[Teszt] WWE 2K16

WWE 2K16

VegaNagy-Sz. Ferenc2015.11.15. 23:06

Az éventre frissülő sportjátékok hosszú időn keresztül főleg arról szóltak, hogy az aktuális adatbázis minél frissebb legyen, a rajongók ne hiányolhassanak senkit a kedvcenceik közül. Ezután jött az a trend, hogy már nem csak a jelen, hanem a múlt is egyre komolyabb szerephez jutott. Amikor már játékmódokban nehéz megújulni és alig van változás, amit időszakosan le lehet követni, vissza kell nyúlni az egykori sztárokhoz, aztán bepakolni őket is a nosztalgiázóknak. De egyszer ők is elfogynak. És akkor nincs más lehetőség, a jövőbe kell tekinteni. Aki 2015-ben követi azt, hogy merre tart a pankráció, és hajlandó a kommersz felszínnél mélyebbre is bekukucskálni, az láthatja, hogy az NXT-ről szól szinte minden. A piacvezető cég farmszervezete ügyesen vegyíti a magas produkciós értéket a függetlenek mainstreamtelenített (bocs) világával, igen nagy sikerrel. Az NXT maga a WWE és a pankráció jövője. És mint ilyen, a legfontosabb kérdés az volt a WWE2K16-tal kapcsolatban, hogy milyen súllyal fog megjelenni benne az egyre nagyobbra növő szervezet.

De haladjunk szépen sorban, időrendben, a múlt felől indulva. A sajtóközlemények büszkén hirdetik, hogy az idei epizód rostere a valaha volt legteljesebb, a tavaly közel hetvenes listára majdnem sikerült ráduplázni, ami az irányítható karaktereket illeti. Mivel az egyik központi játékmód Stone Cold Steve Austin WWF-en belüli karrierjét követi végig, így az 1996 utáni időszak figuráira számítson mindenki. A megnyitható elemek egyébként szinte mind ebben a módban szerezhetők meg, épp ezért érdemes ezzel kezdeni a játékot. Sok-sok videóbejátszással tarkítva haladunk végig a fontosabb eseményeken és párharcokon, minden mérkőzésen konkrét objektívákat kell végrehajtanunk, hogy leutánozzuk a múltban történteket. Ezzel már próbálkoztak korábbi játékokban is, a talán túl karikaturisztikusra sikeredett WWE All Stars tulajdonképpen teljes egészében eköré volt építve. A meccsek sokszor teljesen lemásoltatják velünk a fontosabb mozdulatokat és fordulatokat. Persze az, hogy engedelmesen végigcsinálunk mindent, nem jelenti azt, hogy meg is nyerjük az összes csatát, a múltat nyilván így sem változtathatjuk meg. Attól függően, hogy mennyire akar valaki mindent megnyitni, akár tíz órát is bele lehet tenni Stone Cold történetébe, bónuszként pedig egy-két igazán érdekes információval és összecsapással lesz gazdagabb az, aki nem ismeri az Attitude-éra előtti karrierjét. Aki igen, az repetázhat, nem fogja megbánni.

