Van az a jelenet a Jurassic Parkban, amikor Muldoont (a park fővadőrét) becserkészik a raptorok. A mester kiakasztja a SPAS-12 shotgunjának válltámaszát, becélozza az egyik magamutogató példányt, közben pedig oldalról az arcába vicsorog egy másik fogsor. „Okos lány!” - szisszen fel Muldoon, majd fél pillanat múlva láthatjuk amint a raptor jókat lakmároz a földön vergődő szerencsétlenből.
Képzeljük el ugyanezt a jelenetet a LEGO játékban. Csaliként előkerül egy illatos nagy kolbász (a LEGO raptorok kedvenc eledele), Muldoon feltápolja a puskáját LEGO alkatrészekből, amibe a raptor végül egy banánt dug, majd kidugja fejét a pálmaágak közül egy Carmen Miranda kalapban, és letámadja Muldoont. Amíg a háttérben a bozótban megy a csetepaté, addig az előtérben álldogáló raptor jóízűen csámcsog a kolbászkán.
Ez a jelenet tökéletesen leírja, hogy mennyire ötletes, jópofa, gyerekbarát és zseniális az új LEGO játék, amely ezúttal a Jurassic Park sorozatot fogja be a szelíd paródia célkeresztjébe. Traveller's Talesék amúgy semmi mást nem csináltak az új epizóddal sem, minthogy fogták a jól bevált receptjüket, ráhúzták a négy mozifilm történetét és LEGOsították az egészet. No jó, azért néhány apró finomítást is sikerült a játékhoz eszközölni, nézzük is gyorsan, hogy miben frissebb-másabb az új játék, mint a korábbi LEGO címek.
Nagy újításokra senki ne számítson, hiszen a lényeg most is majdnem ugyanaz, mint korábban. Gyűjtögetünk, szétpüfölünk minden tereptárgyat, hogy aztán újabb masinériákat illesszünk össze a széthullott LEGO elemekből. Közben könnyed puzzle feladatokat oldunk meg és harcolunk is az ellenfelek ellen. Nos a Jurassic World esetében a talán legnagyobb újítás, hogy nincsenek elkalapálásra váró mobok, emberként a dínók elleni harcok is sokszor inkább speciális jelenetek formájában tűnnek fel (pl. időzített QTE-k, szekvenciális támadások formájában), a dínók pedig méretükből és speciális képességeikből fakadóan szintén változatos módon támadják egymást. A nagyra nőtt hüllők irányítása is jópofa ötletnek tűnik, bár a nap végén rájövünk, hogy nem feltétlen ettől igazán jó az új epizód.
Néhány kitüntetett pályán a speciális mozgáskészlettel rendelkező dinoszauruszokkal kell segíteni embertársainkat (!), máshol pedig magunk is a ragadozó fajok sztárjaival ugrabugrálhatunk és pusztíthatunk kedvünkre. A kampány szervezése a folytonosság jegyében lett kialakítva - először csak a Jurassic Park és a Jurassic World sztoriját indíthatjuk el (őket párhuzamosan is vihetjük akár), majd az első film sztorija után sorjában nyílnak a további mozik legósított pályái.
A Lego Jurassic World talán pont abben a legerősebb, hogy az összes filmet nagy precizitással követi, és olyan apró részletekre is odafigyeltek, amire a többi LEGO játék alapján talán nem is számítanánk (pedig azok is hűek általában az alapanyagokhoz). A legutolsó mellékszereplőtől, a legapróbb díszletig mindenki kap némi rivaldafényt a négy film feldolgozása közben. Sőt a készítők a legszebb geek pillanatokat is átemelték a programba (pl. Malcolm idétlen röhögése a helikopteren), így a Park rajongói tényleg úgy érezhetik, mintha meleg hájjal kenegetnék őket.
Ugyanezeket a pozitívumokat lehet elmondani a prezentációs vonatkozásokra is, hiszen a játék remekül használja a sorozat vizuális elemeit, zseniálisan szövi bele az akcióba a sorozat hidegrázós, Hollywood legjavát képviselő nagyzenekari betéteit. Az eredeti filmekből átvett szinkronhangok is ütnek, még ha dinamizmusban néhol ki is lógnak a hangkeverés összképéből. A grafika technikai részével már nem voltunk ennyire elégedettek. Az évek óta fejlesztgetett motor bizonyos pillanatokban csodás belső tereket és remek átvezetőket renderel, ám a külső, nagyobb léptékű helyszíneken kilóg a lóláb, a látvány összképe technikailag pedig nem mutat túl az előző generáció színvonalán, még PS4-en sem.
A LEGO Jurassic Worlddel az a legnagyobb problémánk hogy a szuper körítés, az apró ötletek és a hihetetlen alázat mellett megint nem jutott idő és energia a nagyobb és régóta elvárt frissítésekre. Ha az ember félreteszi a Jurassic Park iránti rajongást, akkor az egész játékból ugyanazokat a sablonos alapokat szűrheti le, amiket már évtizede erőltetnek Traveller's Tales-ék. Nincs online multi, a gyűjtögetés (és a 100%-hoz szükséges gargantuális mennyiségű pályatúrás) mesterségesen van felpuffasztva, az emberi karakterek mozgáskészlete és animációja vajmi keveset fejlődött az idő során, és a bogarak, környezeti elemekbe beragadó figurák is visszatérő vendégek maradtak. Oké, ismerve a fejlesztők ilyen terű elkényelmesedését, szinte nem is vártunk mást, de pont a pozitívumok miatt különösen fájó az innováció hiánya. Gondoljatok bele, mekkorát ütött volna a Jurassic World, ha a kiemelkedő tartalmi vonatkozások mellett egy-két mélyebb, hosszabb ideje húzódó problémára most adtak volna választ a készítők. A félévente jelentkező sorozat egészének garantáltan új lendületet adott volna egy kicsit bátrabb megközelítés.
Lehet hogy a LEGO Jurassic World a legjobb cím a sorozatban a Gyűrűk Urás epizód óta, ám az összkép sajnos egyre kevesebbet ér a dömpingszerűen érkező LEGO folytatások sorában. Félreértés ne essék, rettenetesen élveztük a játékkal töltött perceket, és egyúttal bátran buzdítjuk a JP vagy LEGO széria rajongóit, hogy vágjanak bele a nyár egyik legkellemesebb és legkönnyedebb videojátékos élményébe. Lehet nekik akár egy ponttal többet is megér majd a kockadínók közötti kirándulás…