[Teszt] Plants vs Zombies Garden Warfare 2

Plants vs Zombies Garden Warfare 2

WarhawkLusztig Zsolt2016.02.29. 13:49

Valahol rendkívül szomorú, hogy mennyire gyorsan elfelejtette a játékos közönség a két éve megjelent Garden Warfare-t, hiszen a PopCap első multiplayer shooter próbálkozása meglepően tartalmas, jól összerakott és mindenek felett rendkívül vicces kis játék volt. Talán túlságosan is, úgy látszik ez az a mezőny, ahol csak komor kommandósoknak és klónozott rohamosztagosoknak terem babér. És valószínűleg ez a sors vár a most megjelent második részre is és újra, egyáltalán nem azért, mert egy rossz játékot kaptunk. Mondom, szomorú dolog ez.

A PopCap lényegében ott folytatja a Garden Warfare 2-vel, ahol az első részt abbahagyták, viszont menet közben, hallgatva a kritikákra itt-ott finomítottak a recepten és mellékesen még jobban csurig tömték tartalommal. A zombik nyertek, a növényeknek kell innentől támadniuk, amit továbbra is parázs többszereplős csatákban fognak lerendezni, egy tucat különböző helyszínen. A régi stáb visszatér, azonban mindkét oldal kapott három-három új karaktert, ami azt jelenti, hogy az összeszedhető variánsokkal együtt valahol a százas zóna környékére kerül a játszható karakterek száma - és ugye ezek olyan változatok, melyek más és más fegyvert és képességeket használnak, még erre kerülnek rá a különböző vizuális kiegészítők és akkor még bele se néztünk az egyes karakterek fejlesztésébe. Röviden: változatosságból csillagos ötös.

Az új karakterek pedig nem csak a létszámot növelik, hanem határozottan hatásosak is - egyik-másik talán egy kicsit túlságosan is. A növényeknél Rose célkövető lövésekkel, időlassítással és az ellenfelet kecskévé változtató varázslattal rendelkezik, Citron lézersugara mellé energiapáncélt tud felhúzni, vagy gömbbé változva surranhat el, Kernel Corn pedig viszonylagos sérülékenységét ellensúlyozva durván tud sebezni dupla kukoricaágyújával. Zombi oldalon megjelenik Superbrainz, aki bár alapvetően közelharc specialista, de néhány támadásával távolra is veszélyt jelenthet, Captain Deadbeard, aki távolra is tud lőni, de szükség esetén robbanó hordóba is bújhat, valamint személyes kedvencem: az Imp. Ő az, aki alapból fél életerővel harcol (és két akkora géppisztollyal, mint ő maga), de időnként le tud hívni egy mechát - helló, Titanfall! - amivel aztán durván oda tud durrantani. Mellettük a régi stáb is kapott kisebb-nagyobb frissítéseket, szóval még akkor is lehet egy kicsit tanulni őket, ha az előbbi részt már rongyosra játszotta az ember.

A játék gerince továbbra is a multiplayer csatározás több különböző, csapatalapú játékmódban. Itt vannak a régi ismerősök, a Team Vanquish, a Gnome Bomb, vagy a bemelegítő Welcome Mat, viszonylagos újdonságként pedig ki lehet próbálni a Turf Takeovert, mely igazából a korábbi rész Gardens & Graveyards, illetve Herbal Assault módjainak keveréke. A lényeg: akár csapatos lövöldözésre, akár valami konkrét céllal játszódó módra vágysz, itt tuti lesz valami, amibe belefoghatsz. Az első részhez hasonlóan azok is kapnak valamit, akik kooperatív játékra vágynak, a Garden Ops mellé odacsapódott a Graveyard Ops, melyek lényege ugyanaz: maximum négy játékosnak kell tíz egyre erősebb ellenfelekkel támadó körön keresztül védekeznie. Természetesen bár barátokkal a legjobb a játék, nem kötelező velük nekikezdenünk, a Solo Ops módban egyedül, három AI társsal is játszhatunk.

