[Teszt] Sébastien Loeb Rally EVO

Sébastien Loeb Rally EVO

StingerCsere Krisztián Gábor2016.02.09. 14:00

Az idei év egészen biztos, hogy tartalmas lesz a sárdagasztós rallysport kedvelői számára - no nem az időjárás miatt, hanem mert idén több olyan Rally szimulátor, illetve autóversenyzős játék is érkezik, amely a fentebb is említett zsáner rajongóinak igyekszik a kedvében járni. Épphogy átcsúsztunk a februárba, máris itt az első kihívó, mégpedig az olasz Milestone jóvoltából, amely stúdió idén ünnepelve a huszadik fennállását és munkássága alatt szinte kizárólag csak autó- és motorsport játékaival szerzett “hírnevet”.

A Screamert is jegyző csapatnak bizony volt ideje alaposan felkészülni az idei bajnokságra: az áprilisban várományos DiRT Rally 2016 talán legígéretesebb kihívója, amely biztos rajongói talapzaton állva tavaly, a Steam Early Accessnek köszönhetően már megmutatta, hogy mire lesz képes. A nagy nevek és hangzatos buzzwordok mentén azonban a Milestone-t sem kell lebecsülni, ők nem kisebb aduászt húztak elő a WRC világából, mint azt a Sébastien Loeb-et, aki az elmúlt években (évtizedben) gyakorlatilag már mindent megnyert, amit ebben a szakmában csak lehetséges: kilencszer emelte magasba a WRC világbajnoki trófeáját, megnyerte a legendás Pikes Peak International Hill Climb-et, és kiváló helyezéseket tudhat maga mögött a Dakar Rally-n, a WTCC sorozatban és a 24 órás Le Mans versenyeken is. Loeb egy ikon - legenda a jelenkor számára, így az ő munkássága és életvitele köré építeni egy játékot nem kis feladat: sikerrel, ugyanakkor buktával is járhat, így különösen jól jött az olasz srácoknak, hogy mester kapcsolata a videójátékokkal nem újkeletű, korábban a PS-exkluzív Gran Turismo 5-ben is technikai tanácsadóként működött, hogy végül aztán a játék rally módjának virtuális mentorává váljon.

Jelenléte hasonló, ha nem monumentálisabb erejű a Sébastien Loeb Rally EVO-ban (SLR) is: az egész játékot áthatja az iránta érzett tisztelet és a tartalom is ennek megfelelő: nem csak a játék mentora, de a Loeb Experience révén a karriermódban szinte teljes egészében végigcsúszkálhatjuk a munkásságát, részt vehetünk az összes nagyszerű rallyversenyen, próbára tehetjük magunkat olyan legendás rally helyszíneken, ahol ő is otthagyta a keréknyomát, sőt: a játék ezen fejezete igazi életpályás anekdota, mivel valós felvételek és érdekes videóinterjúk tarkítják az egyes játékmódokat, vagy eseményeket, így az akkora rally fanatikusok mint jómagam, térdig gázolhatnak az izgalmas és szakmai szemmel is érdekes tartalomban, mivel mentorként Loeb nem csak mesél, de a versenyzés technikai fortélyairól is elárul egy-két titkot.

Loeb amellett, hogy központi szerepet játszik az SLR-ben, gyakran boríthatja a karriermód relatíve kiszámítható sorrendjét is: Ha jók az eredményeid a létra egyes fokain, már rookie kategóriában kaphatsz meghívást a Loeb Experience zárolt versenyeire, ahol aztán ha rendre teljesítesz, végül Loeb irányításával és csapatjával részt vehetsz a Legendás Pikes Peak-en is. Az egyes invite-ok általában a győzelmek alapján emelkedő World Standings bizonyos pontszámait elérve nyílnak meg, így minden dobogós helyezésért kiemelkedő pontozásban részesülhetsz, amely szép lassan juttat el a csúcsra, ha kitartó vagy (ouch!). A Loeb-kísérte vendégszereplések általában egy előre meghatározott autóval száguldhatók végig, már amennyiben teljesíteni tudod őket: hiába Válnak elérhetővé rookie fokozatban, a játék által megkövetelt (?!) tapasztalat híján eleinte esélytelen a teljesítésük... még szerencse, hogy a meghívásos versenyek a Loeb Experience-ben később bármikor újrapróbálhatóak, ha a kontroller összetört burkolattal a sarokban végzi - erre pedig számtalan jó esély kínálkozik majd...

