[Teszt] Dragon Quest Heroes: The World Tree's Woe...

Dragon Quest Heroes: The World Tree's Woe...

mcmackoGéczy Attila2015.10.23. 14:15

Őszinte vallomással kezdem a mondókámat: a Dragon Quest sorozatból mindig is jobban érdekeltek a leágazások, mint a terebélyes, nagyívű, számozott epizódok. A DQ Heroes: Rocket Slime például mai napig a kedvenc DS játékaim közé tartozik, de a Monsters epizódokat is nagykanállal fogyasztottam annak idején. Ha te is hasonlóképp viszonyulsz a Toriyama-mester által illusztrált fantasy univerzumhoz, akkor bizonyára velem együtt felkaptad a fejed az új Heroes játék érkezése hallatán. Az Omega Force-nak és a Square Enixnek köszönhetően a Warriors-széria szellemét idézhetjük meg a The World Tree's Woe and the Blight Below-val, amely felhőtlen játékórákat ígér mindenkinek, aki szereti a kellemes japán konzoljáték-hangulatot vagy a bohókásan hangszerelt anime-atmoszférát. Persze az sem árt, ha bírjuk a strapát és nem rettenünk meg attól, ha szörnyek százait kell hűvös halomba szeletelni egy laza küldetés során…

Amennyiben te is tisztességes mennyiségű időt töltöttél el annak idején a Dynasty Warriors korábbi részeivel, akkor nem kell sokat magyarázni a DQ:H lényegét. Ha csak régebben kötődtél a műfajhoz, de mostanában nem igazán követted az eseményeket, akkor képzeld el, hogy az egykoron széles körben kedvelt PS2-es játéksorozat mennyit fejlődött az évek során. A várakozásokat aztán oszd el kettővel, és láthatod, hogy két generációval később az alapok tradíciójához nagyon komolyan ragaszkodó, de azért itt-ott mégiscsak újító, áramvonalasodó játékmenet miként olvad össze a Dragon Quest mesevilágával.

A Dragon Quest: Heroes csataterein soha sincs fél perc nyugalom. Egyik oldalon a főhösök kis csapata sorakozik fel, a másik térfélen pedig szörnyek százai-ezrei grasszálnak. Az elemi feladat a következő: a szedett-vedett hősbrigáddal teljes rohamban szaladunk neki az ellenséges seregeknek, amelyek típusuktól függően különböző támadási formákkal és hullámokal masíroznak (itt jön a képbe némi stratégiai vonal), de ugyanakkor általában nem túl szívósak (épp ezért tudjuk nagy számban hatékonyan tizedelni őket). A játékmenet sava-borsa abból fakad, hogy a program végig képes fenntartani a mámorító jutalomérzetet, miközben látjuk, hogy lények tömegei hullnak porba egy-egy kardcsapásunk hatására. Másrészről pedig végig pörög a sztori és apró, okos ötletekkel van feldúsítva a védekező feladatokat is felvonultató csatározás. Így a stratégiai érzékünkre is szükségünk lesz, ha a komplexebb szituációkból győzedelmesen szeretnénk kitörni.

Ha a fentiekhez hozzátesszük, hogy a Heroes a japán szerepjáték-mítoszok egyik legősibb, legelismertebb uralkodójának hangulatából táplálkozik, akkor hamar beláthatjuk, hogy a fenti formulával csak győzhet a fejlesztőcsapat. És tényleg így is van - legfeljebb csak azok sopánkodhatnak, akik az utóbbi években is minden Warriors Orochi vagy Dynasty játékot kimaxoltak. Nekik nyilván a formula alapjai még a frissítő apróságok tükrében is ismerősek lehetnek, de a DQ:H ott nyeri meg a napot, hogy alapvetően azokat is nagy lelkesedéssel szólítja meg, akik a műfajjal idáig leginkább csak távolról ismerkedtek.

