[DLC] Destiny: The Taken King

Destiny: The Taken King

ne5hVáradi Dániel2015.09.21. 14:25

Egy évnyi keserédes szárnypróbálgatás és útkeresés után végre elérkezett az a pillanat, amire a legelszántabb Őrzők vártak, a valódi Destiny megjelenése. Legszívesebben ezt írnám, és bár nem állna nagyon messze a valóságtól a kijelentés, a helyzet azonban mégsem ennyire egyszerű. De haladjunk szépen sorjában.

A Taken Kinggel egy időben egy igen komoly update-et is kapott a Destiny, ennek köszönhetően jelentősen kibővültek a rendelkezésre álló lehetőségek és tartalmak a játékban. A történetet érintő legnagyobb változás, hogy végre sikerült rendesen tálalni és megágyazni neki, ezt pedig két dolognak köszönhetjük. Egyrészt a jóval nagyobb mértékben előforduló interakcióknak az NPC-k részéről, melyek remek kiegészítést jelentenek, valamint a hangulat sem süllyed hamar a mélybe. Másrészt pedig a questek megjelenésének, amik jó kiegészítőelemként funkcionálnak. Az új sztorinak köszönhetően a Towerben állomásozó vendorok végre rendes személyiséget is kaptak, nem pusztán csak fapofával küldenek minket az újabb és újabb bevetésekre. Hármuk közül mindenképpen ki kell emelni Cayde-et, akinek monológjai és dialógusai garantáltan megnevettetnek minden életunt és befásult Guardiant.

A questek egyébként nem pusztán a sztori során bukkannak föl, szinte minden egyes apró mozzanatunk után garantáltan megjelenik egy újabb megbízás. Ebből pedig egyenes arányban következik, hogy hosszú idő után olyan dolog fordul elő a Destiny-ben, amihez már rég volt szerencsénk: kellő mennyiségű elfoglaltság és változatosság. Ráadásul a történet nem ér véget a Taken King kampányának lezárásakor, hiszen rengeteg új küldetés a questek során nyílik meg, így aki pusztán csak a fő csapásirányt teljesíti, még a jéghegy csúcsának felszínét sem kezdte el kapargatni.

A nagy lélegzetvételű változásokon túl nem mehetünk el az olyan „apróságok” mellett sem, minthogy a Gunsmith már nem csak a kezdő karakterek számára bír funkcióval, sőt. Az idővel megnyíló tesztfegyverek kihívásainak teljesítése az újdonság erejével tud hatni a veteránoknak, valamint könnyen megismerteti az újoncokat a lehetőségekkel. Ráadásul a későbbiekben már fizetséget is kérhetünk a tesztelői munkánkért, természetesen új golyószórók formájában.

Szintén meg kell említeni a fejlődési/fejlesztési rendszer (sokadik) átalakítását. Az átdolgozott rendszerben a karakterünk kizárólag XP-vel fejlődik, a ruhákba kódolt Lightok eltüntek, egészen pontosan átalakultak. Az új Light rendszer a fegyvereink és páncéljaink (+ a ghostunk) erejéből számított érték, mely talán minden eddiginél jobban meghatározza, mire is vállalkozhatunk nyugodt szívvel.

A fejlesztési struktúra is kapott némi ráncba szedést, megjelent ugyanis az infuse lehetősége. Ennek lényege, hogy a legendary vagy exotic felszerelésünkbe beolvaszthatunk erősebb értékű, azonos típusú tárgyat, ezáltal magasabb értékre tornászhatjuk az infusolt cucc light szintjét. Mindehhez jó szolgálatot tesz, hogy

a) az engramok drop rate-jét jelentősen növelték

b) tudunk engramot venni a cryptarch-tól

c) a Crucible meccsek és Vanguard strike-ok alatt jóval nagyobb mértékben kapunk rewardot

d) a Dreadnaught valóságos engrambánya.

Oryx hajója, a Dreadnaught önmagában tartalmaz nagyjából annyi tennivalót, mint a korábbi három bolygó együttvéve. Elsőként a patrol során összeszedhető kulcsokkal generálhatunk magunknak értékes holmikkal járó harcokat vagy kereshetjük meg a speciális ládákat a hajó rejtett zugaiban. Ha ez nem lenne elég, az időszakosan megjelenő taken egységek sorait is megritkíthatjuk újabb lehetséges zsákmány fejében. Végezetül pedig a Court of Oryx public event generátor, amit leginkább legális loot cave-ként lehetne jellemezni, hiszen a sikerrel vett eventek végén nagy valószínűséggel engram a jutalmunk. Mindezt megfejelhetjük az intergalaktikus polipképű árustól, Xurtól vásárolt Three of Coins-szal, mellyel exotic engramok üthetik a markunkat, ha elég szerencsések vagyunk és elég sokat áldozunk érte.

