Ahogy arra számítani lehetett, a Game Developers Conference után némileg lecsillapodtak a kedélyek, és némileg visszafogottabb hírterméssel volt dolgunk, ám ez koránt sem jelenti azt, hogy nem volt miről beszélni az elmúlt hét nap során. Fókuszáljunk:
Kezdjük egy hivatalosan meg nem erősített, ám ennek ellenére szinte biztosnak vehető híreszteléssel: úgy tűnik, hogy valóban érkezik egy új Xbox 360 modell. A Game Informer állítása szerint a fekete színben pompázó masina áprilisban fog a boltokba kerülni, és 120 GB-os merevlemezzel, illetve HDMI csatlakozóval is el lesz látva. Mindez 480 dollárunkba fog majd fájni - már ha igazak a fentiek, ami egyébként a hónap végén igen nagy valószínűséggel ki fog derülni.
Hasonló híresztelés, ám a fentinél egy kategóriával bizonytalanabb: először - megbízható forrásokra hivatkozva - felbukkant egy pletyka egy minden földi jóval (többek között 8 GB-os flash memóriával) felszerelt PSP2 érkezéséről, majd a Sony Computer Entertainment UK élén álló Ray Maguire elárulta, hogy valóban érkezik egy új modell, igaz, nem egy teljesen új gépről, hanem hardver-revízióról van szó, amely egy kisebb, könnyebb és olcsóbb gépet eredményezne. A történet itt még nem ért véget: a SCE PR részlege egy nappal később Maguire állításait is cáfolta. El kell ismerni, szép kis kavarodás - a Nintendo szokott hasonlókat művelni...
Ingoványos tájakról térjünk át gyorsan valami sziklaszilárd témára: mi is lehetne objektívebb a frissen befutott februári, amerikai hardvereladásiösszesítésnél. Nézzük, mit lehet leszűrni a listát böngészve: a DS első pozíciója közel sem meglepő, a Wii iránt a sok helyen még mindig jelen lévő készlethiány ellenére továbbra is nagy a kereslet, a PS2 pedig továbbra is több, mint kielégítően teljesít, ellentétben kistestvérével, aki a nagy rivális Xbox 360-at csak jó messziről szemléli - igaz, ebben közrejátszhat az is, hogy a legkelendőbb játékok a Microsoft konzoljának felhozatalából kerültek ki, a Crackdown-nal az élen. Valószínű Sony-ék nagyon nem így képzelték a dolgokat, meglátjuk, hogy az idő valóban a PS3-nak dolgozik-e.
Beszéljünk egy kicsit a God of War franchise-ról. Először is megérkeztek az első infók a rovatunkban már múlt héten is vendégeskedő PSP-s felvonásról. Ahogy arra számítani lehetett, a fejlesztői teendőket a Daxter-t is összehozó Ready at Dawn látja majd el, és lesz bizony dolguk bőven, hiszen nem csupán egy portról, hanem egy teljesen új, szinte nulláról felépített epizódról van szó. Megjelenési dátum, képek, vagy konkrét cím egyelőre még nincs, de nagy valószínűséggel ezekre sem kell már sokat várnunk. Második alanyunk a PS3-ra készülő harmadik rész, amelyről a játék legfőbb kiagyalója, Cory Barlog igen érdekes dolgokat mondott a közelmúltban. Elárulta ugyanis, hogy a játék akár 1080p-ben is futhat majd, illetve azt, hogy - figyelem - támogatni fogja a rezgés funkciót. Nocsak, úgy látszik valóban volt értelme annak a bizonyos Sony-Immersion megegyezésnek, és tényleg érkezik a vibráló SIXAXIS? Nagyon úgy tűnik.
A Duke Nukem Forever nyomdokaiban haladó nagy csúszdázónk, a Too Human is meglátogatott minket a héten. A Silicon Knights játékáról a Microsoft egyik fejese, Shane Kim tett említést, aki az idei év végének erős felhozatalát méltatva burkoltan elárulta, hogy ne nagyon számítsunk az egyébként 2007-re belőtt premierre. Szép kis pályafutás: a Too Human-t még 1999-ben jelentették be PS1-re, ahonnét egy rövidke, Gamecube-os kitérőt követően kötött ki mostani célplatformján, az Xbox 360-on. Ha a fentiek igazak, akkor az bizony kilenc év fejlesztést jelent, ami nem kevés, nagyon nem - főleg annak tekintetében, hogy elvileg egy trilógia első darabjáról beszélünk. Ha így folytatják, akkor nem lesz elég egy generáció a totális végkifejlet kiderítéséhez...
Rovatunk végén szokás szerint szaladjunk végig az elmúlt időszak videótermésének krémjén. A hét legnagyobb durranása egyértelműen a PS3-mas Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction-ről készült legelső trailer. Az Insomniac játéka igencsak bíztatóan fest, és komoly esély van rá, hogy az őszi kínálat egyik legkomolyabb darabja lesz.
Kellemes gameplay szösszenet érkezett a vészesen közeledő Forza Motorsport 2-ről. A videóban az atlantai aszfaltcsíkot vizsgálhatjuk meg közelebbről, és néhány másodperc erejéig az autós játékokat preferálók álma is felbukkan egy igencsak barátian kialakított vezetőfülke személyében.
Lezárásnak az állkapcsainkat sokadszorra is kezelésbe vevő Crysis-t választottuk: a GDC utózöngéjeként érkezett techdemó-páros tökéletes képet ad arról, hogy miért is érdemes várni a Crytek ősszel érkező, brutálisan szép FPS-ét.
Ezt sikerült összeturmixolnunk nektek a mögöttünk álló hét felhozatalából - hét nap múlva ugyanitt, ugyanekkor.