Na, de mit is tartalmaz még ezen kívül az SLR? Nem túlzás azt állitanom, hogy a Milestone brutális mennyiségű tartalmat pakolt a játékba: összességében nyolc különböző hivatalos Rally eseményen tehetjük próbára magunkat, de túrhatjuk az aszfaltot/murvát/havat/sarat öt Rallycross pályán is, ráadásul a játékmenetet mélyíti, hogy utóbbiak bizony speciális versenyek formájában is rendre felbukkannak. Ez a fajta opció már a DiRT-ben is nagyon jól mutatott és itt is feldobja a mezei száguldozást: találkozhatunk a jól ismert elimination (az utolsó kocsi időközönként kiesik), a szakaszkörverseny (a legjobb szakaszidők alapján dől el a verseny), a gateway challenge (az ideális v. épp ellenkező irányban levő kapuk megadott pontján kell áthaladni a legrövidebb idő alatt), a trajectory (bóják közt kell a legjobb időt lefutni) vagy a joker körverseny (a pálya egyik mellékszakaszán 1x át kell mindenképp hajtani) opciókkal is, melyek üdítőek lehetnek 1-1 negyedórás, nem ritkán 10-15 km hosszú és havas-erdős idegtépő verseny után.

Persze a korona ékköveként szerencsére a Pikes Peak is a versenynaptár részét képezi, hiszen a játékban több, mint 300 km-nyi csík áll a rendelkezésre a versenyzéshez, ráadásul ezek döntő többsége a valós nyomvonal alapján modellezett izgalmakat kínál. A versenyhelyszínek között az összes mára klasszikus helyszín képviselteti magát - részben a már jól megszokható egyedi terepviszonyok, részben pedig asajátos környezetük miatt: Ausztrália, Svédország, Mexikó, Franciaország, USA, Olaszország, Finnország és Nagy Britannia csodás helyszínéül szolgálnak a játéknak és az adott autóosztály / évjárat vagy időjárási viszony (napsütés, eső, hó) miatt folyton változó feladatok elé állítják a stílus kedvelőit.

A tartalmas karriermód is ennek jegyében vezeti be a játékost az elit csúcskategória, az EVO széria által kínált izgalmakig: a ranglétra legalsó, rookie fokáról indulva bizony iszonyatosan hosszú az út a brutális teljesítményű igazi autócsodákig, amelyből az elit kategória képviselői itt is a rally világ nagyágyúi. A játékban összesen ötvenféle különböző legendás, vintage, klasszikus, kitcar, trailblazer, vagy EVO szériás járgány volánja mögé ülhetünk be és vezethetjük győzelemre őket a kritikus órával, és versenytársainkkal szemben. Számomra külön érdekes, hogy a játék az egyes kategóriák alapján próbálja meg besorolni a kihíváshoz mérhető autók választékát, így a szinte vezethetetlen autóktól kezdve, a rally történelem legendás ikonjain át a modern brutális Subaruk, Mitsubishik, Fordok és Citroenek világáig egészen biztosan megtanuljuk majd tisztelni a kormány mögött található vasak lelkivilágát. Az is érdemre méltó, hogy a Milestone becsületes kutatómunkát végzett az egyes autógyártók és modellcsodáik rallytörténelmi jelentősége miatt, így a töltőképernyők vagy az autóinformációk között szép számmal olvashatunk történelmi utalásokról, technikai szempontból érdekes részletekről, de a sport pioneerjeiről is. Az autócsodák bemutatása mellett mára már alap követelmény a külcsín átszabása, így a kocsik festése limitált mértékben ugyan, de az SLR-ben is testreszabható, így a színválaszték melletti felcicomázásra már kész skinekkel készül a játék - legyen az egy egyedileg feltett minta, vagy a csapatunk univerzális logója.