A takenek nem csak a Dreadnaughtot lepik el, a korábbi helyszíneken is előfordulnak, megkavarva ezzel a régi patrolok már-már sztoikusan nyugodt állóvizét. Bár kimondottan új ellenfél nem került a játékba, a már ismert lények takenesített változatai jól kombinálják az egyes fajok sajátosságait és egészülnek ki máshonnan ismert módosítókkal. Ráadásul nem csak a patrolokra nyomja rá Oryx a bélyegét, a már ismert strike-ok magasabb szinten szintén kapnak takenesített változatot, továbbá kisebb-nagyobb mértékben még változatosságot is tartalmaznak, tehát egy strike két végigjátszása különbözhet, ami újfent csak a korábban említett változatosságot szolgálja.

A többjátékos részt érintő változásoknak csak egy részét tudtam behatóbban is tanulmányozni, így a Rift néven futó új játékmódot, valamint a Mayhem jelzővel ellátott játéktípust volt alkalmam közelebbről is szemügyre venni. Előbbi a Call of Duty-ból imserős Uplinkre hasonlít, vagyis a két szemben álló csapat a pálya közepén megjelenő gömböt igyekszik bevinni az ellenfél bázisára. A Controlhoz hasonlóan elengedhetetlen a csapaton belüli együttműködés mind a gömb megszerzésénél, mind annak célba juttatásánál. Utóbbi pedig az Infernohoz hasonlóan egy módosító tényező, nevezetesen a speciális támadások töltési ideje drasztikusan lecsökkent, így egy elképesztően kaotikus és hihetetlenül gyors mészárszékbe csöppenhetünk. Sajnálatos módon az új rendszerrel felépített Trials of Osiris-t vagy az Iron Bannert nem állt módomban tesztelni, az újdonságnak számító mercy rule azonban remekül tette a dolgát. Ennek értelmében ha a két csapat végeredményei között kimagaslóan nagy különbség van, a játék automatikusan bontja a lobby-t, hogy új party-t keressen.

A Destiny új DLC-je minden tekintetben jobban épít a csapatmunkára, mint eddig bármikor, legyen szó akár az új történetről (NPC-k és Guardianek között is), a Court of Oryxról, a megváltozott patrolról vagy akár a raidről. A Taken King egyik új endgame tartalma minden eddiginél nagyobb összhangot igényel a fireteam tagjaitól, ez pedig minden szempontból üdítő változás. Bár a teszt megírásakor még nem sikerült Oryx bukását végigvinni az alacsony light szintek miatt a csapaton belül és a lootolás is reménytelennek tűnt (if they know what I mean ;)), az új raid minden látott eleméből sugárzik az átgondoltság és a tudatos felépítés.

Az audiós részleg is külön piros pontot érdemel, nem pusztán az új betétek lettek egy kategóriával jobbak, a szinkronszínészek is kitettek magukért. Cayde-et már említettem és bár a rivaldafény kétségtelenül az övé, nem szégyenkezhet Eris, Ikora és Zavala sem, végre mindannyian kidolgozott és eltérő jellemvonásokat kaptak.

(Lábjegyzetben térnék ki rá, hogy a Bungie immáron tényleg komolyan hallgat a kérésekre és egy év után végre megadatott a lehetőség, hogy átugorjuk az átvezetőket. Kis lépés, nagy ugrás ugye, ha stílszerűek akarunk lenni.)

Az éremnek azonban mindig két oldala van, így a Destiny sem élvezheti a siker napfényében való sütkérezést a múlt sötét árnyai nélkül. Nevezetesen hiába az áramvonalasított történetvezetés a questeknek hála; az átgondolt és jól felépített fejlődési/fejlesztési rendszer; az egyes árusok, vendorok, frakciók szintlépéseinek egyszerűsítése és integrálása, ha mindehhez a már ismert lélektelen és jellegtelen ösvényen vezet az út. Legyen bármennyire is minden tekintetben fejlődést hozó az új DLC, ha ahhoz, hogy élvezni tudjuk, végig kell mennünk az alapjáték, valamint a két korábbi kiegészítő sótlan és semmilyen kampányán. Ugyanis a Taken King mellett még nagyobb a kontraszt a korábbi tartalmat illetően, ezt pedig még a Ghost új szinkronja sem tudja eliminálni.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

10 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

14 órája

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

22 órája
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
5

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

1 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

1 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

3 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

3 napja
21

Heti megjelenések

3 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

5 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

6 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

7 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

7 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

8 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

8 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

8 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

9 napja
8

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==