[Teszt] Bombshell

Bombshell

WarhawkLusztig Zsolt2016.02.16. 09:00

Az emlékekből nem lehet örökké megélni, valószínűleg erre jött rá a 3D Realms, vagy a gazdájuk, az Interceptor Entertainment is, így kénytelenek voltak a különböző antológiák és régi címek felmelegített változatai után valami újba fogniuk. A gondolatmenetet csak picit rúgja tökön az, hogy eredetileg a Bombshell se lett volna ennyire új játék, két éve még Duke Nukem: Mass Destruction néven indult a fejlesztése, csak időközben kiderült, hogy a jó öreg Duke papa jogai már a Gearboxnál vannak, így egy kis jogi huzavona után kicsit változott a terv: a játék új címet és új főhőst kapott. Ő lett az eredetileg mellékszereplőnek elképzelt Shelly "Bombshell" Harrison, a géppuska kezű hölgyemény. Hogy mi más változott az elmúlt évek alatt, azt nem lehet tudni, de egy dolog biztos: a Bombshell igen biztos befutó lesz az Év Legrosszabb Játéka versenyben.

Bár az is lehet, hogy a fejlesztők szánt szándékkal egyfajta antijátékként próbálták a Bombshellt bepozícionálni, ha így van, akkor tökéletes munkát végeztek, ennek a játéknak ugyanis egész egyszerűen nincs semmilyen pozitívuma. Hol is kezdjem? Először is tegyük túl magunkat a történeten, legalábbis azon részén, amelyre még hajlandó voltam odafigyelni. Szóval volt egy Kyrron bolygó, ahol a Kyrrek boldogan éltek, aztán a bolygó úgy döntött, hogy inkább belemegy egy napba, ami a Kyrreknek persze nem igazán tetszett, ezért úgy döntöttek, hogy a Kyronite alapú portál technológiájukkal inkább kyrrándulásokat szerveznek másik világokba, jól elrabolni a nyersanyagaikat. Valahogy így jutottak a Földre, ahol nyersanyag helyett az Egyesült Államok elnökét (oppardon, elnöknőjét) rabolták el és Shelly feladata lesz az, hogy őt visszahozza és ha lehet, akkor menet közben seggbe rúgja az összes alient is. A sztori még folytatódik, de megmondom őszintén én a második órára már belefáradtam abba, hogy figyeljek rá, az egész nem sokkal jobb annál, mint amit egy pubertásba érett kanos tini egy unalmas töri órán papírra vet.

Ahogy a karakterek és poénok se sokkal jobbak nála. Én értem, hogy Interceptorék Duke Nukem helyett inkább a Tökös Női Karaktert akarták megalkotni, de Bombshell ennek inkább egyfajta antitézise lett, nagyjából egy fémmelltartóba öltöztetett kocsmai tahóként lehet jellemezni. De még ha sikerült is volna Anita Sarkeesian eszmei játékhősét megalkotni, akkor is sikeresen rúgták az egészet tökön az utóbbi évek legprimitívebb poénjaival. Mármint olyan fegyvernevekkel, mint a Maxigunn, vagy a Personal Missile System (PMS - ééééérted!), vagy az olyan viccekkel, amit még a Móricka magazin szerkesztője is kirostált volna… És nem, a helyzeten az sem javít, hogy a fejlesztők szerint direkt lett ilyen a játék, mert innentől még azt se állíthatom, hogy egyszerűen nincs humorérzékük. Nem, van nekik, csak ritka gáz.

Viszont ezen még át tudnék lépni, ha maga a játékmenet jó lenne - de nem az. A Bombshell valami twin stick akciójátékba kevert platform-ARPG egy jó adag Alien Breed utánérzéssel, de mind az említett játékból, mind a két stílusból sikerült a legrosszabbat kihozni. A mozgás nevetséges (konkrétan csúszunk a pályán), a célzás pontatlan, a fegyverek erőtlenek, de utóbbi annyira nem nagy gond, mivel az AI, mint olyan, nem szerepel a játékban, nyugodtan megvárhatjuk azt is, hogy az ellenfelek maguktól a mélybe zuhanjanak. (Ne tegyétek, ilyenkor sokszor elfelejtenek meghalni és percekig egyfajta kísértetként halljuk még a beakadt hangjukat.) Ja és külön móka, az egészbe kevertek még egy kis platform elemet is, Bombshell is le tud zuhanni a szakadékokba, ami „kitűnő móka” egy ilyen oldalazó, ugráló, lövöldöző akciójátékban! Ráadásul még csak kitalálni se lehet, hogy az út közepén lévő lyuk csak dizájnelem, vagy gyilkos csapda, szóval bakkecskeként pattogva kell sokszor közlekednünk.

A látvány még talán elviselhető is lenne, vannak szebb pillanatai, de belegondolni se tudok, mekkora munka lehetett azt a színskálát összehozni, melynek használatával mind a főhős, mind az ellenfelek totálisan beleolvadnak mindhárom helyszín hátterébe. Szerencsére ha túl akarjuk élni a pályákat, akkor nem is kell annyit a képernyőt néznünk, sokkal hasznosabb a sarokban lévő térképet figyelnünk. Ennek oka egyszerű, a kamerát sikerült olyan brutálisan közel elhelyezni a főhőshöz, hogy mikor a képernyőn feltűnik egy ellenfél, általában már túl késő bármit is csinálnunk, így marad a minitérkép bámulása és az azon felbukkanó piros pöttyök lövöldözése. És akkor még ott a kis szerepjáték elem, ami tényleg csak díszként van a játékban: tudunk pénzt gyűjteni (KY a valuta neve, ami újabb szexista poén, bár az inkább nevetséges, hogy felvéve mágikus módon dollárrá konvertálódik), meg XP-t is, utóbbit a nagyjából féltucat alig használt képességbe, illetve tulajdonság növelésbe tudjuk beleölni, előbbivel pedig fegyvereinket fejleszthetjük. Túl sokat nem érdemes róla beszélni, nem igazán tesz hozzá semmit a játékhoz, nem javít és nem is ront róla. Csak úgy ott van.

Én őszintén megpróbáltam valami jót találni a játékban, egy kis pozitívumot, amit ide a teszt végére biggyeszthetek, de nagyjából annyit találtam, hogy nem különösebben bugos (bár Shelly képes durván beakadni a tereptárgyakba) és viszonylag gyorsan ki lehet belőle lépni. A Bombshell tényleg a tipikus rossz játék mintapéldája, az, amivel a most felnövő generációt az ágy alatti szörny helyett lehet ijesztgetni. Én kipróbáltam - ti ne tegyétek.

***Bombshell | PC (tesztelt)

Kiadó: 3D Realms | Fejlesztő: Interceptor Entertainment***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

10 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==