Az EDGE magazin legfrissebb számában méretes összeállítás olvasható az Assassin's Creed III kapcsán, melyben természetesen a fejlesztést vezénylő Alex Hutchinson szavai is olvashatók. A direktor szerint a megafejlesztések szépen lassan ki fognak halni.
*"Mi vagyunk az utolsó dinoszauruszok egyike. Még mindig egy hatalmas tripla-A játékot készítünk rendkívül nagy csapatokkal, miközben több más stúdió is besegít az egyes részletekbe. De egyre kevesebb és kevesebb ilyen játék készül, főleg azok után, hogy a középkategóriájú fejlesztések eltűntek."
"Tényleg úgy érezzük, hogy ez egy ritka lehetőség. Van egy tapasztalt csapatunk, amely most már jó ideje dolgozik a franchise-on. Megkaptuk a Ubisoft teljes támogatását ahhoz, hogy valami hatalmasat csináljunk: majdnem három évet kaptunk arra, hogy elkészítsük a játékot, ami ritkaságnak számít manapság. A technológia és a platformok is kellően kinőtték magukat, ami lehetővé tette, hogy egyből nagy lendülettel vághassunk bele a munkába az alap-feature-ök építgetése helyett, és a platformok installált bázisa is masszív immáron."
"Ezen faktorok közül azonban sok meg fog változni, a körülményektől függően, szóval a többségünk úgy véli, hogy ez a mostani egy olyan lehetőség, amely csak egyszer adatik meg egy karrier során."*
Az Assassin's Creed III a Ubisoft történetének legnagyobb fejlesztése: a nagyjából 600 fős montreali központi csapatnak további öt Ubisoft stúdió segít be. A játék október 31-én jelenik meg 360 és PS3 platformokra - a PC és a Wii U verzió később érkezik.