És míg az első részben itt véget értek a lehetőségek, a Garden Warfare 2-be végre egy egész méretes egyjátékos kampány is elindítható - sőt, kapásból kettő is, egy a növényeknél és egy a zombiknál. Méretesnek méretes, bár azért nem kell egy Call of Duty komolyságra gondolni, lényegében apróbb feladatok és néhány Solo Ops rész váltogatja egymást, viszont amit veszít változatosságban, azt bőven visszahozza humorban, nincs olyan párbeszéd, nincs olyan helyzet, mikor ne lenne valami vicces dolog a képernyőn. Ha pedig ez nem elég, ott van a Backyard Battleground, ami lényegében a főmenüt váltotta fel, egy méretes hub, melynek két oldalán ott van a zombik és a növények bázisa, középen pedig folyamatos harcok zajlanak. Ez azt jelenti, hogy úgy is csatázhatunk, ha nem is lépünk be valamelyik játékmódba: tökéletes néhány percnyi kikapcsolódáshoz.

Szóval tartalom szempontjából nincs gond és a fejlesztők szépen kidobták a játékmenet felesleges, vagy zavaró részeit is. A fejlődés végre nincs különböző feladatokhoz kötve (bár vannak questek, azok mindössze az XP szorzókat növelik és teljesen opcionálisak), a kampány miatt az érmék is gyorsabban gyűlnek, de még talán az online meccsek alatt is többet kapunk, ami azt jelenti, hogy gyorsabb ütemben lehet nyitogatni az új karaktereket, tárgyakat vagy dizájnokat tartalmazó matrica csomagokat. A csaták dinamikáján is javítottak, picit gyorsabb lett az egész, de viszonylag egyszerűen átláthatók, mellé pedig meglepően méretes pályákat kapunk, melyek legtöbbjében lesz valami különlegesség. Van olyan, ahol teleportok választják el az egyes területeket, de olyan is, ahol helyszínenként változik a gravitáció.

Technikai oldalról az előddel se volt probléma, de ez a rész egész egyszerűen állati jól fest. Nem egyszerűen szép és részletes, de teli van vizuális gegekkel, tényleg percekig lehet akár a különböző kinézeteken nevetni, mozgásban meg még a vesztes meccseknél is folyamatos vigyor van az ember arcán. Az egész nagyon színes, nagyon vidám, nagyon idétlen. Ráadásul az egész… nincs rá jobb szó, teljesnek érződik. Nem kell kifogásokat keresni, hogy miért hiányzik ez vagy az belőle, nem kell azzal kezdeni, hogy milyen DLC-k jönnek, nem kell azonnal szezonbérletet váltani, a Garden Warfare 2 egy befektetéssel képes brutális tartalmat a képünkbe tolni - sajnos egyre ritkább ez AAA földön…

Mindazonáltal akad benne néhány kisebb-nagyobb probléma is. A legfontosabb és legzavaróbb: a játék jelenleg eléggé félrebalanszolt, amit nyilvánvalóan ki is használnak a játékosok. Arról van szó, hogy az új Rose karakter túlontúl erős lett, ami azt jelenti, hogy egyes meccseknél egyszer csak azt vesszük észre, hogy a növény oldalon mindenki erre a karakterre vált és onnantól a zombiknak kapáltak, rendkívül nehéz őket kivédeni. A PopCap ígéretet tett ennek kijavítására, de egyelőre meg kell próbálnunk együtt élni a problémával. A másik ami engem zavart az furcsa mód a menük hiánya: a játék minden egyes opcióját ugyanis a bázisok különböző pontjain érjük el. Ez elsőre tök jó móka, fel lehet fedezni a helyszíneket, azonban mikor hozzászoktunk, akkor zavaróvá válik, hogy egy szimpla „kinyitok két matrica csomagot, felszerelem a karaktereket, elindítok egy multi meccset” folyamat nem három kattintás, hanem egy adag járkálással és töltögetéssel jár.

A Garden Warfare 2 tehát nem lett tökéletes, de még így is egy rendkívül kellemes játék lett. A tartalom bőséges, a látvány lenyűgöző, a hangulat vicces - nem sok multiplayer shooter mondhatja el ezt mostanában magáról. Adjunk egy kis időt, hogy a gyermekbetegségeket kijavíthassák, ha pedig az megtörtént, akkor ez a játék lesz az, amit bátran ajánlok majd a hozzám hasonló „nem túl hardcore” multiplayer shooter kedvelőknek.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

12 órája
6

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

1 napja
7

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

1 napja

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

1 napja
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

1 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

1 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

2 napja
9

Heti megjelenések

3 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

3 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

4 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

5 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

5 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

6 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

6 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

7 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

7 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

7 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

8 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

8 napja
3

Game Pass: mozgolódás március második felében

A hónap végén debütál a Microsoft előfizetéses szolgáltatásában a Diablo IV! De talán a többi érkezőre is megéri odafigyelni.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==