A zsáner sajátosságaiból fakadóan nem könnyű játék a Heroes, de a készítők ügyesen vezetik fel a progam nehézségi ívét. A különböző hősök más-más harcmodort követelnek meg, természetesen a fejlesztésük is külön szálakon fut. Nincs DQ játék JRPG elemek nélkül, így a hadiszállásokon található boltok, kohók, szentélyek mind-mind a sokszínű tápolást segítik elő. A küzdelmek során ráadásul olyan extra finomságokat is bevezettek az Omega Force veteránjai, mint például a famulusok használata és gyűjtögetése. Jól olvastátok, a szörnyikék legyőzése után olykor érme formájában gyűjthetjük be a kis mukikat, akik aztán stratégiailag fontos pillanatokban azonnali szupertámadást tudnak elsütni az ellenfelekkel szemben. Máskor állandó kísérőként magunk mellé is idézhetünk néhány követőt, hogy mondjuk egy védelmi pont előtt tartsák a frontot, amíg mi másfelé kolbászolunk. És ezek csak azok az alapvető funkciók, amelyek nélkül már a kezdetekben is nehezen boldogulunk. Amennyiben igazán bele akarunk gabalyodni a mélyebb rétegekbe, úgy receptek gyűjtögetésével, postafiókunk karbantartásával, és speciális mellékküldetések abszolválásával is mélyíthetjük az élményt és tápolhatjuk karaktereinket.

Jelen elemzésünk nem is lehetne teljes, ha kihagynánk a program küllemének kritikáját. Élünk a gyanúperrel, hogy a DQ:H esetében korábbi technológiai alapokat használtak fel, így a látvány semmiképpen sem mondható igazán nextgennek (pláne, hogy Japánban PS3-on is megjelent a cucc). Ennek ellenére az 1080p-s felbontás, valamint az alapvetően folyamatos képfrissítés összhatásának letisztultsága nagyon jót tesz a tipikusan japános, toriyamás látványvilágnak. A környezet kidolgozása mondhatni a „semmi különös” kategóriába tartozik, a karaktermodellek viszont remekül festenek, DQ szörnyek pedig soha nem voltak még ennyire cukik, ízesen animáltak és szinte kézzel foghatóan (CG-) meseszerűek. Az embernek kedve támadna benyúlni a tévébe, hogy maga mellé édesgessen egy Mawkeepert, de a cikkíró esetében az is komolyan felmerült, hogy a feelingtől megrészegülve egy teljes ebay-store DQ plüssállatka készletét felvásárolja. A muzsikák ezzel szemben óriási csalódást okoztak, legalábbis a technikai aspektust figyelembe véve. A tipikus Dragon Quest tételek a mai napig gyermeki mámorba ringatják az egyszeri játékost, de kicsit röhejes már, hogy 2015-ben MIDI hangszerelésben kelljen hallgatni ezeket a királyi dallamokat. Pláne ha a prüntyögés mellé helyezzük a korrekt grafikai kidolgozottságot, és a brutális minőségű CG átvezetőket, amelyek szintén csak emelik a kétarcú prezentáció átlagolt értékét. A hősök állandóan dumálnak (PS4-en a kontrollerből is árad a csacsogás), az egymáshoz dobott csipkelődések és jópofizások pedig pezsgő élettel töltik meg az ismerős hősökkel bővülő csapatunkat. Persze mindez csak addig csábító, amíg az ember képes elviselni a tipikus animés sablon arcok csipogó stílusát. Ha a hideg kiráz a túljátszott, néha erőltetetten poénkodó manga-karakterektől, akkor azért nem árt óvatosan közeledni a játék felé...

A japánban meglehetősen erős eladásokkal indító, röhejesen hosszú című Dragon Quest Heroes: The World Tree's Woe and the Blight Below sikeresen hajtja végre a küldetést. Jelesül remekül ötvözi a sokszor unalomig ismételt Dynasty Warriors-formulát a Dragon Quest méltán elismert, és nyugaton méltatlanul elhanyagolt univerzumával, ráadásul a lelkesedést egyéb ügyes ötletek adagolásával is képes fokozni. A játék nagy érdeme, hogy kezdőknek is ajtót nyit, pillanatok alatt megszeretteti veled a niche műfaj mechanikai sajátosságait, és vad szerelembe kerget a Dragon Quest univerzumával. Ha akár egyik, akár a másik vonalon ős-rajongó vagy, úgy egyértelmű, hogy nem szabad kihagynod a játékot, de újoncként is megfontolhatod a program beszerzését, ami az őszi szezon egyik legnagyobb meglepetése.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

27 perce

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 órája

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

17 órája
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

1 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

1 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2 napja
21

Heti megjelenések

3 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

4 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

6 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

6 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

7 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

7 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

7 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

7 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

8 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

9 napja
8

Heti megjelenések

2024.04.08.
1

Bulwark: Falconeer Chronicles - az Ursee úttörői

A Bulwark egy különleges, teljesen egyedi világlátást közvetítő, művészi városépítő játék, amely egy egyszemélyes fejlesztő kreatív csatornáinak teljes keresztmetszetében kínálja az áramlást a játékosok irányába. Tesztlaborba vittük az egész Urseet.

2024.04.07.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==