[Teszt] Klaus

Klaus

WarhawkLusztig Zsolt2016.02.05. 09:00

Néha megéri böngészgetni egy-egy konzol online boltjának rejtettebb zugaiban, ki tudja, milyen kincsre bukkanhatunk egy-egy porosabb polcon? Itt van példának okáért a Klaus, melyről szinte biztos vagyok, hogy még a leghűségesebb Sony-szamuráj se hallott, pedig tessék, (egyelőre) csak PlayStation 4-re jelent meg, ráadásul egy meglepően kellemes logikai-platformer keverék.

Klaus a játék főszereplője is, vagy legalábbis a férfi, akinek ez az öt betű van a karjára vésve - azért használja ezt névként, mert emlékek nélkül ébredt egy alagsorban. Innentől pedig nem meglepő, hogy a feladatunk az lesz, hogy őt kiszabadítsuk, illetve esetleg menet közben rájöjjünk, ki is ő, illetve mit is keres itt. A feladat nem sokban tér el a szokásos „amnéziás-menekülős” játékok legtöbbjétől, inkább a megvalósítás különleges, kezdve azzal, hogy Klaus egyre inkább tudatában van annak, hogy mi, a Játékos is létezünk. Kezdetben csak örül annak, hogy segítünk neki bizonyos tereptárgyak mozgatásával, azonban később, ahogy a sztori bonyolódik egyre inkább zavarni kezdi, hogy kénytelen a mi kényünkre-kedvünkre tenni egészen addig a pontig, míg úgy nem dönt, hogy megpróbál nem engedelmeskedni az irányításunknak. A folyamat jól felépített és érdekes, külön mókás, ahogy Klaus kommunikációját a pálya egyes elemei közé helyezték, ezzel egy kicsit különlegesebb színezetet adva a dolognak.

Ahogy maga a játékmenet is egészen különleges, hiszen Klaus direkt terelgetése mellett sokszor nekünk kell a pálya egyes elemeit is irányítani, melyet az irányító érintőfelületének birizgálásával érhetünk el. Ezzel kicsit bonyolódik a dolog, hiszen sokszor egyszerre kell figyelnünk a főhős és a környező tárgyak helyzetére is, de ez általában maximum egy-két próbálkozásból megoldható. Ha pedig ez nem lenne elég, akkor viszonylag hamar egy társat is kapunk, K1 Klaus szöges ellentéte: nagy, lassú, cserébe viszont erős és hatalmas ruháját pedig képes ejtőernyőként is használni. Kicsit olyan az egész, mint amilyen a Lost Vikings volt régebben, míg Klaus képes nagyokat ugrani és kisebb helyekre bebújni, addig K1 inkább az erejére hagyatkozik - a kettejük képességeinek együttes használatával tudunk a pályák végére érni.

Mely pályából egészen sok van, már-már merem azt állítani, hogy túl sok is. Hat különböző terület, melyekben öt-öt fejezet van, fejezetenként néhány pályával - nem kis falat! A probléma az, hogy bár az újabb helyszínek rendre más és más veszélyeket emelnek be a játékba, a sok apró pálya miatt kicsit elnyújtottnak érződik az egész. Erre ráadásul a sztori szempontjából sincs szükség, sőt, annak dinamikája képes kicsit leülni éppen azért, mert egész egyszerűen túl sok apró pályára darabolják el. Ettől függetlenül aki tartalmas játékot keres az nem fog csalódni, a sztori önmagában kínál olyan 6-8 órányi tartalmat és akkor még nem is beszéltem a jól eldugott, cserébe a játék legkülönlegesebb élményeit kínáló rejtett pályákról, a két különböző befejezésről, vagy a történet befejezése után megnyíló Arcade módról, melyben a speedrun-rajongók találják meg a maguk örömét.

Technikai oldalról sincs szégyenre oka a játéknak. Nem mondom, hogy a kétdimenziós platformer témából nem lehet többet kihozni, de a Klaus pályái, ha kinézetre egyszerűek is, jól felépítettek, a pasztell színek miatt karaktereink nem olvadnak bele a háttérbe és kitűnő szintipop dallamokat csatoltak melléjük. Engem egy dolog zavart csak, viszont egy platformernél ez főbenjáró bűn: karaktereink, főleg a gyorsabb Klaus irányítása lehetne pontosabb, túlságosan sokszor éreztem forróbb helyzetekben, hogy nem az én hibám volt, hogy hősöm egy veremben végezte. Öröm az ürömben, hogy a pályák bőségesen el vannak látva checkpointokkal, de azért nem örülök, hogy sokszor kénytelen voltam ezekre számítani és nem a főszereplők ügyességére.

Minden hibája ellenére azonban egész egyszerűen nem tudtam abbahagyni ezt a játékot. Az ügyesen adagolt kihívások és rejtélyek, a főszereplő monológjai és úgy összességében a történet folyamatosan hajtott és biztos vagyok benne, hogy később újra vissza fogok térni a kimaradt dolgokat felsöprögetni. Ahogy mondtam, érdemes néha a boltok rejtettebb zugában kutakodni, mert mindig öröm, ha egy ilyen finom darabra bukkanunk.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

10 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==