[Teszt] Skyshine's Bedlam

Skyshine's Bedlam

WarhawkLusztig Zsolt2015.09.28. 10:00

Egészen jó ez az őszi időszak azoknak, akik a posztapokaliptikus környezetben játszódó játékokat kedvelik. Nemrég jött a Mad Max, nemsokára jön a Fallout 4, ha pedig a köztes időszakot akarjuk kitölteni valamivel, akkor esetleg lehet tenni egy kört a Skyshine's Bedlammal. Nem véletlen azonban a feltételes mód: a Skyshine Games játéka sajnos nem kifejezetten lett olyan, melyet nyugodt szívvel mernék mindenkinek ajánlani.

A témát tehát már belőttük, stílus kérdésében pedig jobb híján nevezhetjük rogue-like játéknak, de talán pontosabb, ha úgy jellemezzük, mint a Banner Saga, FTL és mondjuk az Oregon Trail valamilyen fura keveréke - a nukleáris háború utáni pusztaságban. Célunk az, hogy a kontinens egyik sarkából elszállítsunk ezer embert a másik sarokba - a kettő közt pedig természetesen az életveszélyes pusztaság terül el. Hatalmas Dozerünk tehát elindul, onnantól pedig nekünk kell minden döntést meghozni, onnantól kezdve, hogy merre menjen egészen addig, hogy tegyen-e egy kitérőt kivizsgálni a pusztaság egy-egy környékbeli érdekes pontját.

Aki ismeri a fent megnevezett inspirációs forrásokat annak ismerős lehet a fenti játékmenet. Minden egyes megálló egy-egy döntés, minden egyes döntés egy-egy lehetőség arra, hogy egy pici előnyre tegyünk szert, de arra is, hogy olyan hátrányba kerüljünk, mely jelentősen megnehezíti, vagy akár éppenséggel lehetetlenné teszi a utunk folytatását. És bár úgy is dönthetünk, hogy amennyire csak lehet megpróbálunk a legrövidebb úton haladni célunk felé, néha mindenképp kell egy kis kitérőt tennünk, ha másért nem, feltölteni a készleteinket. Üzemanyag és élelem, ez az a két dolog, melyek hiányában tuti nem jutunk el a célunkig és amelyekből természetesen sosem pakolnak eleget.

A folyamatos veszély ellenére azért is érdemes lehet kicsit letérni az útról, mert a Bedlam által bemutatott világ egészen érdekes lett. Útonállók, mutánsok és őrült robotok nehezíthetik meg az életünket, fura vallásokat találhatunk, érdekes lényekkel léphetünk kapcsolatba - bár részletességben és kidolgozottságban a Skyshine Games játéka nem ér fel a Banner Sagához (még úgy se, hogy ez a játék is a Stoic által készített motort használja), azért a téma rajongói bőséggel találhatnak finomságokat benne. Érdemes még említést tennem a játék zenéjéről, mely abszolút profi munka lett, nagyon hangulatos, nagyon jól illik a témához és a környezethez.

Valószínűleg senkit sem lep meg a tény, hogy a legtöbb konfliktust kénytelenek leszünk erővel lerendezni - és sajnos ez az a pont, ahol a Bedlam hajlamos durván elvérezni. A Banner Sagából megismert négyzetrácsos terepen, de egy teljesen sajátos (és nem feltétlen jól működő) harcrendszert használva kell lerendeznünk a vitás ügyeket. Maga a rendszer egyszerűnek tűnik: a felek felváltva „léphetnek”, minden körben két akciónk van, de az teljesen rajtunk áll, hogy azt hogyan használjuk fel. Léphetünk valamelyik katonánkkal, vagy támadhatunk, ha az ellenfél megfelelő közelségben (vagy távolságban van) - nagyjából ennyi az egész. A problémám az, hogy ez az „egy kör, két lépés” megoldás megpróbálja kicsit a klasszikus körökre osztott, illetve az „akciópontos” harcrendszert vegyíteni, de nem igazán sikerül neki, egyszerűen az előbbihez túl sok ez a bármire használható két lépés, utóbbihoz pedig kevés, hogy csak kétszer léphetünk.

Ha pedig ez nem lenne elég, az ellenfelek mesterséges intelligenciája viszonylag könnyen kiismerhető és ezt kihasználva viszonylag gyorsan lehet olyan brutálisan erős egységeket létrehoznunk, melyekkel hurrikánhoz hasonlóan pusztíthatjuk végig a pusztaságot. Ameddig azonban nincs meg ez a technika, addig a fenti harcrendszer „garantálja”, hogy tíz esetből kilencszer legalább egy emberünk otthagyja a fogát - ez pedig súlyos gond, mert itt nincs a katonákból gyorsan rendelkezésre álló utánpótlás, egy-egy félresikerült csata megpecsételheti az egész túra sorsát.

Persze valahol pont ez a lényeg, hiszen az FTL-hez hasonlóan a Bedlam is brutális, sokszor eltúlzottnak tűnő nehézségével próbál magának vásárlókat találni. Ha pedig valaki vevő az ilyenre, ráadásul a témaválasztás se hagyja hidegen, akkor igazából nem egy rossz választás a Bedlam - igen, a harcrendszer kicsit furára sikerült, de megszokható és feltéve, hogy nem zsigeri szinten taktikai zseni az illető azért benne van a játékban tíz-húsz nekifutás, mire a tökéletes taktika kikristályosodik. A Skyshine's Bedlam nem fogja új szintre emelni a taktikai-utazós rogue-like stílust, de kellemes kikapcsolódás lehet két komolyabb posztapokaliptikus játék között.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

35 perce
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

12 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

16 órája

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
5

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

1 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

3 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

7 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

8 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

8 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==