Ennyit a múltról. A jelent és a jövőt főleg a karrier mód képviseli, több-kevesebb sikerrel. Elöljáróban: ez egy igen jól átgondolt és összerakott játékmód. Olyannyira senkiként kezdjük, hogy még azért is meg kell küzdenünk, hogy egyáltalán kapjunk egy meccset. Ha azonban beindul a karrierrünk, egyre komolyabb lehetőségeink lesznek. Párharcokban veszünk részt, kezdetben inkább minket találnak meg, később mi mondjuk meg, hogy ki nem tetszik nekünk. Az NXT után a Superstars-ban is jelenésünk lesz, aztán jön a WWE fő rostere és a fontosabb műsorok. Egyre komolyabb övekért birkózhatunk, érdekesebb meccstípusokban vehetünk részt, PPV-ken léphetünk fel, partnert választhatunk magunknak. A karrier mód tulajdonképpen akár évtizedeken is keresztülívelhet, egyrészt mert a cél a Hall of Fame tagság megszerzése (amihez olyan hosszú távó objektívák vezetnek, amelyekhez eleve évek kellenek), másrészt mert a fejlesztési rendszer elég szigorú, rendkívül sok magas élvezeti értékkel bíró meccset kell letudni ahhoz, hogy költhessük a pontjainkat. És lesz mire, vehetük egy csomó passzív és aktív képességet, menedzsert magunk mellé, fejleszthetjük a tulajdonságainkat (van belőle vagy negyven, nagyjából azt is meg tudjuk határozni, hogy a bal lábunk mennyire legyen ellenálló). Szóval igen hosszú út áll előttünk, amíg eljutunk a kilencvenes értékelésű sávba. Az egész módnak remek íve van, egyre több lehetőség nyílik meg, hosszú távon is élvezetes tud maradni, szóval összességében mindenképpen a WWE2K16 legjobban eltalált része.

Más nagyobb játékmód pedig nincs. Illetve dehogynem, van több mint egy tucat, de azok inkább a különböző meccstípusokra építenek mind, önmagukban nem állják meg a helyüket. A Road to Wrestlemania és az egyéb nagyszabású események ezúttal kimaradtak. És jó, hogy ennyire körbejártuk a keretrendszert, de mi a helyzet magukkal a meccsekkel? A pankrációs játékok ugyebár elég sajátos mechanikával bírnak, általában vegyítik a lassú, szituációfüggő megoldásokat a rendkívül gyors reflexeket igénylő reakciókkal. Ez azt jelenti, hogy nem kombókat hajtunk végre, mint egy verekedős játékban, hanem az adott szituációnak, helyszínnek és a rendelkezésünkre álló eszközöknek megfelelően választjuk ki, hogy mivel faragjuk le az ellenfél energiáját. A használható gombok száma már-már viccesen kevés, de a lényeg pontosan az, hogy mikor, milyen pozícióból mit választunk. Az ütés gomb egészen mást csinál, ha földön fekvő ellenfélre alkalmazzuk, és megint mást, ha a legfelső kötélen állva használjuk. Nem mindegy az sem, hogy az ellenfél melyik testrésze milyen pozícióban áll hozzánk képest, máshogy kell satuba szorítani a fejet és megint más az összes submission mozdulat elővarázslásának a módja. Alapszinten bárki elprüntyöghet vele, komolyabb eredményeket azonban csak akkor lehet elérni, ha tökéletesen ismerjük a kiválasztott pankrátok összes mozdulatát. És még ez is kevés, ugyanis minden támadás megkontrázható, erre nagyjából egy tized másodpercünk van, ha sikerül, mi kerülünk ki jól a szituációból, ha nem, még nehezebb dolgunk lesz. A mozdulatok lassú, néhol taktikus kivitelezése és a riposztok villámgyors váltakozása egészen sajátos ritmust kölcsönöz a játéknak, amit az időről időre felbukkanó minijátékok és a staminával való bűvészkedés csak még érdekesebbé tesz. (Nem tudsz ám akármennyit futni és ugrálni, de nem ám!) Az biztos, hogy ilyen szempontból semmi máshoz nem hasonlítható a WWE2K16 és egészen egyedi élményt nyújt. Mindenkinek ajánlom, hogy tegyen egy kirándulást a moveset-összerakó menüben, és nagyjából látni fogja, hogy miből és hogyan épül fel a játék animációs rendszere, még ha elsőre nem is tűnik fel a dolog, döbbenetes mennyiségű anyag van benne.

