[Béta] Mirror's Edge Catalyst

Mirror's Edge Catalyst

ne5hVáradi Dániel2016.04.26. 09:00

Sajnálatos módon a megannyi újítás mellett lépésszámláló funkció nem került a Mirror's Edge Catalystba, így nem tudom biztosan megmondani, hány kilométer futás után tudatosult bennem, hogy valami nem az igazi, valahol félreléptek a DICE-nál.

Kezdjük is a játék alfájának és ómegájának tekinthető free-runnal, ami szerencsére még mindig piszkosul jól tud működni és legalább annyira magával ragadó tud lenni, mint az eredeti Mirror's Edge-ben. Ha ráérzünk a rohanás igazi ízére, Faith megállíthatatlanul és akadálytalanul jut át korlátokon, kapaszkodik fel csövekre vagy karcolás nélkül vészel át több méteres ugrásokat. A problémát inkább a körülmények jelentik, egészen pontosan az, hogy a készítők valamiért úgy gondolták, indokolt, ha a különféle mozdulatokat fejlődési rendszer és skill pontok mögé rejtik. A Catalystban ugyanis a rendelkezésre álló mozdulatok repertoárjából folyamatosan nyithatunk meg újabb és újabb manővereket, ez pedig azt eredményezi, hogy a már ismerős Faith-nek csak egy töredékét kapjuk meg a játék elején, az általunk is ismert rettenthetetlen futó valószínűleg a játék végére nyeri el tökéletes formáját.

Ez pedig azért zavaró, mert a Mirror's Edge mindig is a futásra, illetve a parkourra helyezte a hangsúlyt, ezt pedig most egy huszárvágással sikerült kicsit kizsigerelniük. A fejlődési rendszer egyébként minden ága kapcsán elmondható, hogy kicsit fölöslegesnek éreztem. A mozgást érintően könnyen kitalálható, hogy korábban alapnak számító mozdulatokat most XP gyűjtögetés után tudjuk csak elsajátítani. Nincs egyszerűbb dolgunk a skillfánk másik két ágánál sem, ezeknél is kicsit erőltetettnek éreztem a skillpontok integrálását. A harcot érintő ágra pillantva rájöhetünk, hogy itt jóval nagyobb szerepet kap a közelharc, mint az eredetiben, ott főként csak a kitérés és a menekülés volt az opció, a Catalyst azonban arra bátorít minket, hogy álljunk bele a harcokba, akár több fegyveres ellenféllel is. Ez pedig azért is furcsa, mert dacára az új mozdulatoknak, a Mirror's Edge Catalyst továbbra sem verekedős játék, ráadásul néha a harc is esetlen és nehézkes tud lenni.

Harmadik ágként a különböző passzív képességek és extra eszközök vannak jelen, de ezek esetében sem lenne feltétlen indokolt a skillpont rendszer, hiszen az összes új módosítás vagy képesség mind-mind sztori küldetésekhez van kötve, ezek után pedig instant megkaphatnánk őket, anélkül, hogy invesztálni kéne rájuk. Egy szó, mint száz, a Catalyst esetében teljesen szükségtelennek éreztem a fejlődési rendszer minden aspektusát.

De hogy ne csak negatív élményeké legyen a főszerep, ejtek pár szót azokról, amik pozitív benyomást tettek rám. Elsőként maga Glass City városa és az open world megvalósítás. Az eredeti Mirror's Edge egyik legfontosabb szereplője maga a végletekig letisztult, steril város volt, aminek megismerésére azonban nem feltétlen volt lehetőségünk, hiszen egy végtelen rohanásban volt részünk. Most azonban már lehetőségünk van a korábbinál jobban bejárni és megismerni a város összes zegét-zugát. Ehhez pedig jó segítséget nyújt a Runner Vision. Ez a beépített GPS-ünk, mely némiképp jobb szolgálatot tesz, mint a korábbról ismerős dedikált iránymutató gomb, mely rendre képes volt egy falba vagy más tereptárgyba vezetni minket, mert az akadály mögött volt a hely, ahova mennünk kellett volna. Ezzel szemben a Runner Vision pusztán egyfajta virtuális navigátor, ami folyamatosan mutatja, merre is kéne mennünk, hogy eljussunk a célunkig.

A nyitott világ másik hozománya, hogy már nem kell pusztán a történet küldetéseire korlátozódni, elfoglaltságunk akadhat bőven. Egyrészt kapunk néhány mellékküldetést, melyben nem meglepő módon futárkodnunk kell, másrészt a futók közti versenyzésre is könnyen ráhangolódhatunk, hiszen a játékban megtalálható időmérő futamok mellett mi magunk is kreálhatunk kihívásokat a többi játékos számára.

Teljesítmény szempontjából is kicsit felemás képet mutat a Catalyst. A kulcsfontosságúnak számító futásos részeknél stabil 60 FPS közeli állapotban mozog a képfrissítés, belassulással a bázisként szolgáló épület környékén, valamint az átvezető videókban találkoztam. Ami viszont csalódás, azok a textúrák kidolgozottságai, legyen szó a város épületeiről vagy a karakterekről. Akció és rohanás közben nyilván nem erre fogunk elsőként koncentrálni, azonban amikor kicsit visszaveszünk a tempóból, ne adj' isten meg is állunk, már kiszúrhatjuk az alacsony felbontású kidolgozottságot.

Minden hibája ellenére a Mirror's Edge Catalyst sikeresen örökítette át az eredeti legfontosabb elemeit, és bár a béta alapján akadnak szokatlan megoldásai, az előd szerelmesei bátran futhatnak majd ezzel is egy kört.

Ha érdekel, hogyan is festenek a fönti tapasztalatok a gyakorlatban, tekintsétek meg siklara több mint 2 órás kardiózását.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

10 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==