[Teszt] Wasteland 2 Director's Cut

Wasteland 2 Director's Cut

WarhawkLusztig Zsolt2015.10.31. 07:00

El kell fogadni, az újrakiadások korát éljük, ez van. Szorítsuk hát össze a fogunkat és lépjünk túl ezen, főleg mert az inXile a Wasteland 2 Director's Cut esetében nem csak annyit csinált, hogy szépen a játék alá tolt egy kontrolleres irányítási metódust és gyorsan kiadta konzolokra, egyáltalán nem. A Director's Cut lényegében az alapokról épült újra, a végeredmény pedig az, amit a PC tulajok már egyszer megismerhettek - csak sokkal-sokkal jobb.

Tavaly már tettünk egy kört az eredeti verzióval, amennyiben valaki most találkozna először a játékkal, akkor az alapokkal ott megismerkedhet, most inkább fókuszáljunk a változásokra, újdonságokra, pláne mert elég bőséges mennyiség került belőlük az új kiadásba. Kezdjük azonnal a legfontosabbal: tekintve, hogy ez a változat konzolokra is megjelent, a Director's Cut kapott kontrolleres irányítási lehetőséget is, méghozzá egy egészen jó fajtát. Nem mondom, hogy nem kell valamennyit tanulni, de viszonylag gyorsan válik egészen kézreállóvá, inXile mágusai pedig gondoskodtak arról, hogy hasznos funkciókkal ellensúlyozzák az egér fürgeségének hiányát. Ilyen például az, hogy a különböző skilleket két kattintással ki lehet választani az egyik ravaszra rakott körmenüből, ráadásul nem kell totóznunk, hogy melyik képesség melyik karakterünk birtokában van, a játék automatikusan kiválasztja azt a szereplőt, aki képes az adott feladatot megoldani. Az olyan kritikus pont is egyszerűen használható lett, mint például a szereplők hátizsákjaiban lévő cuccok újraosztása, szóval irányítás szempontjából szinte semmilyen hátrányt nem fog szenvedni az, aki kontrollerrel és nem egér-billentyűzet párossal vág neki a kalandnak. Szinte, mert a karakterek direkt irányítása miatt kicsit nehezebb előre látnunk a dolgokat, így kicsit többször futottam bele olyan esetbe, hogy teljesen váratlanul szaladtam bele néhány ellenfélbe.

Hasonlóan komoly változáson ment keresztül a játék kinézete, a Director's Cut már a legfrissebb Unity motort használja és ez meg is látszik rajta - legalábbis akkor, ha a régi és új játékot egymás mellé rakjuk. Mert az új motor és a tényleg megnövelt részletesség ellenére azért a Wasteland 2 még mindig nem az a játék, amely a nyers szépségével fogja lenyűgözni az embert. A helyzet ráadásul kicsit rosszabb a konzol tulajoknak, ugyanis egy dolgot láthatóan kifelejtettek a fejlesztők: nem mindenki játszik közel ülve a monitorhoz. Sajnos a játék szövegei egészen aprók, tévén kényelmes távolságból elég nehezen olvashatóak. Az új kinézet mellé pedig új hangok is járnak, mármint új szinkronhangok, az új változatban szinte minden olyan szereplő, akivel kettő mondatnál többet beszélünk, már a saját hangján szólal meg. Ez viszont sokat számít, egyrészt a játék dinamikáján változtat, hogy nem kell végigolvasnunk mindent, másrészt nagyon-nagyon hangulatos lett az egész, teljesen más megélni ugyanazt a helyzetet úgy, hogy végre halljuk a párbeszédeket.

Ami kicsit meglepő, mégis pozitív dolog az, hogy az inXile nem volt rest és mélyen a motorháztető alatt is beletúrt a dolgokba. Az egyértelmű, hogy ez a változat megkapott minden korábbi javítást, így az alapkiadásban viszonylag gyakran felbukkanó programhibák száma egészen minimálisra csökkent. Viszont nem csak javításokat, még újdonságokat is kapott a játékmenet: nevezetesen a Perkeket és Quirkeket. Előbbiek olyan pozitív hatású bónuszok, melyek (néhány kivételtől eltekintve) egy-egy képességhez kapcsolódnak és csak akkor lépnek életbe, ha az adott képességnél már elértünk a megfelelő szintet. Ezeknél sokkal érdekesebbek a quirkek, melyek leginkább a Fallout széria traitjeihez hasonlítanak, olyan módosítók, melyek egyszerre kínálnak pozitív és negatív hatást is. Itt aztán teljesen megőrültek a készítők, ott van például a Disparnumerophobia, mely a páratlan számoktól való félelmet jelenti - az ezt felvevő karakter minden attribútuma +2 módosítót kap páros szinteken, viszont -2 módosítót páratlanokon. Vagy ott a kedvencem, a mániákus depresszió, melynek hatására olyan 10-15 percenként plusz vagy mínusz egy ponttal módosul a karakter valamelyik attribútuma. Mondom, totál őrület. Kitűnően sikerült kis rendszerek lettek ezek és közösen egy újabb réteget pakolnak a játék harcrendszerére, a perkekkel opcionálisan gyorsabbá téve az összecsapásokat, a quirkekkel pedig kicsit megbolondítva azokat.

Ezek a változások pedig azt eredményezik, hogy a Wasteland 2 a Director's Cut változatban végre technikailag is hozza azt a szintet, amit történetvezetésben, karakterekben, fordulatokban már az alap változat is hozott. Ha valaki még nem játszott volna vele, akkor kitűnő bemelegítés lehet, mielőtt az év végén újra elveszünk a Wastelanden, de még annak is érdemes tenni vele egy kört, aki megvette az alap változatot - már csak azért is, mert ők ingyen és bérmentve megkapják az új változatot.

@youtube

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 órája

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

16 órája
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

23 órája
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

1 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

1 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2 napja
21

Heti megjelenések

2 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

4 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

5 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

6 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

6 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

7 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

7 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

7 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

7 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

8 napja
8

Heti megjelenések

9 napja
1

Bulwark: Falconeer Chronicles - az Ursee úttörői

A Bulwark egy különleges, teljesen egyedi világlátást közvetítő, művészi városépítő játék, amely egy egyszemélyes fejlesztő kreatív csatornáinak teljes keresztmetszetében kínálja az áramlást a játékosok irányába. Tesztlaborba vittük az egész Urseet.

2024.04.07.
1

Dragon Quest producer váltás, Stellar Blade DLC-k - ez történt pénteken

Továbbá: Gears of War 6, Star Wars Outlaws, Sam Lake a Kojima Productions-nél.

2024.04.06.
3

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==