Ha egy szóval kellene a Fallout 4 harmadik kiegészítőjét jellemeznem, akkor azt mondanám, hogy nagy. Nagy új terület, nagy szörnyek, nagy fegyverek, nagy… -on jó új történet, karakterek, események. Bizony, az Automatron gyengécske és a Wasteland Workshop szinte nem is létező újdonságai után a Far Harbor végre tényleg egy olyan kiegészítő lett, mely egyértelműen felér az alapjáték mellé - sőt, bizonyos tekintetben akár túl is szárnyalja azt.
Üzenetet kapunk Valentine nyomozóirodájából, egy új ügy futott be, egy elveszett / elszökött leányzót kell megtalálnunk. A nyomokat követve jutunk el viszonylag gyorsan a titokzatos szigetre (melyet egyébként a Maine állam partjainál lévő Mount Desert Island alapján mintáztak), annak is egyetlen használható és (viszonylag) békés emberek által lakott kikötőjébe, Far Harborba. Itt aztán gyorsan a háttérbe is szorul az eredeti feladat, mert belecsöppenünk egy jó kis szövevényes sztoriba a szigetet lakó három frakcióval, illetve a mindent befedő Köddel a főszerepben.
Talán senkit se fog meglepni, hogy a nap végén a mi vállunkat nyomja majd, hogy rendet rakjunk a szigeten, azonban, szemben mondjuk az alapjátékkal, meglepően nagy szabadságot kapunk a végrehajtás módjában. Lehet, hogy hallgatott a Bethesda a kritikákra, mert Far Harborban végre nem a fegyveres megoldások dominálnak, sőt, a komolyabb küldetések szinte mindegyike megoldható vérontás nélkül. Ráadásul maguk a küldetések is változatosabbak és néhányszor szépen ki tudnak rángatni a komfortzónánkból, például van egy rész, ahol a virtuális térben kell néhány pályát teljesítenünk egy olyan játékban, ami nagyjából a Lemmings, a Minecraft és a Fallout 4 városépítős minijátékának a keverék. Sajnos ez utóbbi rész miatt elég nehezen kezelhető, de nagyon felüdítő volt, hogy végre az agyamat kellett használnom valahol. Persze ha valaki marad a véresszájú zsoldos szerepben, akkor dönthet úgy, hogy erővel oldja meg a problémákat, célpont lesz elég, hiszen az embereken kívül synthek, sőt a Children of Atom is megvetette itt a lábát.
Meg persze egy rakás alapból nem túl békés teremtmény is. A kiegészítőben találunk néhány régi ismerőst, a víz közelsége nem meglepő módon elég sok Mirelurkot ide vonzott, a Raidereket pedig a hasonlóan veszélyes (és őrült) Trapperek váltották fel. Rajtuk kívül azonban elejthetünk néhány igazán különleges szörnyet, mint például a gekkókból mutálódott Gulpert, egy-egy nagyra nőtt remeterákot. Ez utóbbi a személyes kedvencem és nem is akarom nagyon elspoilerezni, de érdemes legalább egyszer vadászni rá. Az új szörnyek mellé természetesen új páncélok és fegyverek is járnak, itt a sztár egyértelműen a hajókról leszerelt szigonyágyú: nagyon lassú, cserébe viszont őrületes sebzést oszt.
Három a magyar igazság, szól a közhely és most úgy látszik igaz is, a Far Harbor DLC az, amibe nem tudok komolyabban belekötni. Végre egy érdekes és tartalmas sztorit kapunk, amiben végre van lehetőségünk tényleg a saját szájízünk szerint játszani és dönteni. A Bethesda eredtileg három kiegészítőt tervezett, aztán később úgy döntöttek, hogy még betolnak utánuk néhányat - csak remélni merem, hogy a következők is ezt a vonalat viszik tovább.