Azért az élmény korántsem mindig felhőtlen, vannak érthetetlen hiányosságok. Oké, hogy jelen van az NXT, csak éppen a pankrátorai közül alig kerültek be néhányan a rosterbe, akiknek pedig sikerült, azok is inkább a WWE-ben vitézkednek már mostanra. Ugyanilyen fura, hogy miközben Stephanie McMahon meghirdeti a női forradalmat a szervezetnél, a dívák szerepe abszolút másodlagos, szinte csak tölteléknek kerültek be. Míg a Fifa teljesen behozza a női focit a játékba, a WWE szinte zárójelbe teszi őket. Az is nagyon szomorú, hogy még mindig úgy néz ki a játék, mintha az előző generáció elején jelent volna meg, a mobilos WWE Immortals oda-vissza veri látványban (és nem lehet a közönséget sem mentségként felhozni, az Electronic Arts sportjátékaiban kb. tíz éve néztek ki így a szurkolók). Az még nem lenne baj, ha a kinézet kopottas lenne, az már sokkal inkább, hogy a modellek néha teljesen viccesen festenek. Shawn Michaels tiszta Flipper Öcsi, Bret Hart egy az egyben Kozsó, de szinte mindenkiről megvan a véleményem, legtöbbjük közelről még csak nem is emlékeztet eredeti önmagára. A világ legbonyolultabb animációs rendszere van a játékban, de normális karaktermodellezőre nem futja, ez viccnek azért durva. És a negatívumok között itt van még a nem igazán pörgő multiplayer is, sajnos már a megjelenés után néhány héttel sem tiporják egymást az emberek a szervereken, valahogy az elmúlt években egy hasonló műfajú játékra sem emlékszem, ami a multiba is bevonzotta volna a játékosokat.

Persze mindez aligha számít, hiszen a 2K16 teljesen egyeduralkodó a piacon, a játékmenete pedig pont annyira változatos és élvezetes hosszú távon, amennyi elegendő ahhoz, hogy a rajongók idén is megvegyék. Mert legyünk őszinték, aki nincs oda meg vissza a pankrációért, azt a legkevésbé sem fogja érdekelni a játék. Aki ellenben kedveli a sport és a szórakoztatás eme keverékét (és a tavaszi nyolcezer fős arénás WWE-rendezvény azért rámutatott, hogy hazánkban is vannak azért jópáran ilyenek), az ötven-száz órát egészen biztosan bele tud tenni, mire minden apró darabkáját felfedezi és megismeri a WWE2K16-nak. Mivel azonban néhány óra után igen repetitívek lesznek az öt-tíz perces menetek, így főleg a körítés és a szórakoztatás-faktor viszi a hátán az egészet. Hiába a különböző mérkőzéstípusok, egy idő után túlzottan is rutinszerűvé válik a legtöbb meccs, hamar több örömöt fogunk lelni abban, hogy végigpróbálgatunk mindenkit, mintsem abban, hogy tökélyre fejlesszük a tudásunkat. De sebaj, élvezze ki mindenki az öregfiúkat, jövőre ugyanis már egészen biztosan az NXT-ről fog szólni az aktuális felvonás. Idén kimaradt a ziccer.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Bemutatkozott a Marvel Rivals, bezár a Smilegate Barcelona - ez történt szerdán

Továbbá: NOTTOLOT, Doronko Wanko, Boomeroad, Metal: Hellsinger, Hellgate: Redemption, Yellow Brick Games, No Man's Sky.

4 órája
2

PlayStation Plus: az áprilisi hármas

Űrvarázsló, kockaland és kicsontozott rogulike.

15 órája
4

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park, ám ezúttal szolgáltatásalapú multiplayer hack n slash formájában. Avagy lehet-e várat építeni Kula Bából?

20 órája

Stellar Blade

A nagyközönség előtt próbálhattuk ki a SHIFT UP közelgő akciójátékát. De a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk.

22 órája
4

Judas részletek, új Marvel játék közeleg - ez történt kedden

Továbbá: It Takes Two, Another Crab's Treasure, The Stanley Parable, V Rising, Dollhouse: Behind the Broken Mirror.

1 napja
1

The Thaumaturge – Depresszió és ördögűzés Varsóban

Vannak azok a játékok, amiket úgy lehet a legkönnyebben jellemezni, hogy fél pillanat alatt lehozzák az embert az életről, de jó értelemben véve, a The Thaumaturge pedig pont egy ilyen cím. A lengyel Fool’s Theory legújabb alkotása már a Steam Next Festen bemutatott demójával belopta magát...