Nem is lenne rally játék az SLR, ha nem adna lehetőséget a kocsik lelkivilágánaban való turkálásra: a bütykölés itt is a versenyzés szerves része, a Car Settings pedig lehetőséget ad a válaszott járgány adott pályához történő maximális áthangolására. Első-hátsó felfüggesztés, váltóáttétek, fékerő eloszlás és egyéb aerodinamikai jellemzők aprólékos finomhangolására van lehetőség, amely érintetlenül hagyva ugyan érdemi eredményt hoz, de minden vezetéstechnikai és műszaki segítséget kikapcsolva ún. natív-szimulátor módban bizony már elengedhetetlen lesz a győzelemhez. Külön kiemelném, hogy a Pacenotes Tutorial részletesen elmagyarázza a rallyjátékok segédpilóta szakzsargonját, beleértve a jelek, számok, kötőszavak és vezényszavak jelentését, így a Master kategóriát megnyitva már nem fog gondot okozni, ha nem tudunk odafigyelni a játék által mutatott piktogramok sokaságára: a puszta beszédből is érteni fogjuk, hogy a “Left 3+ into Bump, very long, don't cut, keep right, tightens” mi a bánatot jelent a következő bal kanyar után.

Jogos a kérdés, hogy ha ennyi tartalom és pozitívum van a játékban, akkor miért csak a középmezőnyben bőgnek fel a motorok ? Nos, ez a legfájóbb az egészben: hosszú évekkel ezelőtt a nagyszerű SBK sorozat sikerei után végrehajtott budget-mélyrepülés rányomta a bélyegét az olasz stúdió égiszére, amelyből a jóárasított fejlesztésnek köszönhetőn azóta sem sikerült kievickélni rendesen: a Sébastien Loeb Rally hozhatta volna el a biztos kiugrás lehetőségét a csapat számára, ám ahogy az a demó tapasztalatok után világszerte lecsapódott, a végleges produktum sem teljesít azon a KÉT valóban kulcsfontosságú részleten, amely a rallisport autóverseny-szimulátorok non-plusz ultrája és egyben legfontosabb játékbeli eleme: a fizikai modellen és a hanghatásokon.

Mindvégig úgy éreztem magam, mintha valami vicc áldozata lennék: a Loeb-központú tartalmi körítés valóban dícséretet érdemlő hozzáállása és az ígéretes kampány kettősének lila ködje a Start Race után valami keserédes bohózatba fordul, amely egy olyan párhuzamos világban játszódik, ahol a fizika törvényszerűségeit komoly anomáliák, láthatatlan falak, bukkanók, és jégből készült, szappanos aszfalt tarkítják. Egyszerűen nem tudom eldönteni, hogy az olasz srácok vagy nem ültek még soha rallyautó volánja mögé, vagy nem láttak egyetlen közvetítést sem (azt már nem is feltételezem, hogy próbálták-e a Codemasters játékait) de az biztos, hogy a játék fizikai modelljét az előző és talán az azt megelőző generáció rally játékai is lazán kenterbe verik. Felfoghatatlan, már csak Loeb aktív közreműködése miatt is...

