: a márciusi felhozatal

Marvel’s Midnight Suns. NBA 2K24. Resident Evil 3. Izgalmas friss címekkel és klasszikusokkal bővül az előfizetés katalógusa.

4 napja
12

Visszatér a Summer Game Fest, kivált a Saber Interactive – ez történt szerdán

Továbbá: Prince of Persia: The Lost Crown, PS5 rendszerfrissítés, V Rising, Resident Evil 4, Ereban: Shadow Legacy, Deceit 2, Paper Trail, Reggie, His Cousin, Two Scientists and Most Likely the End of the World, Sea of Stars, Venture to the Vile, Terra Memoria, Crypt of the NecroDancer.

4 napja
1

Slave Zero X - pixelszeletelő

A Slave Zero X őse egy PC/Dreamcast mecha TPS, ami szinte mára teljesen feledésbe merült. A mostani cím pedig egy japán stílusjegyekkel megáldott, scrollozós hack and slash, ami mintha csak Saturnról maradt volna rajtunk. Hogy kerültünk ilyen messzire a forrástól? Teszt!

5 napja
6

Stig Asmussen új stúdiója, noir nyomozás a jövőből - ez történt kedden

Továbbá: Emptyvessel, The Last Case of Benedict Fox Definitive Edition, TopSpin 2K25, Street Fighter 6, F1 Manager 2024, Children of the Sun, Grandia HD Collection.

5 napja
9

MultiVersus megjelenés, Capcom Highlights bejelentések - ez történt hétfőn

Továbbá: Destiny 2, Final Fantasy XVI, Forza Motorsport.

6 napja
8

Snufkin: Melody of Moominvalley - Múmintavasz

Múminék ritka szereplők a videójátékok világában. Most egy norvég csapat gondolta, hogy itt az idő kicsit előtérbe hozni az északi mesevilágot. És milyen jól gondolták! Teszt!

7 napja
8

Heti megjelenések

7 napja
3

Hivatalos az új Mario animációs film - MAR10 Day hírcsokor

Ha március 10., akkor MAR10 Day - a Nintendo készült is néhány említésre méltó bejelentéssel.

8 napja
6

Geometry Survivor

A Geometry Survivor címe rögtön két játékot is megidéz – de jutott-e saját elképzelés is vajon az inspirációs források mellé? Tesztlaborban a vibrálóan színes auto-shooter.

9 napja
5

Alakul a Watch Dogs mozifilm, bezár a Deviation Games – ez történt pénteken

Továbbá: Epic Games vs. Apple, Activision Publishing, The Night Wanderer, Thorgal, Outcast – A New Beginning, Ikonei Island, Reigns: Beyond, Dave the Diver.

9 napja

Lysfanga: The Time Shift Warrior – Az idő nem játék

A Quantic Dream csapata 2019 óta már nemcsak fejlesztőként, hanem kiadóként is jelen van a piacon, és bár eddig mindössze néhány külsős játékkal rukkoltak elő, a mostani címüket is érdemes górcső alá venni.

2024.03.08.
3

Nosztalgiázik az EA, még mindig ígéretesnek tűnik a Fallout sorozat - ez történt csütörtökön

Továbbá: Overwatch 2, Rise of the Ronin, Marvel's Spider-Man 2, Helldivers 2, Snufkin: Melody of Moominvalley.

2024.03.08.
12

Elhunyt Akira Toriyama

A Dragon Ball alkotója 68 éves volt, munkássága komoly nyomot hagyott a populáris kultúrában.

2024.03.08.
17

Új bejelentések az Xbox Partner Preview-n, megint balhézik az Apple és az Epic- ez történt szerdán

Továbbá: Ghost of Tsushima Director's Cut, Valiant Hearts: Coming Home, Princess Peach: Showtime!, ABYSS X ZERO.

2024.03.07.
15

Penny's Big Breakaway

A Sonic Mania fejlesztőinek debütáló alkotása teljes mértékben saját alapokra építve tör át a harmadik dimenzióba, de a klasszikus SEGA platformerek iránti alázat így is minden porcikáján érezhető. A végén talán még a kék sündisznót is sikerül megelőzniük? TESZT!

2024.03.06.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==