1 napja

Stellar Blade demó, live service játék a Bend Studio-tól - ez történt hétfőn

Továbbá: Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, The Elder Scrolls, Judas, handheld Xbox élmény.

2 napja
9

Heti megjelenések

3 napja
6

Outcast: A New Beginning - visszatér a kitaszított

Ulukai visszatérése egy hihetetlen történet. Szinte nem is lehet annak a szentimentumnak megfelelni, amivel a játékos az első epizódra gondol vissza. Most huszonöt évvel később nem csak Laura Palmer, de Cutter Slade is visszatért, így megnéztük, mit tudnak Adelpha lakói kínálni számunkra 2024-ben. Teszt!

3 napja
5

Taxi Life - über kis taxi?

Verőfényes katalán napsütés, és kellemesen ismerős nyíltvilágú játékmenet, mindez közel 460 kilométernyi barcelonai úthálózattal megspékelve. A Taxi Life-tól sokat vártak a könnyed polgári járműszimulátorok fogyasztói, és bár az alapok ígéretesek, ez a taxitársaság bizony messze van még a piacvezetőtől...

4 napja
4

Dragon's Dogma 2 - a sárkány éve

A Dragon’s Dogma cím azoknak is ismerős lehet, akik a 2012-es, mára már ikonikussá vált játékkal nem is játszottak, hiszen 2020-ban egy Netflix animációs sorozat is igyekezett bemutatni ezt a különleges világot. Nagy kihagyást követően, a napokban azonban megjelent a játék folytatása, amely még kifinomultabb játékmenetet, és még grandiózusabb kalandot ígér!

4 napja
27

Csúszhat a GTA VI, törölt Overwatch 2 tartalmak - ez történt pénteken

Továbbá: Final Fantasy XVI, Soulframe, Assassin's Creed Jade, SWORN, Larian Studios.

5 napja
9

A Future Games Show-n túl – ez történt csütörtökön

Shadows of the Damned: Hella Remastered, Broken Roads, Dead Island 2, Soul Covenant, Maliki: Poison of the Past, Blackout Protocol, Inazuma Eleven: Victory Road, Loretta, Anomaly Collapse, Shinji Mikami.

6 napja
2

Több mint 40 játékkal töltötte meg a csütörtök estét a Future Games Show

Összefoglaló a 90 perces traileráradatról.

6 napja
9

Rise of the Ronin

A Team Ninja ismét maradt a bevált formulájánál, ezúttal azonban egy nyílt világba ültette azt. A nagyobb játéktérrel pedig egy nagyobb közönség felé is nyitni akartak. A végeredmény? Nem hibátlan felemelkedés, de érdekes fúzió.

7 napja
6

Final Fantasy VII Rebirth

Eltelt idestova több, mint negyed évszázad, mióta boldog tizenévesként először tudomást szereztem arról a csodáról, amit Final Fantasy 7-nek hívnak.

7 napja
14

Marvel 1943 leleplezés, Chrono Odyssey erődemonstráció – ez történt szerdán

Továbbá: Golden Lap, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Alpha Protocol, Dragon Ball: Sparking! ZERO, Epic Games Store, CorpoNation: The Sorting Process, Final Fantasy VII Rebirth, Card-en-Ciel, Foundry.

7 napja
13

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában, aminek a koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Ez elég indok arra, hogy egy évtizeddel később felpiszkálják a játékosok következő generációjának?

8 napja
5

Plunderstorm, avagy a WoW battle royale – ez történt kedden

Továbbá: Project Birdseye, Rise of the Ronin, Riven, Bleak Faith: Forsaken, Overwatch 2, SINce Memories: Off the Starry Sky.

8 napja
3

Game Pass: mozgolódás március második felében

A hónap végén debütál a Microsoft előfizetéses szolgáltatásában a Diablo IV! De talán a többi érkezőre is megéri odafigyelni.

8 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==