Hol is kezdjem: az autónak egyszerűen nincs súlya. Mindegy, hogy milyen körülmények közt nyomjuk a gázt, a kocsi úgy táncol az úton, mintha csak jégen csúszna. Olyankor pattan meg a falon, mikor egyenes és sík felülettel érintkezik és úgy törik rommá egy egyszerű alumínium kerítésnek hajtva, mintha 200km/h-val száguldana egy betonfalba. A kéziféknek sincs a valósághoz semmi köze: nem tudod eldönteni, hogy milyen erővel nyomd vagy hova húzd a kormányt közben, mert teljességgel kontrollálhatatlanná teszi az autót, így tiszta lutri az egész. Ugyanazon úttípuson, ugyanolyan erőt kifejtve egyszer megpördülsz, másszor a falnak csapódsz, vagy felborulsz - csak látnám azokat a manókat, akik átemelik az autót a holtponton, mert a valóságban nincs az a fizikai törvény, amely ezt természetileg lehetővé tenné.

Versenyhelyzettől függetlenül, a fizika törvényeinek ellentmondva csattansz neki fának, falnak, ároknak, hogy aztán olyan szögből pördüljön vissza a kocsi négy kerékre, amelyre még Houdini sem képes. Az sem ritka, hogy teljesen lehetetlen pózokban, két pixelben fennakadva ragadsz a fák közt, ahonnan nincs más visszaút, csak a restart: nincs auto/manual reset és ha a flashback éppen nem aktív, hiába vezettél tökéletesen végig, a fennmaradó párszáz métert elbukva kezdheted elölről a versenyt... Apropó, flashback: a rendelkezésre álló időtartam olyan rövid, hogy gyakorlatilag semmire sem jó, az első néhány mp-ben szinte semmi sem történik, a maradék pedig arra elég, hogy a csattanás kellős közepébe, vagy éppen elé tekerje az időt vissza.

Az út szélén található árkokban vagy töltésen rendre láthatatlan anomáliákba lehet hajtani, amelytől mint egy gumilabda, kiszámíthatatlan módon pattogni kezd a kocsi - akár artistának is érezhetnénk magunkat vezetés közben, beleteszünk egy-két ötös pördületet a levegőben, hogy aztán mintha mi sem történt volna, négy kerékkel visszatérve az aszfaltra, Trackmania-szerűen zúzzunk tovább egyenesen, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga. A nézőkért aggódni úgyis felesleges, a távolról papírmasénak látszó, közelről kb. négy (!) mozgásfázissal rendelkező NÉMA közönség ugyanis tudomást sem vesz erről, ugyanúgy fapofával bámulják a 150km/h-val beléjük szálló roncsot, mint a szemközti pixelfalat. Nincs sikoltozás, rajongói kolomp, kürt vagy zúgolódás sem, szurkolás meg pláne - a közönség sorai némák mint a sült hal, csak elvétve hallani egy “huuuj” vagy “woooo” kiáltást, így mindvégig olyan érzésem volt, hogy a balesetet okozó bírósági tárgyalásomon ülök, a szalag szélén pedig az esküdtszék morfondírozik csendben az ítéletemen.

Driftelésről, csúsztatásról ne is álmodjunk, a rallyversenyzés alap momentumát, a szépen kézifékkel vehető hajtűkanyarokon való technikás áthaladást, vagy a hosszú elnyújtott kanyaroban történő íves áthaladást mintha szanálták volna a játékból: mondjuk ezzel a kézifékkel nem is lehetséges, és akárhogy állítjuk a fékerőt, vagy próbálunk finoman, esetleg durván befordítani az autót, tízből egyszer talán ha sikerül - akkor is teljesen a véletlenen múlik az egész. Nem akartam elhinni, így egy szomorú pillanatomban elindítottam ismét a DiRT 3-at, és összehasonlítva a lassan 6 (!) éves játékkal, lesújtó (mit lesújtó, megsemmisítő!) volt a különbség.

Törésmodellt se keressünk, a berepedt szélvédőn és a lehulló visszapillantón kívül maximum csak horpadt kasznielemekkel operál a játék. A hangulat koporsójába az utolsó három szeget a hanghatások teljes összeomlása adja meg: egy dolog, hogy nem érezzük az autó rezdülését, még csak nem is halljuk azokat! Egyszerűen NINCS se nyekkenés, csikorgás, súrlódás vagy zúzódás effekt, nem nyeklik a lengéscsillapító és hiába kapcsolunk a motorháztető-kamerára, nem zenél nekünk ott semmi: nem visít a hajtáslánc, nem sípol a turbó, és nincs semmilyen sérülés zaj sem, ha a szalagkorlátnak vagy sziklafalnak csapnánk a kocsi fenekét...

