[Teszt] Assassin's Creed Chronicles: Russia

Assassin's Creed Chronicles: Russia

WarhawkLusztig Zsolt2016.02.18. 09:00

A kör bezárult, pont került az Assassin's Creed spinoff trilógiájának a végére. Szívesen írnám, hogy látványosan búcsúzik az utolsó, Oroszországban játszódó rész, de hazudnék: az Assassin's Creed Chronicles: Russia pontosan ugyanolyan középszerű, mint elődei, csak talán picit más szempontból.

Az alapok nem változtak, ahogy Kínában és Indiában úgy itt is egy két és fél dimenziós lopakodós akciójátékot kapunk, mely a jelenkorhoz mindennél közelebb, az első világháború befejezése után, 1918-ban játszódik. Aki nem hiányzott a történelemórákról az tudja, hogy ez az időszak nem volt a legkellemesebb arrafelé, mindez azonban annyira nem érdekli a játék egyik főhősét Nikolai Orelovot, aki elvállal egy utolsó megbízást, mielőtt családjával elhagyná az országot. Valószínűleg senkit nem fog meglepni, hogy az egyszerűnek tűnő feladat a reméltnél lényegesen bonyolultabb lesz és néhány fordulat után már nem lesz igazán tiszta, hogy végül is ki ellen küzdünk. És igen, Orelov csak az egyik főszereplő, az egyik meglepetés, hogy viszonylag gyorsan kapunk egy… nos, nevezzük társnak és kicsit kikacsintva a korábbi részek kedvelőire egy régi ismerős is feltűnik néha-néha. Bár az ACCR története még a sorozat mércéjével sincs a legjobbak között, nekem a trilógia részei közül talán ez tetszett leginkább azért, mert hajlandó volt kicsit elmozdulni a megszokott Assassin vs Templar hacacárétól.

Ahogy a vizualitás is egészen megkapó lett, legalábbis első pillantásra. A korábbi részekhez hasonlóan most is próbálták valamennyire az adott időszakra és helyszínre jellemző hangulatot belecsempészni a látványvilágba, így Kína pergamenvilága, illetve India színtúltengése után most egy alapvetően szomorú és kemény, fehér-szürke világot kapunk, melyben éles kontrasztként jelennek meg a vörös-narancssárga sávok, hátterek. Az összkép nem rossz, azonban egy idő után egész egyszerűen zavaróan kevés lesz ez a nagyjából féltucat színből álló paletta és ezek miatt ráadásul egyszerűen egybefolynak a helyszínek, szinte mindegyik ugyanúgy néz ki. Öröm az ürömben, hogy így legalább a zöld búvóhelyek szépen kiemelkednek a pályák szürkeségéből.

Ahogy említettem, maga a játékmenet nem változott komolyabban, mindössze Orelov speciális eszköztára cserélődött ki. Két új finomságot kaptunk, egy, kicsit a Batclaw-ra hasonlító csáklyát, illetve egy jóféle mesterlövész puskát, amivel egyrészt a játék bizonyos pontjain lehet kacsavadászat-szerűen leszedegetni a katonákat (hasonlóan az ACC India puskás részeihez), másrészt menet közben is használhatjuk - természetesen utána viszonylag nehéz lesz újra árnyékká válni. Egyébként ugyanúgy több sík van egymásra pakolva, ugyanúgy kerülgetni kell a „látlak-háromszögeket”, ugyanúgy osztályozza a játék a tevékenykedésünket. Tartalmi szempontból is megegyezik ez a rész a korábbiakkal: a sztori, illetve annak Plus és Plus Hard módja mellett mindössze néhány különálló challenge room várja a játékosokat.

Nem tudom, hogy valamilyen fura döntés, vagy a negatív kritikák miatt érzett düh állhat a háttérben, de ebben a részben a Climax mintha szándékosan arra hajtott volna, hogy jól kitoljon a mélyen tisztelt játékossal. Az ACCR tele van olyan résszel, ahol azonnal lehet újrakezdeni az adott pályadarabot, ha észrevesznek, amit megfűszerez azzal, hogy sokszor minden előjel nélkül hoz be katonákat természetesen úgy, hogy tuti ne tudjunk már bármit csinálni. A lopakodás egyik alapja, hogy megtanuljuk a mintát és aszerint cselekedjünk, ezzel most szépen sikerült ezt az egészet tökön rúgni. Ha ez még nem lenne elég, akkor pedig amikor éppen nem sunnyogunk, akkor rohanhatunk időre ide-oda, ami hadd ne mondjam mennyire jó móka annál a játéknál, ami továbbra se tud ezer százalékig megbízható irányítást a kezünkbe adni.

Szóval a helyzet az, hogy harmadszorra se sikerült középszerűnél jobb játékot összehoznia a Climaxnak, szerény vigasz csak, hogy összességében a totálisan semmilyen India után itt legalább sztori szempontjából van egy kis érdekesség. És megint le kell írnom, hogy mennyire kár ez, mert pontosan úgy, ahogy Kína és India esetében egy nagy adag odafigyeléssel egészen érdekes dolgokat ki lehetett volna ebből a receptből hozni. Kár érte.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

13 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==