[Teszt] The Park

The Park

mcmackoGéczy Attila2015.11.15. 13:30

Funcom? - Volt néhány szép sikerük! Az oslói csapatnak köszönhetjük például a Longest Journey-t, a Dreamfallt, az Age of Conant, de a The Secret World is érdekes színfoltként maradt meg az MMO rajongók emlékében. Új játékuk, a The Park, a mostanában divatos, történetmesélős FPS kalandozást próbálja meg saját megközelítésből értelmezni. A program születése sem mindennapi: pár fős csapat dolgozott a Funcomnál az Unreal 4 technológia házasításán, ebből formálódott a Park első koncepciós vázlata, amire a vezetőség rákapott, az alapszintű játéktervből pedig egy rövid, de tömör kis horror-kaland kerekedett.

Mint azt a többi hasonszőrű játéknál (Rapture, Ethan Carter) már megszokhattuk, a Parkban sem kell akciózni, életünket közvetlenül nem fenyegeti semmi, csak kirándulnunk kell, a részletekből pedig akárcsak egy kirakósnál, ki kell logikáznunk a Nagy Képet. Nos, a Park meglehetősen nyomasztó alaptörténettel bír, a puzzle első darabkáiból pedig csak annyit rakunk össze, hogy hősnőnk (Lorraine) meglehetősen gyérül teljesít anyukaszerepben. Aztán hogy a Park rejtélyes mivolta miként épül bele a sztoriba, valamint főszereplőnk múltja és a gyerkőc eltűnése hogyan függnek össze a többi részlettel… Nos ahogy fentebb is írtam, ezen szálak kibogozása már a játékos feladata lesz. A forgatókönyvírók amúgy sem rágnak a szánkba mindent, de a finálé során azért szépen összeállnak majd az apró pszicho-szilánkok.

A Park mechanikája egyébként szinte semmi extra újdonságot nem tartogat. Mászkálunk a vidámparkban egy jól kitalált bejárási sorrend szerint (némi flexibilitás azért van a sorrendiségben), és a különböző attrakciókra felhuppanva Lorrainnel meglehetősen furcsa élményeket élhetünk át. Ezek legtöbbször a sötét múltra utaló hallucinációk és képzelgések lesznek, így mindig van lehetőség a fejlesztők számára, hogy elsüssenek egy kis pszichológiai jellegű okoskodást, vagy a játékosra küldjenek egy „jumpscare” ijesztést.

Funcomék játéka eleve imádja azokat a szituációkat, amikor hirtelen kell rápirítani szerencsétlen hősnőnkre, de nem csak ezen van a hangsúly. Ha elakadnánk Lorraine kiáltással hívja az elcsatangolt gyerkőcöt, a képernyő pedig ilyenkor gömbhullám-szerűen torzul abba az irányba, ahol érdekességek várnak ránk. Az attrakciók végére érve a szellemkastély vár minket, ahol a szépen fokozatosan adagolt feszültségkeltés, és a finálé P.T.-szerű pokoljárása átértelmezi az addigi élményeket. Sajnos a játék ezzel szemben túl hamar véget ér, bő kilencven perc alatt majdnem mindent láthat az ember. Mire az összes Steam-acsit kiszedjük a játékból sem fog két óránál magasabb értéket mutatni a játékidőt jelző mutató, ez pedig egy 12 Eurós program esetében azért nem túl szerencsés tényező. A játék egyik fő problémája tehát, hogy ár-érték arányban nagyon gyengén muzsikál - egyszeri élmény révén a Park nem igazán érne többet egy mozijegy áránál.

Az Unreal 4 technológiának köszönhetően az esetek javában viszont remekül fest a horrormese, a látvány letisztult, a helyszínek mívesen kidolgozottak, de épp ezért furcsa hogy néhány sarkot kicsit túlságosan is egyszerű formákkal intéztek el a környezetért felelős grafikusok. Mint ahogy az is furcsa, hogy a stílus képviselői nem tudnak szabadulni a lovecrafti utalásoktól. Oké, imádjuk a Chtulhu-Mítoszt, tudjuk, hogy a Secret World is szegről-végről kapcsolódik a mondakörhöz, de a Park már a sokadik hasonszőrű játék a sorban, amely direkt utalásokkal próbálja a nörd közönségét megnyerni.

Összefoglalva: a Park egy narratív kalandjáték, abból is az a fajta, ahol a játékosított szakaszok teljesen háttérbe húzódnak, hogy egy több rétegű sztorit hámozhassunk le a környezetről. A nyomasztó, horrorisztikus hangulattal nincs baj, a látvány is adja magát, mindössze az a program legnagyobb problémája, hogy túlságosan sok újat nem mutat, ráadásul ár/érték arányban is borzasztóan sovány tápértéket képvisel. Kár érte, mert a műfaj jelenleg boncolgatott formátumában, azaz a rapid módon, egy-másfél óra alatt lezavart mese keretében is bőven lenne potenciál. Csak ehhez a megfelelő piaci értéket is ki kellene találni, vagy követni kellene az epizodikus játékoknál tapasztalt árazási stratégiát.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

13 órája
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

1 napja

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

9 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

9 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==