A kipufogó durrogása konkrétan vicc kategória, a mély és tompa puffanás nemhogy nincs szinkronban az felengedett gázpedállal és az ennek következtében a kipufogódobban elégő üzemanyaggal, mégcsak nem is életszerű és inkább idegesítő, mint élvezetes. Az azonos osztályban választható kocsik közül néhány ráadásul ugyanazt a hangszettet használja, így legyen az egy Volkswagen vagy Renault Clio, ugyanazt a mákdaráló hangot halljuk, bármelyiket is tapossuk. Egyszerűen hang és fizika terén nincs semmi, ami ezt a játékot megmenthetné a súlyos vereségtől egy DiRT- vagy bármelyik másik rallyjátékkal, pl. a WRC-vel szemben.

Az ordító hiányosságoknak azonban még közel sincs vége és a fekete lyukak ugyanúgy felfedezhetőek a látvány terén is: a felbontáson kívül a játék az előző generációban ragadt, így szépen hordozza magán a hanyag grafikai tervezés tipikus stigmáit, azaz: a röhejes fűcsomókat és bokrokat (amelyeken fennakadsz!), az elnagyolt közönséget és startvonalat, a bumfordi AKADÓ árnyékokat, a szegényes pályamenti objektumokat, a pop-upolt utólagosan megjelenő textúrákat verseny közben és még sorolhatnám. Persze látni az igyekezetet a valóság alapján modellezett pályarészleteken, de olyan szinten tapintható a különbség a helyszínek kvalitása között, mintha nem is ugyanaz a csapat készítette volna a játékot. A framerate problémák sem tesznek jót a végső ítéletnek: Finnországban pl. az erdős szakaszokon úgy 15-20FPS-re esik a képfrissítés hogy csakúgy puffan, míg a látszólag sokkal részletgazdagabb környezetben tökéletesen tartja a harmincat... (XO-n teszteltük a játékot - a szerk.) A sok és hosszú töltés már csak hab a tortán, mint ahogy a monoton zenei aláfestés is, amely eleinte még csak-csak elmegy, de húsz óra után már inkább idegesítő, mint zavaró... nem tudom, hogy milyen állapotban került kiadásra az SLR, de nem sok jóval kecsegtet a kérdés, ha a premiernapos 7 GB-os (!) javítócsomag után is ilyen állapotban leledzik a Milestone játéka.

Mindent összevetve tehát elég vegyes az összkép: a szépen felépített kampány, a bőséges mennyiségű tartalom és versenyzési lehetőség jól példázza, milyen szavatos lehet egy logikusan felépített rally szimulátor, amely a valósághű környezetet utánozva egy igazi többszáz lóerős fenevad pilótafülkéjét varázsolja a nappalikba - de mindez komoly csorbát szenved, ha a szórakozást jelentő lényegi rész, az autóversenyzés fizikai modellje, irányítása és ezek velejárói több sebből vérzenek. Ha elhagyjuk a szimulátor jelzőt és együtt tudunk élni a játék betegségeivel (feltételezve, hogy a Milestone egy-két folttal helyre tudja tenni a problémákat) még egy erős középkategóriás rallyjáték is válhat a Sébastien Loeb Rally EVO-ból, de egy biztos: április után, a DiRT Rally megérkeztével vajmi kevés esélye lesz ringbe szállni az idei év bajnoki címéért - ez pedig intő jelzés lehet az olasz srácok jövőbeni terveire nézve is.

***Sébastien Loeb Rally EVO | XO (tesztelt), PS4, PC

Fejlesztő: Milestone***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

2 órája
2

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

18 órája
5

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==