A Batgirlt központba állító rövid küldetéscsomag egészen a széria első felvonása előtti időkbe röpít vissza minket, nevezetesen az Arkham Asylum eseményei elé. Joker egy vidámparkot vesz irányítása alá természetesen hűséges oldalbordája, Harley Quinn és tucatnyi csicska segítségével, a fő attrakció pedig Gordon felügyelő likvidálása lészen, hacsak valaki bele nem rondít a tervébe. Ez a valaki pedig Barbara Gordon éjszakai alteregója lesz, elvégre mégiscsak családi ügyről van szó.
Bár a rendelkezésünkre álló játéktér erősen korlátozott, a fejlesztők igyekeztek kihozni belőle a maximumot és belezsúfolni annyi tartalmat, hogy az még éppen emészthető legyen. Túlzásokba azért nem kell esni, a Matter of Family meglehetősen hamar abszolválható, ám a játékmenetet érintő változtatások miatt mindenképpen élvezetesnek mondható. Batgirl nemcsak harcstílusban különbözik mogorva tanárától, hanem eszköztárban is. Jóval szegényesebb repertoár áll rendelkezésünkre, a legtöbbször alkalmazott kütyü pedig a távhackelő lesz, lévén ez képezi Batgirl ütőkártyáját. Az összecsapások során is ehhez fogunk legtöbbször folyamodni, hiszen a pályaelemek mind ehhez asszisztálnak. Ezen kívül 5 további ketyere áll rendelkezésünkre, ám ezeket nagyjából egy-egy alkalommal fogjuk használni a harcok során.
A nőiesebb támadó mozdulatok mellett akad néhány hiányzó képesség hősnőnk felhozatalából, amik nélkül kicsit nehezebb dolgunk lesz. Az első a Fear takedown hiánya, ez önmagában nem is akkora probléma, csak az alapjátékban könnyen hozzászokhattunk hatékonysága miatt, ezért feltűnő lehet távolléte. A második a fejlesztések és további eszközök száműzése, ami miatt a nagyobb harcok az átlagnál húzósabbak lehetnek, mivel Batgirl kizárólag az alap páncéllal rendelkezik, valamint a speciális ellenfelek (fegyveres, elektromossággal támadó) ellen csak kitérni tud, ellentámadni nem.
Plusz pont a WB Montrealnak (tudjuk, akik az Origins-t is elkövették), hogy nem pusztán csak a történetet tálalják a tenger közepére felhúzott parkban, hanem némi mellékes elfoglaltságot is biztosítanak. Ezek egyike a Jokerhez köthető tárgyak bezúzása, valamint a park sztoriját ismertető feladványok, amiket leginkább Riddler kihívásaihoz lehetne hasonlítani, igaz mindkettő jóval kevesebb mennyiségben van jelen, mint az alapjátékban, de ez érthető is.
Sajnos mindezek ellenére a Matter of Family még a komótosan haladó, mindent kimaxoló játékosoknak is nagyjából egy-másfél óra elfoglaltságot tartogat, ami mindenképpen jobb arány, mint az előrendelői Harley Quinn pakk, ám ennek kétszeresét is bőven elviseltük volna. Barbara Gordon első szereplése ügyesen utal vissza az első Arkham játékra a parkban található audioanyagoknak hála (újabb jel a régóta pletykált Asylum-City újrakiadásra?), így az Arkham Knight egymaga foglalja keretbe az egész szériát. Harley ikonikus ruhájáért pedig legalább akkora piros pont jár, mint maga Quinn kisasszony.